Sport1 Banner

זייך: "בית, חוץ, ליגה, גביע – כיף לנו לשחק". ואן דה ביק: "אפשר לעשות את זה"

אייאקס
אייאקס | Gettyimages

המבשל ב-0:1 על טוטנהאם התייחס לעתידו: "רוצה להמשיך ליהנות מכדורגל". הכובש: "זקוקים לקהל". טן האח צינן: "אנחנו רק בחצי הדרך". ההולנדים הפכו לקבוצה ה-3 שניצחה את כל משחקי הנוק-אאוט בחוץ

(גודל טקסט)
לאחר שניצחה את כל משחקי החוץ שלה בנוק-אאוט העונה בליגת האלופות (1:4 במדריד על ריאל, 1:2 בטורינו על יובנטוס ו-0:1 על טוטנהאם בלונדון), אייאקס הפכה לקבוצה השלישית בלבד שעושה זאת בתולדות המפעל וכעת היא קרובה להעפיל לגמר היוקרתי לראשונה מאז 1995/96 ולא מעט מאוהדיה ואנשיה כבר מפנטזים על זכייה.




החבורה התוססת והמלהיבה מהולנד אמנם לא הבריקה כמו בשני משחקי החוץ נגד ריאל מדריד ויובנטוס, אך הוכיחה פעם נוספת שהיא משחקת את הכדורגל שלה ומגיעה לנצח בכל אצטדיון בעולם וחזרה הביתה עם מקדמה משמעותית שאמורה להספיק בגומלין שייערך ביום רביעי הבא באמסטרדם ארנה. אייאקס הבקיעה במשחק חוץ תשיעי ברציפות בליגת האלופות ובכך שברה שיא מועדון נוסף כשמאזן הכיבושים שלה העונה עומד על לא פחות מ-161 בכל המסגרות.


חכים זייך, שבישל את שער הניצחון לדוני ואן דה ביק, הגיע ל-18 אסיסטים ו-20 שערים העונה ב-45 הופעות בכל המסגרות והיה אחד המצטיינים של אייאקס. "אני לא רוצה לדבר על עתידי כרגע", אמר הכוכב. "אני כן רוצה להמשיך ליהנות מכדורגל ובסוף העונה אנחנו נשב ונראה מה יקרה. 0:1 בחוץ זו תוצאה מושלמת, כיף לנו לשחק אחד עם השני וזה המפתח להכל. בכל משחק, בית או חוץ, בליגה או בליגת האלופות, כיף לנו. המחצית הראשונה הייתה טובה, בשנייה הם עשו כמה שינויים, הוסיפו כוח פיזי והיה לנו קצת יותר קשה".



עונה היסטורית. שחקני אייאקס עם האוהדים בלונדון (Gettyimages)


מאמן אייאקס אריק טן האח צינן את ההתלהבות: "אנחנו רק בחצי הדרך. אמנם השגנו תוצאה טובה ונקודת הפתיחה שלנו מצוינת, אבל שום דבר עדיין לא נגמר". על כך שקבוצתו תצטרך לשחק בצורה קצת יותר מחושבת בגומלין: "אנחנו יודעים לשחק כדורגל במספר סגנונות. יש לנו קבוצה שעובדת טוב ביחד, יודעת להגן כשצריך ומסוגלת להילחם".


ואן דה ביק, שכבש את שערו הרביעי העונה בליגת האלופות, הוסיף: "30 הדקות הראשונות היו טובות מאוד אבל אחר כך היה לנו הרבה יותר קשה. טוטנהאם ביצעה כמה התאמות והיה לנו קשה להתרגל לזה. בחצי השני נאבקנו, זה היה קרב ואני שמח שהצלחנו לשמור על הניצחון".


הגומלין בשבוע הבא באמסטרדם: "הולך להיות קשה מאוד, אבל ביחד התמיכה האדירה של האוהדים שלנו אנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו צריכים להגיע עם תוכנית טקטית מסודרת שתסייע לנו לשחק במשחק השני כפי ששיחקנו בחצי השעה הראשונה בלונדון".

 
 

עוד באותו נושא: חכים זאיק, ליגת האלופות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי