Sport1 Banner

סביליה זכתה בליגה האירופית, 1:3 על ליברפול

מהפך אדיר וחגיגה גדולה
מהפך אדיר וחגיגה גדולה | צילום: GettyImages

האנדלוסים זכו בפעם ה-3 ברציפות בתואר. גאמיירו וקוקה (צמד) סידרו מהפך

(גודל טקסט)

הרבה ציפיות היו מגמר הליגה האירופית בין ליברפול וסביליה, והמשחק המלהיב היה רחוק מלאכזב. ליברפול אמנם הוליכה 0:1 במחצית והייתה צריכה להוביל בתוצאה גבוהה יותר, אבל סביליה ביצעה מהפך נהדר במחצית השנייה, ניצחה 1:3, הניפה בפעם השלישית ברציפות את גביע הליגה האירופית והיא תשחק בעונה הבאה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

 

סביליה חוגגת זכייה שלישית בשלוש שנים (gettyimages)

 

שתי מחציות שונות היו באצטדיון סנט. ג'ייקוב בבאזל. ליברפול הייתה טובה הרבה יותר במחצית הראשונה, הובילה משער נפלא של דניאל סטארידג' וירדה למחצית ביתרון 0:1, שעשה הרבה חסד עם סביליה. המרסיסיידרס גם היו זכאים לפחות לבעיטת פנדל אחת אחרי נגיעת יד ברחבה, אבל לא זכו לשריקה.

 

 

סביליה, שלא בעטה למסגרת אפילו לא פעם אחת במחצית הראשונה, עלתה למחצית השנייה כמו מלוע של תותח. קווין גאמיירו איזן אחרי 18 שניות בלבד אחרי פריצה סוחפת של המגן הברזילאי מריאנו, וקוקה כבש צמד נהדר בדרך ל-1:3 ולניצחון המתוק. החבורה של יורגן קלופ נראתה אומללה לחלוטין, בטח לעומת התצוגה של במחצית הראשונה ולעומת אוהדיה הרבים שמילאו את האצטדיון עד אפס מקום.

 

מפיגור למהפך מדהים (gettyimages)

 

הזכייה של סביליה ממשיכה להמחיש את השליטה המוחלטת של הקבוצות הספרדיות ברחבי היבשת. מעבר לעובדה שהיא זוכה בתואר בפעם השלישית ברציפות, זוהי השנה השלישית ברציפות ששני התארים הבכירים ביבשת יונפו על ידי קבוצות ספרדיות. יתרה מכך, הניצחון של ליברפול על ויאריאל בחצי הגמר היה הפעם היחידה העונה בשני המפעלים בהם קבוצה ספרדית עפה בשלבי ההצלבה על ידי קבוצה שהיא אינה ספרדית.

 

אם היא לא הייתה זוכה בתואר, סביליה הייתה מוצאת את עצמה מחוץ למפעלים האירופיים, אבל היא תתחיל את העונה הבאה בשלב הבתים של ליגת האלופות בזכות הניצחון הגדול על ליברפול. העונה של האנדלוסים תוכל להפוך למושלמת מבחינתם אם הם יצליחו להדהים ולזכות גם בגמר גביע המלך ביום ראשון נגד ברצלונה האלופה (22:30, שידור ישיר בספורט2).

 

קאריסו מסביליה ולוקאס מנחמים את אמרה צ'אן (gettyimages)

 

ליברפול מצדה סוגרת בסיכומו של דבר עונה מאכזבת למדי תחת יורגן קלופ. הגרמני אמנם לא התחיל את העונה מאחורי הקווים באנפילד, אבל גם הוא לא חשב שהעונה תסתיים ללא שום כרטיס למפעל אירופי. זה הגמר השני שהמייטירדס הפסידו העונה, אחרי שהם גם נכנעו בפנדלים למנצ'סטר סיטי בגמר גביע הליגה.

 

קלופ עצמו הפסיד בגמר החמישי ברציפות, וכעת הוא ייאלץ לבנות את העונה הבאה מאפס. קשה להאמין שמריו גצה, שהוזכר כמועמד לאדומים, יגיע לשחק בקבוצה שלא משחקת בשום מסגרת אירופית, ובאופן כללי האטרקטיביות שלה נפגעה קשות.

 

בסופו של דבר העונה הזו תיזכר ככישלון (gettyimages)

 

הרכבים

ליברפול: סיימון מיניולה; אלברטו מורנו, קולו טורה (כריסטיאן בנטקה/83), דיאן לוברן, ניית'אן קליין; אמרה צ'אן, ג'יימס מילנר, קוטיניו, אדם ללאנה (ג'ו אלן/73); רוברטו פירמינו (דיבוק אוריגי/69), דניאל סטארידג'.

 

סביליה: דויד סוריה; סרחיו אסקודרו, אדיל רמי (טימותי קולודז'יז'אק/77), דניאל קריסו, מריאנו פריירה; סטיבן אנזונזי, גז'גוז' כריחוביאק; קוקה, אבר באנגה (סבסטיאן כריסטופורו/92), ויטולו; קווין גאמיירו (איבורה/89).

 

מהלך המשחק

דקה 8

הזדמנות ראשונה לליברפול: צ'אן בעט מרחוק, סוריה הגיב טוב ובהדף.


הגיב טוב. סוריה (AFP)

דקה 11

הזדמנות טובה לליברפול! קליין הרים נהדר מצד ימין, סטארידג' התרומם טוב ונגח, אבל לא לכיוון השער והסכנה חלפה לה.

דקה 12

פירמינו ניסה להקפיץ לצד קאריסו, אבל הכדור נגע בידו של שחקן ההגנה והורחק. ההילוך החוזר לא הותיר מקום לספק: ליברפול קופחה והייתה ראויה לפנדל.


פירמינו כועס, ובצדק (gettyimages)

דקה 25

עוד הזדמנות טובה לליברפול. צ'אן הוביל התקפה ומצא ברחבה את סטארידג' במסירה מבעד להגנה, אבל החלוץ קיבל את הכדור בזווית לא קלה, סוריה יצא מהשער ועצר את הבעיטה שלו.


זווית לא קלה (AFP)

דקה 32

הזדמנות ראשונה לסביליה, ואיזו הזדמנות! קרן של באנגה הגיעה עד לקוקה החופשי בצד הרחוק של הרחבה, הקשר המשיך למרכז הרחבה שם גאמיירו ניסה לכבוש במספרת – הכדור חלף קרוב מאוד לקורה. זה היה קרוב!

דקה 35

0:1! לליברפול! סטארידג' קיבל את הכדור על סך הרחבה בצד שמאל, ועם החלק החיצוני של רגל ימין שלח כדור מדויק לפינה הרחוקה. שער נהדר!


בעיטה מושלמת. סטארידג' שמח (gettyimages)

דקה 38

עוד הזדמנות טובה לליברפול. הפעם ללאנה קיבל כדור במרכז הרחבה במהלך התקפה מתפרצת, אבל הבעיטה שלו נהדפה לקרן על ידי שחקן הגנה.

דקה 39

שער של ליברפול נפסל! לוברן נגח את הקרן לדשא ולרשת, אבל סטארידג' עמד בדרך והפריע לשוער, והשופט שרק לנבדל מוצדק.


לוברן לא מאמין (gettyimages)

דקה 46

1:1! 18 שניות בלבד אחרי תחילת המחצית השנייה, סביליה מצליחה להשוות. מריאנו בפריצה סוחפת חדר לרחבה ומסר כדור רוחב נהדר – גאמיירו היה במקום הנכון והשווה את התוצאה.



שער מהיר. גאמיירו (gettyimages)

דקה 48

כמעט 1:2 לסביליה! גאמיירו בפריצה סוחפת הגיע עד השער, מיניולה הדף בקושי לקרן. איזו פריצה סוחפת!


גאמיירו לא מאמין (gettyimages)

דקה 60

עוד החטאה גדולה לגאמיירו! אנזוזי המשיך עם הראש כדור חוץ, והשאיר את גאמיירו לבד מול השוער. החלוץ התבלבל והבעיטה שלו נהדפה לקרן על ידי מיניולה.

דקה 64

1:2 לסביליה! המהפך הושלם! ויטולו עשה דאבל פס נהדר, פרץ קדימה, הגיע לסף הרחבה ומשום מקום הגיע קוקה ובעט מדויק לפינה הרחוקה.



המהלך הושלם (gettyimages)

דקה 69

כמעט 1:3! כדור חופשי הגיע עד לרחבה, קריחשוביאק הגיע ראשון אך לא הצליח לכבוש במצב טוב.

דקה 70

1:3! סביליה מתקרבת לתואר! איבוד כדור רשלני של ליברפול, קוקה השתלט בצד השמאלי של הרחבה ושלח את הכדור לפינה הרחוקה ולרשת. הקוון הניף את הדגל לנבדל, אבל השופט אישר את השער כי הנבדל היה פסיבי.


השלישי ברשת (gettyimages)

דקה 80

ליברפול התחילה סוף סוף לשחק במחצית השנייה, אולי מאוחר מדי. קוטיניו ניסה לבעוט מחוץ לרחבה, אבל הכדור הלך גבוה.

דקה 84

סטארידג' ניסה מחוץ לרחבה, סוריה קלט.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי