Sport1 Banner

לפני ההמראה: דמבלה רוצה לחקות את הדרך של לארסון

דמבלה
דמבלה | צילום: Gettyimages

גדל עם קומאן, פרח אצל יוקאנוביץ' ובחר בסלטיק. ב-21:45: מחכה לב"ש

(גודל טקסט)

הליגה הסקוטית כבר מזמן לא מהמשובחות באירופה, חוסר ההצלחה של סלטיק בשנים האחרונות באירופה לא ממש מפתיע אבל נדמה שיש רוחות של שינוי דווקא העונה.

 

אחרי שנתיים מחוץ לשלב הבתים של האלופות, חזרתה של היריבה העירונית המושבעת, גלאזגו ריינג'רס לליגה הבכירה הבהירה כי צריך להעלות הילוך אצל הבויז. למאמן מונה אקס ליברפול, ברנדן רוג'רס הצפון-אירי והיה ברור שהציפיות יעלו עם המהלך הזה.

 

 

אחת ההחתמות היותר מפתיעות של רוג'רס בתחילת הקדנציה שלו בסלטיק פארק הוא החלוץ הצרפתי, מוסא דמבלה. כן, אותו שם כמו קשר טוטנהאם ונבחרת בלגיה אבל צרפתי שהפך לכוכב מבוקש בגיל 20.

 

בפאריס פיספסו כוכב?
דמבלה הוא עוד תוצר של פס היצור הצרפתי של כדורגלנים שמתפזרים ברחבי הליגות הגדולות. אחרי שמונה עונות בנוער של פאריס סן ז'רמן מגיל שמונה עד 16 קיבל החלטה לעזוב לאנגליה, כי חשב שאין לו עתיד במועדון בו משחקים חלוצי ענק כמו זלאטן איברהימוביץ' ואדינסון קבאני.

 


קיבל החלטה לצאת, דמבלה חוגג בפולהאם (Gettyimages)

 

כמו חברו לקבוצה, קינגסלי קומאן, איתו שיחק בפ.ס.ז' ועבר ליובנטוס גם דמבלה בחר את הדלת החוצה. החליט שיקבל צ'אנס במקום אחר.

 

כילד הוא צפה במשחקים בפארק דה פראנס, אבל מעולם לא שיחק באצטדיון. הוא רוצה לחזור לשם כשחקן בוגר ולסגור עוד מעגל. לפני ארבע שנים כשבחר בקרייבן קוטג' של פולהאם זו היתה החלטה אמיצה. "ידעתי שאם אני רוצה להשיג משהו אני צריך להיות אמיץ והיתה לי עזרה, כי אחי התגורר איתי בלונדון שלוש שנים וליווה אותי בכל צעד. החלטתי להעיז כמו אנטואן גרייזמן ותראו היכן נמצא", טען דמבלה.

 

עונת השיא שלו אשתקד הקפיצה אותו לכותרות. דמבלה כבש 15 שערים ב-56 משחקים ועורר עניין בכל רחבי אירופה. מטורקיה שם גלאטסראיי רצתה בו ועד לבאיירן מינכן ויובנטוס.

 


יוקאנוביץ', ניסה לשכנע ללא הצלחה (עדי אבישי)

 

טוטנהאם היתה מוכנה לשלם עליו 4 מיליון ליש"ט בינואר האחרון. פולהאם שחששה לרדת ליגה לא היתה מוכנה לוותר עליו בשום אופן והסכימה למכור אותו בתנאי שיושאל אליה חזרה עד הקיץ. בווייט הארט ליין סרבו והפסידו שחקן מוכשר.

 

אקס מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ' ניסה לשכנעו להישאר אבל דמבלה הבין שזה הזמן להתקדם ובחר בפארק הד של הבויז אופן די מפתיע. סלטיק שילמה עליו 4.5 מיליון ליש"ט, סכום די מגוחך נוכח המחירים בשוק.

 

"בזמנו זה היה מאכזב בגלל שלא ידעתי היכן העתיד שלי, אבל אני צריך לומר תודה בגלל שיצא לי להגיע לסלטיק שהיא קבוצה גדולה יותר באירופה מטוטנהאם", הוא טען.

 


לא מצטער שבחר בסלטיק (Gettyiamges)

 

אחד מאלו ששכנעו אותו לעבור לסקוטלנד הוא כוכבינבחרת צרפת לשעבר, פרנק לבוף. הבלם ששיחק בצ'לסי ייעץ לדמבלה לא להסס להצעה של סלטיק: "זה מועדון עם בסיס אוהדים מהגדולים באירופה וקבוצה בה הוא ישחק בקביעות. צריך לקחת דברים כאלה בחשבון, כי בקבוצה בליגה בכירה יותר ייתכן שהיה לו קשה להשתלב והכישרון שלו היה הולך לאיבוד". לבוף ייעץ, דמבלה כאמור בחר.

 

לא סגר מעגל בפאריס: הנריק לארסון החדש
יחד עם זאת, ההתאקלמות של הצרפתי הצעיר בסלטיק לא היתה קלה. לקח לו זמן להיכנס לעניינים במשחקי ההכנה של הקבוצה, אבל שער שכבש בפנדל בתוספת הזמן נגד אסטנה העלה את סלטיק לפלייאוף לאלופות ומאז הוא צבר הרבה ביטחון וכבש מול מאת'רוול בניצחון 0:5 בגביע הליגה.

 

"היה לי כבר חוזה בפ.ס.ז', אבל העדפתי את סלטיק. בדקתי טוב מאוד מה העתיד שלי יכול להיות בקבוצה וזה מצא חן בעיני", אמר כשהגיע למועדון. "במועדון הזה יהיה לי צ'אנס לשחק יותר. הזדמנות לשחק במועדון כזה מגיעה רק פעם אחת בחיים. אני יכול להשיג איתם תארים ואני מרוכז כאן ב-100 אחוז", הוסיף.

 


"ממועדון כזה אוכל להגיע לנבחרת צרפת" (Gettyiamges)

 

דמבלה שואף להפוך לסקורר ולהוכיח עצמו גם לרמות הגבוהות יותר, בדיוק כמו חבריו קומאן וגרייזמן. "אני מאמין שממועדון כזה אני יכול להגיע לנבחרת יותר בקלות אם אכבוש הרבה שערים. ראיתי את הכדורגל שלהם בשנה שעברה בטלוויזיה ומצא חן בעיני שהם מניעים את הכדור מהר. זה מתאים למשחק שלי", הסביר.

 

הוא לא מסתיר שהמודל שלו להצלחה הוא רונאלדו הברזילאי. "למדתי ממנו הרבה דברים. בעיני הוא היה החלוץ המושלם שידע להבקיע, לכדרר ולמסור. היה בו שילוב של כוח פיזי וטכניקה".

 

בסלטיק כבר השוו אותו לכוכב עבר אחר, הנריק לארסון השבדי שחווה תקופה נהדרת במועדון. דמבלה עצמו יודע מה מצופה ממנו: "אני רוצה להיות הטוב בעולם ועם מנג'ר כמו רוג'רס שאימן ושידרג את לואיס סוארס זה בהחלט אפשרי. הוא הפך שחקנים כמו סטארידג' וסטרלינג לסיפור הצלחה וגם איתי זה יקרה", אמר הצעיר הצרפתי בביטחון.

 


לארסון, דמבלה יהפוך ליורש? (Gettyimages)

 

כעת הוא רוצה לרשום עוד חלום ולשחק בליגת האלופות. רק הפועל באר שבע תעמוד 180 דקות מהגשמת חלום הילדות של דמבלה."אנחנו רק צריכים להאמין בעצמנו ומי יודע אולי אזכה לפגוש את פ.ס.ז' בשלב הבתים", אמר החלוץ.

 

קומאן כבר הפך לכוכב בבאיירן מינכן והוכיח כי פאריס סן ז'רמן יודעת לפספס כישרונות. גם החלוץ שבחר לא לשוב אליה העונה, עשוי עוד להוכיח לה כי היה שווה להתעקש מעט יותר. ב-21:45 הוא ינסה להתקדם עוד צעדלעבר המטרה מול הפועל באר שבע.

 


קומאן, דמבלה ילך בדרכו? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי