Sport1 Banner

"סולומון שוב הפך לנשק הסודי", קסטרו: "הוא לא היה צריך להיות בסגל"

מנור סולומון, ראחים סטרלינג
מנור סולומון, ראחים סטרלינג | Nick Potts - EMPICS / Contributor

באוקראינה מתמוגגים מהישראלי שכבש נגד סיטי, אך מאמנו חשף כי הוא לא היה אמור להיות בתוכניות: "קיבלנו אישור לשתף אותו מהצוות הרפואי". וגם: המחמאות שקיבל באנגליה ו"הטבלה הישראלית" בליגת האלופות

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

ב-18 לספטמבר מנור סולומון ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות במשחק הבית של שחטאר נגד מנצ'סטר סיטי, אז פתח בהרכב והוחלף אחרי מחצית אחת בה לא הרשים וקבוצתו הובסה 3:0. הפעם היה מדובר בסיפור שונה לחלוטין, הישראלי ששב מפציעה עלה מהספסל בדקה ה-65 ותוך ארבע דקות גמל למאמנו לואיס קסטרו עם שער שוויון וחילץ נקודה ב-1:1 הסנסציוני.

מעבר להישג הבלתי נתפס של הישראלי בואו נצלול קצת למספרים. סולומון הפך לישראלי הראשון שכובש נגד סיטי מאז ביברס נאתכו בשנת 2014 וליחיד שהבקיע מולה בבית במסגרת ליגת האלופות. בנוסף מדובר בשערו השני בליגת האלופות, דבר שהקפיץ אותו כבר למקום השישי בטבלת הישראלים בכל הזמנים.

מי נמצא מעליו? אלי אוחנה (3), יניב קטן (3), ברוך דגו (4), ערן זהבי (4) ומעל כולם יוסי בניון עם 7, אך קשרה של שחטאר יכול לשאוב עידוד מכך ששיאן ההופעות של נבחרת ישראל כבש לראשונה בטורניר הבכיר בגיל 27 ולסולומון יש מספיק זמן לקבוע רף חדש.


יוסי בניון במדי ליברפול. למנור סולומון יש לאן לשאוף (Gettyimages)

סולומון זכה למחמאות ברחבי העולם ואף ב'סקיי ספורט' קיבל את הציון 7 כאשר אף שחקן אחר על כר הדשא זכה לציון גבוה יותר. באוקראינה נאמר על הישראלי שהוא "שוב הפך לנשק הסודי" לנשק הסודי של שחטאר, אך מאמנו לואיס קסטרו חשף כי הוא בכלל לא היה אמור לצאת עם קבוצתו לאנגליה.

"באופן עקרוני הוא לא היה אמור לשחק, הוא נפצע לפני שלושה שבועות במשחק חוץ שלנו וקיבלנו אישור מהצוות הרפואי שהוא יכול לשחק בין 20-25, כלומר בכלל לא התכוונו לשתף אותו. אבל אני מעדיף לא לדבר על שחקן בודד, אלא על קבוצה שלמה והחברה נתנו משחק מצוין".

מעבר לכך, יש לציין כי הנקודה הייתה קריטית עבור שחטאר. לאחר שהאלופה האנגלית כבר הבטיחה את ראשות הבית, נותר קרב משולש על הכרטיס למקום השני. שחטאר היא כעת הסגנית עם שש נקודות, בעוד דינמו זאגרב (5) ואטאלנטה עם (4) מזדנבות מאחוריה. במחזור הבא תארח שחטאר את הקבוצה האיטלקית ואם תעלה לשלב הבא, עיקר הקרדיט יגיע ליהלום הישראלי.

מנור סולומון. ידהים שוב את אטאלנטה? (VINCENZO PINTO/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי