Sport1 Banner

למנצ'סטר יונייטד אסור לזלזל בליגה האירופית

ואן חאל וגיגס. תרגיל בהתעוררות
ואן חאל וגיגס. תרגיל בהתעוררות | צילום: Gettyimages

לאנגלים כדאי שהשדים יתייחסו ברצינות למפעל, אחרת נציגה באלופות בסכנה

(גודל טקסט)

הקבוצות שהוגרלו היום (שני) לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית הוכיח שיש כדורגל מעבר לליגת האלופות. מפגשים בין טוטנהאם לפיורנטינה, פורטו – דורטמונד ונאפולי ויאריאל נראו שייכים יותר לצ'מפיונס מאשר למפעל השני בחשיבותו. גם המשחקים של מנצ'סטר יונייטד מול מיטיילנד, ליברפול מול אאוגסבורג ומחזיקת הגביע סביליה מול הפתעת שלב הבתים מולדה של סולשיאר מעוררות עניין רב. הבעיה היא שבאירופה – ובפרט באנגליה – ממשיכים לזלזל במפעל. וכמה שהם טועים.

 

הזלזול האנגלי בליגה האירופית גובל בטיפשות. כשמנצ'סטר יונייטד הודחה מליגת האלופות ותעבור לשחק בימי חמישי, העיתונים מרחו כותרות על "איזה מסכנים השחקנים". בסך הכל מדובר בעוד יום עוד יומיים הבדל בלוח המשחקים. גם כשארסנל הייתה בסכנת הדחה העדיפו אוהדי התותחנים שקבוצתם תפסיד לדינמו זאגרב בסיבוב הלפני אחרון, על פני המקום השלישי המוליך לליגה האירופית.

 

 

מנג'ר טטונהאם, מאוריציו פוצ'טינו, שמשחק כבר שנתיים בליגה האירופית, הזהיר את לואי ואן חאל שאם הוא חושב לטייל, צפויה לו הפתעה בגלל האיכות של הקבוצות במפעל. ועוד משהו: זלזול מתמשך הוריד את הניקוד של אנגליה בדירוג אופ"א ויכול, בתסריט מסוים, לגרום לאיבוד הנציגה הרביעית בצ'מפיונס.

 

אוניי אמרי. ישחזר את הזכייה? (gettyimages)

 

הבעיה של האנגלים הייתה ונשארה "אני ואפסי עוד". למרות שהליגה שלהם מלאה בזרים שעושים אותה למלהיבה והטובה בעולם, הם עדיין לא הפנימו שצריך להתייחס גם לכדורגל מחוץ לאי הבריטי. שם, באירופה, הקבוצות כבר הבינו שהליגה האירופית משמשת מקפצה לקבוצה הזוכה, שתעלה לליגת האלופות.  סביליה, שנשרה בינתיים חזרה לליגה האירופית, עשתה זאת השנה ולראשונה בהיסטוריה היו לספרדים חמש נציגות במפעל.

 

אופ"א צריכה לחשוב על צעדים נוספים כדי לשנות את הדימוי של הליגה האירופית ולהפוך אותה לפופולרית יותר. הרבה יותר כסף כמענקים, ואולי הצעה שתגרום לקבוצות צמרת להשקיע במפעל. אם שתי המפסידות בחצי הגמר יעלו למוקדמות ליגת האלופות ושתי הפיינליסטיות יעברו ישירות למפעל, הוא יהפוך לדבר הכי חם בכדורגל האירופי. מי לא ירצה להשקיע בו.

 

אם כבר, התחרות בפרמיירליג על ארבעת הכרטיסים הראשונים הרבה יותר קשה. התסכול של הקבוצות האנגליות המסיימות במקום החמישי או השישי יכול להסתיים דרך הליגה האירופית.

 

פוצ'טינו. לא מלקק דבש (gettyimages)

 

בפרמיירליג צריכים להתחיל להסתגל לשינויים בכדורגל העולמי. אז נכון שהחל מהקיץ הקרוב הם יקבלו 2.5 מיליארד ליש"ט על זכויות שידור, אבל מנכ"ל הליגה ריצ'רד סקודמור סירב להצעה שהעלתה מנצ'סטר יונייטד לשחק גם בימי שישי, ובכך לפתוח חלון נוסף למזרח הרחוק. משחק ביום שישי יכול להועיל גם לקבוצות האנגליות לנוח יותר לקראת ליגת האלופות והליגה האירופית.

 

סקודמור שמע על ההצעה, אבל סירב בכל תוקף. הוא טען שהוא לא מתכוון לשנות את סדר היום בכדורגל העולמי. האטימות הזאת גורמת נזקים לקבוצות אנגליות רבות. גם אם הן זוכות לחוזי שידור שמנים, עדיין כל אחת מהן מתלוננת כשהיא מפסידה את הכרטיס לליגת האלופות. אולי כדאי להתחיל להשקיע גם במשחקים שנערכים בימי חמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי