Sport1 Banner

גנט עם סייף וגרשון גברה 0:1 על טוטנהאם

עלי מתקשה. התרנגולים זקוקים לניצחון בגומלין
עלי מתקשה. התרנגולים זקוקים לניצחון בגומלין | צילום: Gettyimages

צמד הישראלים השיגו מקדמה יקרה לגומלין. 0:1 לפיורנטינה על גלדבאך

(גודל טקסט)

שלב 32 האחרונות בליגה האירופית יצא לדרך והחצי הראשון של הערב לסיומו. במוקד הייתה זו טוטנהאם שנכנעה 1:0 לגנט וקני סייף ורמי גרשון, שחטאר ניצחה בבלאיידוס של סלטה ויגו ופיורנטינה תשוב לפירנצה עם ניצחון קטן וחשוב על מנשנגלדבאך.

במשחק המוקדם שפתח למעשה את שלב הנוק-אאוט במפעל, ניצחה קרסנודר 0:1 בביתה את פנרבחצ'ה משער מוקדם של ויקטור קלסון.

קרסנודר – פנרבחצ'ה 0:1

פנרבחצ'ה הגיעה לליגה האירופית לאחר שהודחה בשלב הבתים של ליגת האלופות, אלא שהמשחק הראשון שלה לעונה זו במפעל הסתיים עם הפסד בקור הרוסי.

השבדי ויקטור קרלסון נגח נהדר כבר בדקה הרביעית כדי להכריע את המפגש הראשון מבין שניים, ובשבוע הבא באיסטנבול יצטרכו הטורקים לנצח בהפרש של למעלה משער כדי לעבור סיבוב.

קרסנודר ניצחה רק פעמיים בשלב הבתים, בשני המחזורים הראשונים, כך שהיה זה ניצחון שני שלה העונה במפעל (ללא המוקדמות) והראשון מאז ה-29.9.16.

קלסון (משמאל). נגיחה נפלאה שלו הכריעה את המפגש (AFP)

גנט – טוטנהאם 0:1

קני סייף השלים 90 דקות, רמי גרשון נכנס לעשר הדקות האחרונות ועשה נאמנה את עבודתו לשמור על השער, והבלגים עם ניצחון קטן וחשוב לקראת הגומלין בשבוע הבא בווייט הארט ליין.

גנט, המדורגת רק במקום השמיני בבלגיה, לא הציגה רגשי נחיתות מול התרנגולים שבדצמבר האחרון עפו מליגת אלופות ונשרו למפעל השני בחשיבותו, ועל אף שמאוריסיו פוצ'טינו עלה כמעט עם ההרכב החזק ביותר העומד לרשותו, למעט כריסטיאן אריקסן שזכה למנוחה, הם נכנעו לשער של ז'רמי פרבה בדקה ה-59.

טוטנהאם, כידוע מדורגת שלישית בפרמייר-ליג, סיימה את שלב הבתים באלופות ללא אף ניצחון ביתי (מארחת בוומבלי באירופה) וכעת יהיה עליה למחוק את ההפסד בגנט. בדקות הסיום התרגולים לחצו וניסו לכפות את השיוויון, אך גם עלייתם של סון ושל אריקסן על חשבון ווינקס, סיסוקו ודמבלה כבר לא הועילה.

נגיחה אחת עשתה את ההבדל (Gettyimages)

מנשנגלדבאך – פיורנטינה 1:0

פאולו סוזה וקבוצתו התארחו בגרמניה מול גלדבאך הלוהטת, שניצחה את כל ארבעת משחקיה האחרונים בליגה ובגביע, ורגע לפני המחצית שער ענק מכדור חופשי לחיבורים של פדריקו ברנרדסקי (44) הכריע את המפגש.

גלדבאך, שנשרה מהאלופות, עדיין ללא ניצחון ביתי באירופה בעונה זו אחרי שבמפעל הבכיר של היבשת השיגה נקודות רק הודות לתוצאות תיקו מול סלטיק וסיטי בביתה לצד ניצחון בסקוטלנד. 

כעת: סלטה ויגו – שחטאר דונייצק 1:0

לאחר ההפסד הדרמטי 3:2 לאתלטיקו במחזור האחרון בספרד, ויגו רשמה מעידה נוספת והפעם באירופה, לאחר ששער יחיד של גוסטבו בלאנקו (26) העניק לאורחים ניצחון יקר במיוחד.

ויגו ניצחה רק פעם אחת בבלאיידוס העונה, בשלב הבתים היא למעשה גברה רק על פנאתינייקוס בבית ובחוץ, והיא נכשלה גם מול האוקראינים שבחודש דצמבר יצאו לפגרה. מאז הם עורכים רק משחקי הכנה וכן השתתפו בטורניר "הגביע האטלנטי" אותו סיימו במקום השלישי.

האוקראינים עמוק בתוך הפגרה, אבל זה הספיק בבלאיידוס (AFP)

אלקמאר – ליון 4:1

 

ההולנדים של ג'ון ואן דן ברום איכזבו בשלב הבתים עם זניט, מכבי ת"א ודאנדוק, אבל במחזור הסיום הצליחו לנצח את הרוסים, ברגע האחרון השיגו את הכרטיס לשלב 32 האחרונות והם כנראה יודחו ממנו לאחר תבוסה ביתית מוחצת לליון.

 

הצרפתים כבשו ראשונים בדקה ה-26, אז פאקיר הגביה וטוסאר כבש מקרוב. בדקה ה-45 היתרון הוכפל, אחרי שלקאזט עבר את השוער וגלגל לרשת והעלה את מאזנו לשני שערים כשבדקה ה-57 בעט מזווית קשה וקבע 0:3. בדקה ה-68 נפסק כדור עונשין מ-11 מטרים לזכות ההולנדים אחרי שגרסיה הוכשל ברחבה וג'אנבאחש צימק, אלא שהמילה האחרונה הייתה של ג'ורדן פרי שבדקה ה-95 קבע 1:4.

לקאזט והצרפתים חוגגים בהולנד (AFP)

אסטרה – גנק 2:2

גנק עלתה ליתרון ראשון בדקה ה-25 משער של קאסטאנה, אלא שבודסקו השוו (43) והקבוצות ירדו להפסקה ב-1:1. טרוסארד העלה את גנק ל-1:2 בדקה ה-83 ועל סף שריקת הסיום, סטו המארח השווה.

 

 

לודוגורץ – קופנהאגן 2:1

 

כבר בדקה השנייה עלתה האורחת מדמנרק ליתרון, אחרי שכדור קרן פגע בבלם המארחת האניקט וחדר פנימה. שער מוקדם ואומלל. טוטו קבע 0:2 לדנים בדקה ה-53 וקסרו המארח רק צימק בדקה ה-81.

תוצאות נוספות: אולימפיאקוס – אוסמנליספור 0:0, רוסטוב – ספרטה פראג 0:4

עוד באותו נושא: קרסנודר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי