Sport1 Banner

פירמינו מתאים בדיוק לסגנון של קלופ

פירמינו. הכוכב של אנפילד
פירמינו. הכוכב של אנפילד | צילום: Gettyimages

החלוץ החל את הקריירה באנפילד בצליעה, אך מאז הגיע הגרמני לליברפול הוא פורח

(גודל טקסט)

כאשר פירסם דונגה את סגל ברזיל לקראת משחקי מוקדמות המונדיאל בשבוע הבא, הגיבו אוהדי ליברפול בזעם. אמנם פליפה קוטיניו זומן סוף כל סוף, אך רוברטו פירמינו נשאר שוב בחוץ, ואף אחד באנפילד לא הצליח להבין את ההיגיון. הרי הכוכב שלהם נמצא בתקופה נהדרת ואף מתעלה על קוטיניו. אז למה הופעותיו האחרונות בחולצה הצהובה היו בקופה אמריקה הכושל בקיץ, עוד לפני ששיחק באנגליה, ומאז הוא נתפס כלא רלוונטי?

 

החדשות הטובות מבחינת פירמינו לא איחרו לבוא. פציעתו של קאקה באימון אורלנדו סיטי פינתה מקום בסגל, והמאמן הלאומי הוסיף את שמו של קשר-חלוץ ליברפול הרב גוני לרשימה. האם הוא ישחק מול אורוגוואי ב-25 במרץ? הסיכויים לכך, בהתחשב ביחסיו עם הנבחרת, לא גבוהים במיוחד, אבל בינתיים יש לו משימות חשובות בקבוצתו.

 

 

אחרי שכיכב ב-0:2 על מנצ'סטר יונייטד במשחק הראשון בשמינית גמר הליגה האירופית, הוא צריך לעשות את ההבדל גם בגומלין. הפרס יקר מאוד – הליגה האירופית היא האפשרות היחידה של האדומים לזכות בכרטיס לליגת האלופות, וזו המטרה המוצהרת. האפשרות למפגש חלומי בין יורגן קלופ לאקסית המיתולוגית בורוסיה דורטמונד רק מוסיף טעם פיקנטי למשימה, ופירמינו הרי מוכן לעשות הכל למען 'קלופו'. אין מאמן מתאים יותר עבורו בעונתו הראשונה בפרמייר-ליג.

 

קלופ בכלל רצה בזמנו להחתים את הברזילאי עבור דורטמונד, וזה לא מפתיע כי דובר באחד השחקנים הטובים בבונדסליגה. הופנהיים איתרה את הכשרון הצעיר בפיגיירנסה הקטנה, שילמה תמורתו כ-4 מיליון יורו בלבד ב-2011 וקיבלה יהלום שהתפתח במהירות מסחררת. בהדרכתו של המאמן מרקוס גיסדול פרח פירמינו לרמה של כוכב על, ובשתי העונות האחרונות שלו בבונדסליגה ייצר 138 מצבי כיבוש עבור חבריו – הרחק לפני כל שחקן אחר. דורטמונד לא שמה עליו את ידה בסופו של דבר, אבל ועדת האיתור של ליברפול עשתה את העבודה.

 


הפך למרכזי במערך של קלופ (Gettyimages)

 

המנג'ר דאז ברנדן רוג'רס תמך מאוד ברכישה תמורת 29 מיליון ליש"ט, אך לא ממש סמך על הברזילאי בשבועות הראשונים. כריסטיאן בנטקה עלה יותר, והוא היה הרכש הבולט של המועדון מבחינתו. קלופ שינה לחלוטין את סדר העדיפויות כאשר החליף את הצפון אירי באוקטובר, והצהיר באופן נחרץ מי אמור לדעתו להיות האיש המרכזי במערך.

 

"רוברטו שיחק כתשע מדומה בנבחרת, יכול להיות חלוץ שני וגם פליימייקר, מסוגל לשחק הן באגפים והן במרכז. הוא מוכשר מאוד, ובשלב מסוים היה השחקן הטוב ביותר בגרמניה. מהרגע הראשון אפשר היה לראות את איכויותיו, והתרשמתי מההחלטה של ליברפול להחתימו. היה ברור שהיא נכונה. אולי ייקח לו קצת זמן להתאקלם, אבל הוא שחקן משמעותי מאוד עבורנו", אמר קלופ באחד הראיונות הראשונים בתפקיד. מאז הוא העדיף באופן קבוע את פירמינו במגוון תפקידים.

 

אין לו משבצת קבועה על המגרש, והוא יכול לנוע לאורכו ולרוחבו. הוא יעיל עם הכדור, ומצוין בהפעלת הלחץ על שחקני היריב בלעדיו. בגדול, הברזילאי בן ה-24 הוא השחקן המושלם מבחינת המערך של קלופ, וזה היה עניין של זמן עד שהחל לפרוע את השטרות באמת. גם הספקנים הגדולים ביותר באוהדי ליברפול התאהבו בו אחרי שהבקיע צמד ב-3:3 המשוגע מול ארסנל בינואר. מאז קשה מאוד לעצור אותו. צמד מול נוריץ', שערים נגד סנדרלנד וקריסטל פאלאס, והצגה גדולה מאוד ב-0:3 הענק על מנצ'סטר סיטי הן דוגמאות מובהקות. על הסיטיזנס השלימה ליברפול נצחון כפול 1:7, וגם בסיבוב הראשון מצא פירמינו את הרשת והצטיין. הוא בנוי למשחקים גדולים, ומתקבל הרושם שהיריבות ממנצ'סטר אהובות מבחינתו באופן מיוחד.

 


קלופ סימן אותו עוד בדורטמונד (Gettyimages)

 

אז גם את השדים האדומים הוא כיסח במשחק הראשון. הברזילאי היה אחד השחקנים הבולטים על הדשא, וגם קוטיניו מאושר עד הגג. הוא ממש לא מקנא בחברו אלא נהנה לשתף איתו פעולה. "אמרתי שהוא שחקן ענק עוד לפני שהוא הגיע, והוא הפך לשחקן מפתח. הוא בחור נהדר לא רק על המגרש אלא גם בחדר ההלבשה, והתאקלם ללא בעיות. כולנו מאושרים שהוא משחק אצלנו", אמר הברזילאי השני.

 

האוהדים שרים שירי הלל, המאמן מרוצה, השחקנים מאושרים, והכל נראה ורוד. רק המצב בטבלת הפרמייר-ליג קצת פחות מעודד, אבל המטרה המרכזית של האדומים העונה נעוצה בליגה האירופית. זה הופך את המשחק ב-22:00 (ישיר בספורט1HD) ללוהט במיוחד, וכדאי גם לדונגה לצפות בו.

 


דונגה יתן לו שוב את החולצה של הסלסאו? (Gettyimages)

עוד באותו נושא: פירמינו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי