Sport1 Banner

עם ספורצה ולוטם זינו: הכירו את ת'ון השווייצרית

זינו במדי בש. נעדר כמעט עונה שלמה
זינו במדי בש. נעדר כמעט עונה שלמה | צילום: מאיר אבן חיים

אוהדי יריבתה של ב"ש כתבו בפורומים: "ישראל מדינת עולם שלישי"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הוגרלה בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית נגד פ.צ. ת'ון השווייצרית. היו יריבות קשות יותר בהגרלה, אבל הליגה השווייצרית כבר הוכיחה שהיא מספקת קבוצות טובות, כך שמדובר בהגרלה לא קלה לאדומים של ברק בכר.

 

צ'יריאקו ספורצה, בן ה-45, מכוכבי הנבחרת השווייצרית בעבר, הוא המאמן החדש של הקבוצה והחליף את אורס פישר שעבר לאמן את באזל במקום פאולו סוזה. מעגל ישראלי שכזה. הוא קיים היום (שני) את האימון הראשון שלו.

 

 

ספורצה זכה לסיקור רחב בתקשורת השווייצרית ואמר: "זה כבוד גדול עבורי לאמן את הקבוצה שהצליחה מאוד בשנים האחרונות. אני לא רוצה לשנות הכל בקבוצה, כי הכל כאן מתפקד. מי שצריך להשתלב בקבוצה הוא אני". הוא אימן בשנה שעברה את ווהלן שסיימה במקום ה-9 בליגה השנייה. ספורצה הבטיח לא להחתים אף שחקן מהקבוצה שלו לשעבר למרות שחלוץ ווהלן, עשה דרכו לת'ון. הוא אימן בעבר את לוצרן וגראסהופרס למרות שהיה שחקן ענק בעבר בבאיירן מינכן, קייזרסלאוטרן ואינטר ורשם 79 הופעות בנבחרת שווייץ בהן כבש תשעה שערים, יחד עם זאת הקריירה שלו כמאמן לא המריאה וכעת הוא מקווה שזה יקרה.

 


ספורצה. על הקווים של ת'ון (Gettyimages)

 

מנג'ר הקבוצה, אנדראס גרבר, אמר: "מההתחלה היתה לנו הרגשה טובה שנוכל להחתים את ספורצה במקום פישר, אבל היינו צריכים לנוע במהירות". נשיא הקבוצה מתיאוס לוטי הוסיף: "היו לנו שיחות אינטנסיביות. עוד אפילו לא חתמנו רשמית על החוזה, אבל הכל נעשה ורוח טובה".

 

האימון הראשון נערך כשתעיים. ספורצה הבטיח שהוא ישחק כדורגל התקפי כך שבאר שבע צריכה להיות מוכנה לכך.

 

הקבוצה סיימה במקום הרביעי בליגה השווייצרית אשתקד כך שמדובר בקבוצה חזקה אליה היה שייך אקס באר שבעף לוטם זינו שלא שיחק אפילו דקה ורק ישב מספר פעמים על הספסל בגלל שנפצע כבר בתחילת האימונים של הקבוצה.

 


ספורצה במדי באיירן. כוכב עבר (Gettyimages)

 

בסגל של ת'ון יש שבעה זרים ובהם השוער הברזילאי המחליף כריסטיאן לייטה, המגן מוונצואלה, אלכסנדר גונסאלס, אנריקו צ'ירינזי האיטלקי, נלסון פריירה קשר פורטוגלי, מרכוס רוחאס קשר ניו זילנדי, והחלוצים ראדג'ה מוניס מקונגו והחלוץ הפיני בראק סאדיק עם 34 משחקים ו-12 שערים. לוטם זינו המליץ להפועל באר שבע לרכוש אותו לאחר שסיים כמלך השערים של ת'ון אשתקד.

 

הקבוצה רכשה העונה כבר שלושה שערים. חלוץ ווהלן רומן בואס, קשר צרפתי, נורמן פרייטי ו-סוון יוס מייאנג בויז 2.

 

הקבוצה שיחקה לפני שנתיים בליגה האירופית בשלב הבתים נגד דינאמו קייב, ראפיד וינה וגנק.

 


בראט סאדיק. זינו המליץ (Gettyimages)

 

מגרשה קרוי "סטוהורן ארנה" ויש בו 10,300 מקומות. הקבוצה נוסדה ב-1898, אבל לא זכתה מעולם באליפות.

 

אוהד ת'ון כתבו בפורומים השונים של קבוצתם: "ישראל מדינה של עבריינים וכייסים, שם המצב הבטחוני מתוח וגם התנאים הם של מדינת עולם שלישי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי