Sport1 Banner

אלקמאר פנתה לאופ"א בדרישה לקבל את המקום של אייאקס

שחקני אלקמאר
שחקני אלקמאר | Soccrates Images / Contributor

הקבוצה שדורגה במקום השני בגלל הפרש שערים, טוענת כי היא זו שצריכה לשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות, לאחר שניצחה את הקבוצה מאמסטרדם פעמיים במהלך העונה שהסתימה בטרם עת

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

אלקמאר ההולנדית פנתה לאופ"א ודרשה לבטל את החלטת ההתאחדות ההולנדית, שהעניקה לאייאקס את המקום האוטומטי בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה. כזכור, בניגוד ללא מעט ליגות ברחבי אירופה ולאחר הודעת הממשלה כי לא ניתן יהיה לקיים אירועי ספורט עד ה-1 בספטמבר, ההתאחדות המקומית החליטה על סיום עונת 2019/20 ללא אלופה וללא עולות ויורדות.

אייאקס, שהקדימה את אלקמאר בטבלה בזכות הפרש שערים טוב יותר כשנותרו עוד תשעה מחזורים לסיום העונה, קיבלה כאמור את המקום בשלב הבתים ואילו סגניתה תנסה לפלס את דרכה דרך שלב המוקדמות השני של המפעל היוקרתי. באלקמאר לא אהבו את ההחלטה וטענו כי העובדה שהם ניצחו את אייאקס פעמיים העונה בליגה, אמורה להקנות להם את הכרטיס לשלב הבתים. עוד הסבירו כי הפרש השערים חסר משמעות.

בהתאחדות ההולנדית מיהרו להגיב לצעד של אלקמאר והבהירו כי הם אינם מתכוונים לשנות את החלטתם. "קיבלנו את ההחלטה על בסיס שלושה קריטריונים: שקיפות, אובייקטיביות וספורט. אנחנו נשמור על הדירוג הקיים בטבלה ולפיו אייאקס, מוליכת הטבלה עם ההכרזה על סיום העונה, תשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה".

באייאקס הופתעו לשמוע על הפנייה של אלקמאר לאופ"א והמנכ"ל אדווין ואן דר סאר אמר: "המועדונים נמצאים בקשר רציף ולכן בהחלט הופתענו מהצעד בו אלקמאר נקטה".

עוד באותו נושא: אלקמאר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי