Sport1 Banner

משרד הבריאות הבריטי: מתו 41 אוהדי ליברפול שהיו נגד אתלטיקו

אוהדי אתלטיקו מדריד באנפילד
אוהדי אתלטיקו מדריד באנפילד | Julian Finney/Getty Images

לאחר שהמשחק בין אטאלנטה לוולנסיה הוגדר כ"פצצה ביולוגית", בממלכה מצאו שגם להגעתם של 3,000 אוהדים מבירת ספרד למשחק שמינית גמר ליגת האלופות באנפילד הייתה בעל כורחם השפעה הרסנית

(גודל טקסט)

אחרי שראש עיריית ברגאמו כינה את משחק ליגת האלופות בזמנו בין אטאלנטה לוולנסיה כ"פצצה ביולוגית" שתרמה משמעותית להתפשטות נגיף הקורונה ברחבי איטליה, הבוקר (ראשון) התפרסם בממלכה מחקר לפיו 41 אוהדי ליברפול הלכו לעולמם בטרם עת בעקבות קיום המשחק בין ליברפול לאתלטיקו מדריד באצטדיון אנפילד לעיני אוהדים.

כזכור, ליברפול אירחה את משחק הגומלין נגד אתלטיקו ובסיומן של 120 דקות מותחות הודחה אלופת אירופה מהמפעל, אבל באצטדיון נכחו בין עשרות אלפי הצופים גם 3,000 אוהדים שהגיעו ממדריד, שהייתה אז אחת הערים הנגועות ביותר בעולם בקורונה עם קצב הדבקה אדיר. בזמן המשחק באנפילד, בפריז נערך משחק נוסף בשמינית גמר ליגת האלופות בין פריז סן ז'רמן לדורטמונד, אלא שהוא נערך ללא קהל ואילו ליברפול הוצפה באלפי אוהדים ממדריד שהגבירו את קצב ההדבקה בממלכה וכעת מתברר שלא באשמתם הדביקו וגרמו למותם של עשרות אנשים שנכחו במשחק באותו יום.

מדובר במחקר שערך משרד הבריאות הבריטי ופורסם ב"סאנדיי טיימס", שם ניסו להבין את אחוזי התחלואה בליברפול והגיעו למסקנה כי לאותם 3,000 צופים, באצטדיון מלא שהכיל בסך הכל 52,000 אנשים, חלק ישיר ב-41 מקרי מוות של אנשים שהלכו לעולמם 25 עד 35 ימים לאחר המשחק. לפי אותו מחקר, נכון ליום המשחק, ה-11.3, בספרד כבר אובחנו 640 אלף נשאי קורונה ואילו באנגליה 100 אלף בלבד. כבר לפני כחודש החלו לבחון באנגליה את השפעתם של האוהדים מספרד, לאחר שליברפול סבלה ממאות מתים בשיאה של התפרצות המגפה בממלכה.


אצטדיון אנפילד בשיאו (Michael Regan/Getty Images)

עוד באותו נושא: דייגו קרלוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי