Sport1 Banner

"קיווי מסי" רוצה לחזור לבונדסליגה על חשבון ב"ש

רוחאס. אם היה מאפס את הרגל
רוחאס. אם היה מאפס את הרגל | צילום: ת'ון, אתר רשמי

רוחאס התפתח לכוכב ונרכש ע"י שטוטגרט. ב-20:30: מחכה לבכר

(גודל טקסט)

המגרש הסינתטי של פ.צ ת'ון מפחיד את ברק בכר והפועל באר שבע לקראת הגומלין הערב (20:25, שידור ישיר בספורט1HD) והם ללא ספק צודקים. בליגה השווייצרית מצוידת רק יאנג בויז ברן במשטח דומה, והקבוצות האחרות מתלוננות על הקושי לשחק. והן עוד רגילות למגרש של ת'ון, בניגוד לקבוצה מבירת הנגב, שתסבול מחיסרון מקצועי משמעותי.

 

אלא שמעבר למשטח, יש לת'ון גם שחקן אחד לפחות שיכול לשנות את מאזן הכוחות. מדובר בקשר מרקו רוחאס שאמר השבוע: "הפועל באר שבע היא קבוצה טובה, אבל מעבר לתוצאה אני חושב שיש לנו יתרון עליהם. הם יצטרכו להתרגל למשטח, וזה לא עניין של אימון אחד או שניים. גם לי היה קשה בהתחלה כשהגעתי מהבונדסליגה".

 

 

 

רוחאס הוא שחקן כנף ניו זילנדי עם שם וסגנון משחק דרום אמריקאי (לכך אחראי מוצאו הצ'יליאני). בניו זילנד מכנים אותו "קיווי-מסי", וכולם מבינים למה הכוונה. רוחאס ניחן בתכונות כמו שליטה בכדור, מהירות, חוצפה חיובית וגם ממדי גופו מזכירים את הפרעוש (168 ס"מ, 62 ק"ג). ראיית המשחק שלו מצוינת והוא מסוגל לכדרר את עצמו לדעת. שלא כמו מסי, הבעיה שלו היא שהוא לא מרוכז מול השער ומרבה להחמיץ. אם היה מאפס את הרגל, הוא כנראה היה משחק בקבוצה בכירה באירופה.

 

הניו זילנדי שייך למעשה לסגל המורחב של שטוטגרט. הקשר ההתקפי בן ה-23 קיווה שיקבל בת'ון במה חדשה לפרוח. משטוטגרט הוא הושאל לגרויתר פירת' מהליגה השנייה בגרמניה, ומשם לשווייץ. בת'ון חשבו שיקבלו שחקן שחצן שהגיע מהבונדסליגה והופתעו לגלות בחור צנוע שסבל אפילו מחוסר ביטחון. אוהדי ב"ש יכלו לראות אותו מכדרר באגף ועושה צרות להגנת קבוצתם ב-1:1 בטדי בשבוע שעבר.

 

רוחאס. "לא היו לי מספיק הזדמנויות להוכיח את עצמי בשטוטגרט" (Gettyimages)

 

בשטוטגרט הוא סבל מפציעות רבות. "לא היו לי מספיק הזדמנויות להוכיח את עצמי בקבוצה", התלונן לא מכבר. עד שהגיע לשטוטגרט הוא שיחק בליגה האוסטרלית בקבוצות כמו המילטון פניקס ומלבורן ויקטורי. בעונת 2012/13 הוא כבש 15 שערים ובישל תשעה ב-25 משחקים, וסקאוטים של שטוטגרט המליצו על החתמתו.

 

"כולם רוצים לשחק באירופה ובמיוחד בבונדסליגה, שזוכה לפופולאריות גדולה באוסטרליה", אמר. ב-2012 הוא אפילו זכה בתואר שחקן השנה באוקיאניה והקדים את אלסנדרו דל פיירו ששיחק אז בפ.צ סידני.

 

העובדה שילד שנולד בניו זילנד שבה הרוגבי הוא הספורט המוביל בחר בכדורגל מפתיעה. "זה הגיע אצלי מהבית", סיפר, "אבא שלי צ'יליאני וחצי מהמשפחה שלי משוגעת על כדורגל". ראשי ת'ון שיכנעו אותו להגיע והסבירו שבליגה רגועה יותר הוא יוכל לחזור לעצמו ובסופו של דבר לחזור לבונדסליגה.

 

"הרגשתי נוח בת'ון ישר מההתחלה", הכריז רוחאס, "המאמן הקודם אורס פישר דיבר איתי ואמר לי שייתן לי חופש פעולה התקפי. גם המאמן החדש צ'ריאקו ספורצה נותן לי קרדיט". בשנה שעברה כבש רוחאס שני שערים ב-17 משחקים, אבל גם בישל כמה שערים חשובים. בבאר שבע יודעים שהם יהיו חייבים לשים עליו עין, אחרת דווקא "קיווי-מסי" יעשה צעד חשוב לשלב הבתים.

עוד באותו נושא: מרקו רוחאס, צ'יריאקו ספורצה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי