Sport1 Banner

אמרי: "פפה היה מושלם". באנגליה מתחו ביקורת על ארסנל

ניקולא פפה
ניקולא פפה | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

מאמן התותחנים החמיא לכוכב שלו שעלה מהספסל וכבש צמד בדרך ל-2:3 דרמטי על גימראייש: "הוא משתפר עם כל דקה, זה חשוב לקבוצה". על ההופעה הפושרת: "הרבה יכול לקרות ב-90 דקות". השחקנים זכו לציונים נמוכים

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

אחרי ההפסד לצ'לסי בגמר בעונה שעברה, בארסנל רוצים הפעם ללכת כל הדרך עד הסוף ולזכות העונה בליגה האירופית. הבלוז לא בתמונה – אלא אם כן הם יסיימו במקום השלישי בבית שלהם בליגת האלופות, תרחיש מאוד לא סביר – והמתחרה העיקרית של התותחנים על התואר היא סביליה, שזכתה בו חמש פעמים בעבר. אתמול (חמישי) עשתה ארסנל צעד גדול בדרך לשם כשניצחה 2:3 את גימראייש והבטיחה מעשית וכמעט רשמית את העפלתה לשלב הבא.

הניצחון לא בא בקלות לתותחנים, שהיו זקוקים לניקולא פפה. הרכש הצרפתי עלה מהספסל בזמן וכבש צמד מאוחר כדי להעניק להם את הניצחון בתוספת הזמן, מה שאמור להדאיג את אונאי אמרי. הקבוצה הפורטוגלית היא היריבה החלשה בבית, וניצחון דחוק בבית הוא אמנם שלוש נקודות אבל מעלה יותר חששות מסיבות לאופטימיות. במיוחד לאור ההפסד 1:0 לשפילד יונייטד בפרמיירליג ביום שני האחרון.

באנגליה לא חסכו בביקורת כלפי שחקני ארסנל: מלבד פפה, ששיחק רבע שעה, היחיד שזכה לציון של מעל 6 ב"מירור" היה הברזילאי גבריאל מרטינלי שכבש את שער השוויון בדקה ה-32. "הבריק שוב", נכתב עליו, "נראה חי ואנרגטי בהתקפה. תמיד מחפש את הכדור ומראה את הכוח שלו. כבש שער בפעם השנייה ברציפות במפעל".

מרטינלי.
מרטינלי. "תמיד מחפש את הכדור" (Naomi Baker/Getty Images)

לעומתו, אינסלי מייטלנד נילס קיבל ציון 4 בלבד מהעיתון האנגלי. "ויתר על הכדור בקלות", נכתב עליו. שאר השחקנים לא זכו ליותר מחמאות: "גם אחרי 10 שינויים מההרכב שהפסיד לשפילד, התותחנים לא הצליחו לשפר את ההופעה של הקבוצה. הם פיגרו פעמיים, ואם לא חילוף מנצח היו סופגים הפסד שני ברציפות".

לא פלא, אם כן, שגם המאמן אונאי אמרי העדיף להתרכז בפפה לאחר המשחק. "זה חשוב עבורו", אמר המאמן הצרפתי, "הוא רוצה לפתוח, אבל כשהוא עולה מהספסל כך וכובש זה חשוב לו ולקבוצה. הוא משתפר עם כל דקה, משתתף במשחקים וכובש שערים. היינו זקוקים לו במשחק".

"פפה היה מושלם", המשיך אמרי, "הוא חתם משחק שהגיע לנו לנצח בו. אני שמח בשבילו".

לקאזט.
לקאזט. "התקשינו יותר משרצינו" (Naomi Baker/Getty Images)

היכולת במשחק: "הרבה יכול לקרות ב-90 דקות. הליגה האירופית מאוד חשובה לנו והמטרה היא לסיים את שלב הבתים במקום הראשון. במחצית הראשונה התקשינו יותר משרצינו, איבדנו הרבה כדורים במרכז המגרש ונתנו להם להבקיע בקלות בהתחלה".

ארסנל תארח ביום ראשון את "קוטלת הענקיות" קריסטל פאלאס, ולאחר מכן יחכה לה משחק קשה נגד ליברפול בגביע הליגה שם אמור אמרי להחזיר את ההרכב המשני ששיחק אתמול.

עוד באותו נושא: אונאי אמרי, ליגה אירופית, פפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי