Sport1 Banner

בזכות טוכל: דורטמונד חוזרת למרכז הבמה

טוכל. מעריץ את פפ גווארדיולה
טוכל. מעריץ את פפ גווארדיולה | צילום: Gettyimages

המאמן בן ה-41 שהגיע הקיץ לצהובים-שחורים שינה סדרי עולם במועדון

(גודל טקסט)

1. הרוח המרעננת ביותר בפתיחת העונה באירופה מגיעה השנה מגרמניה, עם קבוצה שמאותתת על חזרתה לצמרת אחרי שנראתה בצניחה חופשית. הכוונה היא כמובן לבורוסיה דורטמונד, שלא רק ניצחה 0:4 בשני המחזורים הראשונים של הבונדסליגה ותפסה לבאיירן מינכן את המקום הראשון, אלא גם הדגימה את השינוי העמוק שנעשה בה בקיץ.

 

הקבוצה שסיימה את העונה שעברה במקום השביעי עם יותר הפסדים מניצחונות, פירקה את מנשנגלאדבך (שתופיע העונה בליגת האלופות) ועשתה אותו דבר גם לעולה החדשה אינגולשטאט, למרות שבמחצית התוצאה הייתה עדיין מאופסת.

 

 

הסיבה היחידה הנראית לעין: תומאס טוכל. המאמן בן ה-41 שהגיע ממיינץ שינה סדרי עולם, והתוצאות לפנינו. אם רק לפני חודש סיפר החלוץ צ'ירו אימובילה על חוסר ההצלחה שלו בדורטמונד בעונה שעברה – בין היתר בגלל חוסר תשומת הלב של יורגן קלופ לטקטיקה – הרי שטוכל החדיר למערכת קפדנות שלא נראתה בה כבר שנים.

 

קלופ. טקטיקה שמקטיקה (gettyimages)

 

הוא דרש מהשחקנים שלו להקפיד יותר על תזונה וביטל את המשלוחים הקבועים מהמסעדה שהייתה שולחת בקביעות פיצות ופסטות למתחם האימונים; הוא התעקש על הקפדה יתרה באימונים ולא התבייש להיות האיש שמפזר בעצמו את הקונוסים ודורש מהשחקנים כושר גופני גבוה; ובעיקר הוא שמח להודות שהוא מעריץ של פפ גוואריודלה. כמה מעריץ? עד שהשניים נצפו פעמיים במסעדות במינכן כשהם מדברים על כדורגל ומדגימים את שיטות המשחק שלהם באמצעות מלח ופלפל.

 

במקביל, הוא גם מתעקש שלא לבקר את קודמו בתפקיד, יורגן קלופ, ואפילו אימץ ממנו את שיטת המתפרצות שעליה נבנתה הקבוצה בתקופה הכי מוצלחת שלה. עכשיו תוסיפו את הדרישה ללחץ ולחילוץ מהיר של הכדור כמו בשיטת הטיקי-טאקה ואת הסגל שהבריא אחרי שנים של פציעות. התוצאה היא קבוצה שניצחה את כל תשעת המשחקים האחרונים שלה (מתוכם שישה רשמיים), ספגה רק ארבעה שערים וצפויה לעבור היום את אוד הנורבגית בדרך לשלב הבתים של הליגה האירופית. פלא שהאוהדים שרו כבר במחזור השני שהם בדרך לאליפות?

 

2. בשקט, בשקט, ריאל מדריד העבירה אתמול את אסייר יאראמנדי בחזרה לריאל סוסיאדד. שנתיים אחרי שרכשה אותו מהקבוצה הבאסקית בקול תרועה רמה, מי שאמור להיות קשר העתיד של נבחרת ספרד חוזר הביתה ואפילו סכום ההעברה לא פורסם רשמית על ידי המועדונים.

 

יאראמנדי. שינוי כיוון (gettyimages)

 

המעבר הזה מסמל יותר מכל את שינוי הכיוון שריאל מדריד החליטה לעשות. רק לפני שנתיים הציגה נבחרת ספרד את סגל העתיד שלה כאן בישראל. היא זכתה בטורניר היורו עד גיל 21 עם שחקנים שהבטיחו לא פחות מאלה שזכו במונדיאל וביורו. ריאל מדריד, שסבלה באותה תקופה מהיעדר זהות ספרדית, החליטה ללכת על פרויקט שיהפוך אותה למין ברצלונה מלאכותית.

 

אלא שמאז, אלבארו מוראטה – שגדל במועדון – מצא את עצמו ביובנטוס והדיח את ריאל בחצי גמר ליגת האלופות בשנה שעברה; יאראמנדי עזב אתמול אחרי שפתח רק ב-25 משחקי ליגה בשנתיים האחרונות; ואפילו איסקו, שאמור היה להיות היהלום שבכתר, התבטא לאחרונה בתקשורת ואמר שהוא מאוכזב מכמות הדקות שהוא מקבל.

 

נחשו מה קרה זמן לא רב אחר כך? מתאו קובאצ'יץ' הגיע מאינטר תמורת 32 מיליון יורו. אז מה ריאל מדריד מוצאת בקרואטי בן 21, שהצליח לכבוש את השער הראשון שלו באינטר רק 20 חודשים אחרי שהצטרף אליה וסיים את השנה שלאחר מכן עם שמונה שערים, ששלושה מהם נכבשו במוקדמות הליגה האירופית מול קבוצה איסלנדית? לא ברור.

 

קובאצ'יץ'. מה ריאל מצאה בו? (gettyimages)

 

יכול להיות שקובאצ'יץ' הרשים את רפא בניטס כשאלה נפגשו בשנתיים האחרונות במסגרת הליגה האיטלקית. יכול להיות שבברנבאו סומכים על החניכה שיעניק לו בן ארצו לוקה מודריץ', ויכול להיות שאחרי שבאינטר לא ידעו איפה למקם אותו, דווקא ריאל תהיה המועדון שיהפוך אותו לדבר הגדול הבא.

 

הכל כמובן עוד יכול לקרות, אבל קשה להאמין ששחקן ששותף רק ב-26 משחקי ליגה בעונה שעברה באינטר יקבל יותר מזה בסגל שכולל גם את טוני קרוס, חאמס רודריגס, מודריץ' ואיסקו. אם הוא כן יצליח, סביר להניח שריאל תשתפר מקצועית. אלא שבמקביל היא תאבד את איסקו, מה שלא יעזור במיוחד לזהות הספרדית שלה.

 

3. רומא תארח ביום ראשון את יובנטוס במאבק בין שתי הקבוצות הראשונות של איטליה בשנתיים האחרונות, אבל שחקן אחד לא יהיה שם: קווין סטרוטמן, שהחליט אתמול לעבור ניתוח נוסף בברך אחרי שלא היה בסגל הקבוצה גם במשחק הראשון בוורונה.

 

סטרוטמן. חלק מהמשפחה (gettyimages)

 

הקשר ההולנדי, שהצטיין במדים הכתומים ביורו הצעירות לפני שנתיים וחוזר נמרצות גם על ידי מנצ'סטר יונייטד, קרע במרץ 2014 את הרצועה הצולבת בברכו. מאז הוא עבר ניתוח שהשבית אותו לתקופה ארוכה וחזר למגרשים רק כדי לשחק עוד שש פעמים ולגלות שהוא סובל מתסמונת שלאחר ניתוח בברך וזקוק לניתוח נוסף שהשבית אותו לתקופה קצרה יותר.

 

כעת מתברר שלא רק שהברך של הקשר לא החלימה, אלא שהוא יידרש לעבור ניתוח נוסף וייתכן שבסיומו יצטרך אף להיכנס לניתוח רביעי בסך הכל, בתקווה ששני אלה ישקמו את האזור הפגוע.

 

בין לבין, מי שהייתה נדיבה והוכיחה נאמנות אמיתית היא רומא. לא רק שבמועדון אפשרו לו לבחור את הרופאים שיטפלו בו באיטליה או בגרמניה, ולא רק שלא חתכו אותו מהקבוצה, אלא גם הציעו לו הארכת חוזה. זו אולי לא ההחלטה העסקית החכמה ביותר, אבל אם אי פעם מישהו בבירה האיטלקית יכריז שהקבוצה שלהם היא כמו משפחה, נוכל לדעת שזו ממש לא קלישאה.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי