Sport1 Banner

שוות את הכסף: 2:2 חם בצרפת בין פ.ס.ז' לסיטי

במרכז העניינים. זלאטן
במרכז העניינים. זלאטן |

זלאטן החטיא פנדל וכבש, גם ראביו הבקיע. דה בריינה ופרננדיניו ענו לזכות מנצ'סטר

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

איזה משחק ענק. פאריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי סיימו את המשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות ב-2:2 מלהיב שהשאיר את הצופים עם הרבה טעם של עוד.

 

מבינים זה את זה. הארט עם טראפ ולואיז בסיום (gettyimages)

 

המארחים היו פייבוריטים גדולים לפני המשחק, בין היתר בשל העובדה שהאנגלים מעולם לא הגיעו כל כך רחוק במפעל הבכיר ביבשת, וגם כי לצרפתים יש את זלאטן איברהימוביץ' המנוסה. אבל, למרות הניסיון הרב, השבדי מעולם לא זכה בליגת האלופות והוא לא הסתיר את רצונו לעשות את זה.

 

 

יכול להיות שהלחץ שיחק תפקיד עיקרי אצל איברה, שפתח את המשחק בצורה נוראית. כבר בדקה ה-14 הוא החטיא פנדל אחרי עבירה שטותית של בקארי סניה על דויד סילבה, כשהבעיטה החזקה שלו נהדפה על ידי ג'ו הארט, שמתחיל למתג את עצמו כמומחה לפנדלים אחרי שעצר את הפנדל השישי מתוך ה-11 האחרונים שנבעטו לעברו.

 

משחק מתסכל לזלאטן (gettyimages)

 

משחק הבלהות של זלאטן המשיך, לאחר שעשר דקות מאוחר יותר קיבל כדור נהדר מבעד להגנה, ובמקום להעלות את קבוצתו ליתרון ניסה להתחכם והחטיא הזדמנות גדולה. לא הרבה זמן מאוחר יותר הוא וקבוצתו הוכו בקלישאה העתיקה בספר: מי שלא מבקיע סופג. קווין דה בריינה, ששב רק ביום שבת מפציעה ארוכה, סיים בצורה מוצלחת התקפה מתפרצת והעלה את הסיטי ליתרון. זלאטן התעשת, ושלוש דקות מאוחר יותר ארב לפרננדו, שקיבל מסירת חמש לא טובה מהארט, לא מסר מהר והשבדי שלח רגל ודחק את הכדור לרשת החשופה.

 

גם המחצית השנייה הייתה נהדרת. המקומיים לחצו בניסיון להפוך את התוצאה והצליחו לעשות את זה בדקה ה-60, כשדווקא אדריאן ראביו דחק מקרוב אחרי שהארט הדף בקושי נגיחה של קבאני. האורוגוואי עצמו, אגב, שפתח בהרכב, היה לא רע ועם קצת יותר דיוק ואולי שיתוף פעולה מוצלח עם זלאטן היה יכול להגיע יותר לידי ביטוי.

 

הלחץ של פ.ס.ז' נמשך, היא הייתה קרובה לכבוש את השלישי, אבל בסוף היא דווקא ספגה שער שעשוי להתברר כשער גורלי, כאשר פרננדיניו ניצל טעות כפולה בהגנה של תיאגו סילבה וסרז' אורייה, שבעצמו שב לשחק אחרי השעייה ארוכה שנבעה מביקורת חריפה שלו נגד לורן בלאן. התוצאה נשארה עד הסיום, ובשבוע הבא תיקבע העולה לחצי הגמר. פ.ס.ז' יודעת שהיא חייבת לנצח במנצ'סטר, או לכל הפחות לכבוש שני שערים.

 

מקדמה גדולה לגומלין. סיטי חוגגת (AFP)

 

הרכבים

 

פ.ס.ז': קווין טראפ; סרז' אורייה (גרגורי ואן דר ויל/78), תיאגו סילבה, דויד לואיז, מקסוול; אדריאן ראביו (לוקאס מורה/78), תיאגו מוטה, בלז מטואידי; אנחל די מריה, אדינסון קבאני, זלאטן איברהימוביץ'.

 

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט; גאל קלישי, אליקים מנגלה, ניקולס אוטמנדי, בקארי סאניה; פרננדיניו, פרננדו; קווין דה בריינה (פביאן דלף/78), דויד סילבה (וילפירד בוני/88), חסוס נבאס; סרחיו אגוארו (אלכסנדר קולארוב/93).

 

H-1 Here is our line up to face Manchester City #PSGMCIpic.twitter.com/7zuALUzS2K

— PSG Officiel (@PSG_inside) April 6, 2016

TEAM NEWS | Two changes for #mcfc tonight! Here's the line-up. #psgvcity#CMONCITYpic.twitter.com/8VNE1xJ0Ei

— Manchester City FC (@MCFC) April 6, 2016

מהלך המשחק

דקה 1

דויד לואיז איבד את סרחיו אגוארו באגף והכשיל אותו אחרי 12 שניות בלבד. השופט שרק לעבירה ושלף לו את אחד הצהובים המהירים בהיסטוריה של המפעל. הברזילאי יחמיץ את הגומלין. סיטי לא ניצלה את הכדור החופשי.

ALL TIME RECORD – David Luiz booking (12 seconds) is the quickest in the UEFA Champions League history

— MisterChip (English) (@MisterChiping) April 6, 2016

דקה 7

אחרי שבע דקות בשליטה מוחלטת של סיטי, הגיעה ההזדמנות הראשונה של פ.ס.ז'. קבאני הכניס כדור טוב למטוידי מבעד להגנה. הקשר ניצב מול הארט אך התמהמה מעט, ניסה לעבור אותו אך נתקל בעצמו ובמנגלה והסכנה חלפה. די מריה היה בטוח שהעבירה הצריכה שריקה לפנדל, אך השופט לא הסכים איתו.


היה או לא היה (gettyimages)

דקה 12

פנדל לפ.ס.ז'! הגנת סיטי התקשתה להרחיק כדור, לואיז השתלט עליו ברחבה, סאניה ניסה להגיע אך שלח את הרגל והכשיל את הברזילאי. פנדל מוצדק, איזו שטות.


היה או לא היה? היה גם היה (gettyimages)

דקה 14

הארט עוצר את הפנדל! זלאטן בעט חזק ושטוח שמאלה, השוער האנגלי זינק טוב והדף. גם בעונה שעברה הוא עצר פנדל של מסי, הוא כנראה יודע לעצור את הגדולים.




הוא עוד ישלם על זה? זלאטן מחטיא (gettyimages)

דקה 15

אורייה הרים מימין, זלאטן נגח בעוצמה מתוך הרחבה אך הארט קלט.

דקה 21

הזדמנות טובה לסיטי: דה בריינה הריץ מתפרצת ומצא את נבאס באגף ימין. הספרדי הרים כדור נהדר לספרדי אחר, דויד סילבה, שהמשיך בנגיחה אך הכדור הלך החוצה.

דקה 25

החמצת ענק לזלאטן! השבדי קיבל כדור נהדר מבעד להגנה ומצא את עצמו לבד מול הארט. החלוץ האימתני ניסה להתחכם ולהקפיץ חזק מעל השוער, אך הכדור הלך החוצה. מה קורה לאיברה?


מה קורה לאיברה? (gettyimages)

דקה 38

0:1 לסיטי! מטוידי איבד כדור ברשלנות במרכז המגרש, הסיטיזנס יצאו למתפרצת, פרננדו מצא את דה בריינה בצד ימין של הרחבה והבלגי בעט בעוצמה לרשת.




שער חוץ יקר. דה בריינה (gettyimages)

דקה 41

1:1! ומי משווה? זלאטן! הארט מסר כדור 5 לפרננדו, שלא היה מרוכז, איברהימוביץ' הסתער עליו, שלח את הרגל ודחק את הכדור לרשת החשופה שהשוער לא הספיק לחזור אליה. 




לא נתן להחמצות להפריע לו. זלאטן (AFP)

דקה 45+1

החטאה ענקית לפ.ס.ז'! זלאטן מצא בכדור ענק את מטוידי בצד השמאלי של הרחבה, קבאני המתין למסירה שתציב אותו לבד מול הארט, אך קשר נבחרת צרפת העביר כדור נוראי.


מטוידי לא מאמין (gettyimages)

HT | PSG 1-1 City

All action first 45 in Paris! City with a precious away goal. How'd you see it? #psgvcity#mcfcpic.twitter.com/g7c2Lk0OXb

— Manchester City FC (@MCFC) April 6, 2016

דקה 48

מטוידי ספג כרטיס צהוב אחרי עבירה על אוטמנדי וגם הוא יחמיץ את הגומלין.

דקה 53

פרננדיניו קיבל את הכדור בעמדה טובה מחוץ לרחבה, אך הבעיטה שלו הלכה הרחק מהשער.

דקה 56

סיטי מתקרבת. סילבה פרץ לרחבה מצד שמאל וניסה לבעוט מימין – הבעיטה הייתה חלשה וטראפ לא התקשה לקלוט.

דקה 59

כמעט שער עצמי לטובת פ.ס.ז'! מקסוול העביר כדור רוחב חזק לרחבה, אוטמנדי שלח את הרגל והטעה את הארט, אך הכדור חלף ליד הקורה.

דקה 60

1:2 לפ.ס.ז'! קבאני הגיע ראשון לקרן ונגח נהדר מעמדה קשה, הארט הדף לא טוב וראביו עט על הריבאונד וכבש מקרוב. המהפך הושלם.





המהפך הושלם (gettyimages)

דקה 63

כמעט 1:3! זלאטן הקדים את סאניה לכדור מצד ימין ונגח לקורה, קבאני הגיע ראשון לריבאונד ובעט לא טוב, הכדור פגע בדשא, עלה ונחת מעט אחרי המשקוף.


נגח לקורה. זלאטן (AFP)

דקה 67

הזדמנות טובה לסיטי. נבאס פרץ לרחבה מצד ימין ובעט חזק – הכדור חלף לא רחוק מהקורה.

דקה 72

2:2! איזה משחק ענק! אוריה לא הצליח להרחיק כדור רוחב מצד ימין, הכדור פגע בסילבה והגיע לפרננדיניו בתוך הרחבה. הברזילאי התעשת מהר ובעט לעבר השער, הכדור שוב פגע בסילבה, הטעה את טראפ וחדר לרשת.




איזה שער יקר (gettyimages)

STAT ATTACK | All the numbers from #psgvcity. #mcfcpic.twitter.com/79o7M9kvhV

— Manchester City FC (@MCFC) April 6, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי