Sport1 Banner

זה מה שמחכה לבית"ר בסיבוב הבא בקפריסין

אוהדי אומוניה
אוהדי אומוניה | צילום: gettyimages

אומוניה ביצעה רכש מאסיבי ונראית מוכנה. ומה הקשר של אוהדי הפועל ת"א לעניין?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

היריבה הבאה של בית"ר ירושלים במוקדמות הליגה האירופית, אומוניה ניקוסיה, לא תהיה משוכה קלה עבור הנציגה הישראלית. לקפריסיאים, לפחות על הנייר, יש שחקנים טובים יותר וסגל מלא ומוכן, בעוד הקבוצה של רן בן שמעון נראית רחוקה מלהיות מלוכדת ועברה את טוזלה החלשה רק בזכות פנדל של עומר אצילי.

מלבד הצרות שמחכות לה ככל הנראה על המגרש, בית"ר גם צפויה להיתקל באווירה עוינת במיוחד במשחק החוץ. אוהדיה של אומוניה ניקוסיה נחשבים לשמאל הרדיקלי בקפריסין, ויש להם קשרים טובים עם אוהדי האולטראס של הפועל תל אביב – אולי היריבה הכי גדולה של בית"ר ירושלים בכדורגל הישראלי.

אומוניה אמנם לא הרשימה בעצמה בסיבוב הראשון ונזקקה להארכה כדי לחלוף על פני באננטס הארמנית, אבל צריך לציין שחלק מההרכב שלה יהיה שונה מול בית"ר אחרי שהשלימה החתמת כמה שחקנים שלא נרשמו לשלב המוקדם. מי שכן שיחק וגם יפגוש את הירושלמים בשבוע הבא, הוא אקס בני יהודה אמיר עגייב (86 דקות במשחק הגומלין). 

השחקן הישראלי זכה למחמאות בתקשורת הקפריסאית שם נכתב כי הוא גילה משחק טוב, בעיקר בחלק ההתקפי. למזלו הרע של עגייב, המחליף שלו, אוניספרוס רוסיאס, כבש צמד בהארכה. מאט דרבישייר וקלייטון הבקיעו השלימו 1:4 וסידרו כרטיס למפגש כפול עם הצהובים-שחורים של טביב ובן שמעון.


גם דרבישייר שם (האתר הרשמי)

אומוניה ניקוסיה הוא המועדון הבכיר היחיד בקפריסין שטרם זכה לשחק בשלב הבתים של אחד ממפעלי אופ"א, ועל כן יש עליה לחץ גדול. הקבוצה לא זכתה באליפות מאז 2010 וג'ון קארבר, המאמן שלה ואקס ניוקאסל, כבר הצהיר כי העונה צריכה אומוניה ניקוסיה ללכת עד הסוף בזירה המקומית.

מי שנמצא מעל קארבר ומנהל את הרכש במועדון הוא ניקוס דביזס היווני, שותף לזכיה ההיסטורית של הנבחרת ביורו 2004. בין השחקנים שהוא כבר צירף, מלבד עגייב, ניתן למצוא את המגנים אטנסיוס פנטליאדיס וארטידיס סוליידס, החלוץ מאט דרבישייר, הפליימייקר הברזילאי קלייטון והקשר מחוף השנהב בלטי טורה. לאומוניה יש את הסגל שרצתה ובכך יש לה יתרון גדול על בית"ר לה חסרים שחקנים רבים.


בונה על כריסטופי? (gettyimages)

מלבד כל השמות שהזכרנו, הנה דו"ח למאמן רן בן שמעון על שחקניה הבולטים של היריבה הקרובה:

הכוכב והמנהיג הוא דימיטריס כריסטופי המוכר לנבחרת שלנו. כריסטופי, שהיה מועמד בעבר למכבי חיפה, משחק באגף או במרכז הקישור, מהיר וכובש שערים. 

קרליטוס (מגן ימני) – אוהב להתקיף. 

זיגוי באטיבנג'ה (שחקן כנף בלגי) – מעלה כדורים מסוכנים לרחבה וכובש שערים.

גיורגיוס אקונומידיס (קשר קפריסאי) – משחק בקישור ההגנתי וחשוב מאוד במרכז המגרש. 

ג'ורג'ה פלורסקו (קשר רומני) – ניחן בשליטה טובה בכדור וביכולת מסירה ברמה גבוהה.

רנאטו מרגקה (קשר ומגן שמאלי). פורטוגלי שקיבל אזרחות מקומית. מלא במרץ, האוהדים מתים עליו, בועט מרחוק ורץ בלי הפסקה. 

מארין אורסוליץ' (בלם קרואטי) – עושה טעויות, אבל מנהיג.

אוניספרוס רוסיאס (חלוץ קפריסאי) – עולה מהספסל, אבל כובש. מסיים טוב ליד השער.

סיליאן שרידן (חלוץ אירי) – מספר 9 שקבע שיא אישי בעונה שעברה עם 15 שערים. מהיר, כובש הרבה בצורות מגוונות ובעיקר מהאגפים. במערך של קארבר הוא חלוץ שני. 

עוד באותו נושא: אומוניה ניקוסיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי