Sport1 Banner

זמן יוליאן: קשר וולפסבורג המאכזב יפרח מול ריאל?

דראקסלר. תג מחיר של 36 מיליון ומעט קבלות
דראקסלר. תג מחיר של 36 מיליון ומעט קבלות |

דראקסלר עזב את שאלקה ומתקשה להיכנס לנעליים של דה בריינה שעזב

קבוצות: וולפסבורג
(גודל טקסט)

אם הכל היה הולך כשורה, יוליאן דראקסלר היה משחק מול ריאל מדריד בליגת האלופות כבר לפני יותר משנה. שאלקה הוגרלה מול הבלאנקוס בשמינית גמר ליגת האלופות, והיתה קרובה מאוד למהפך מטורף בגומלין – היא הפסידה 2:0 בבית, אך הצליחה לנצח 3:4 בסנטיאגו ברנבאו, כאשר רק חוסר מזל מנע ממנה את כיבוש השער החמישי. ואולם, הקשר המחונן לא נטל חלק בדרמה הגדולה. הוא צפה במפגשים מהצד, והחלים מפציעה ארוכה רק באמצע אפריל. כעת, כשהוא לובש את מדי וולפסבורג, יש לו הזדמנות לסגור מעגל נגד ריאל. מצד שני, אפשר להסתכל גם על מעגלים נוספים, מרתקים לא פחות.

 

כי הרי דראקסלר הגיע לוולפסבורג בשלהי אוגוסט תמורת 36 מיליון יורו כמחליפו של קווין דה בריינה. הזאבים ניסו לשמור את הכוכב הבלגי הענק בקבוצה לעונה נוספת לפחות, אך זה התברר כבלתי אפשרי. השחקן עצמו רצה להוכיח את עצמו בפרמייר-ליג אחרי הקדנציה הקצרצרה האומללה בצ'לסי, וההצעה הכספית של מנצ'סטר סיטי היתה פשוט טובה מדי בכדי לסרב – הן מבחינתו והן מבחינת וולפסבורג.

 

 

את המטרה שלו דה בריינה בהחלט הגשים עד כה, וכושרו במדי סיטי היה לרוב פנומנלי. אחד הגורמים לקריסת חלום האליפות של מנואל פלגריני וחבורתו נעוץ בפציעה שהשביתה את הבלגי למשך חודשיים. לפחות הוא חזר בזמן כדי לעזוב לסיטי ברבע גמר ליגת האלופות, מול פריז סן ז'רמן. דראקסלר, בו הושקעה כמחצית מהתמורה שקיבלה וולפסבורג על דה בריינה, לא סיפק בינתיים אפילו עשירית מתרומתו. הציפיות היו גבוהות מדי, וכך גם האכזבה.

 

לכן יש אירוניה לא מבוטלת בהסבר שהעניק בזמנו דראקסלר להחלטה לעזוב את המועדון שגידל אותו. "גם כאשר סיימתי תהליך החלמה שארך חצי שנה, הרגשתי שמצפים ממני לנצח משחקים לבדי. זה היה הרגע בו הבנתי שאני צריך לעבור. כבר לא הרגשתי טוב בקבוצה, כי הבנתי שלא אוכל לעמוד בציפיות הלא סבירות", הוא אמר בראיון הראשון אחרי ההצטרפות לוולפסבורג.

 

הפוך גוטה, הפוך! שאלקה דווקא הסתדרה נהדר ללא דראקסלר בעונה שעברה. מקס מאייר, שנחשב במועדון לכשרון גדול אפילו יותר ממנו, פרח בעמדת הפליימייקר בלעדיו. בתחילת 2015 פרץ בסערה לתודעה גם לרוי סאנה, אשר משחקו הכביר בברנבאו היה אחד הראשונים שלו בסגל הבוגר. למעשה, בעקבות הפציעה חל פיחות במעמדו של דראקסלר, קל וחומר לאור העובדה כי גם עונת 2013/14 לא היתה מזהירה מבחינתו. הרוכשים הפוטנציאליים נרתעו מתג המחיר הגבוה שהוצמד אליו, וכך נפלו עסקאות אפשריות עם ארסנל ויובנטוס ששקלו להמר ברצינות על הקשר ברצינות. לכן כה שמחו הכחולים לקבל הצעה שמנה מוולפסבורג. העזיבה של דראקסלר איפשרה לסאנה ומאייר להמשיך ולהתפתח.

 

דראקסלר מול מחליפו בשאלקה, סאנה (Gettyimages)

 

מנגד, הציפיות מדראקסלר בקבוצתו החדשה באמת לא היו סבירות. ככה זה כשאתה אמור לרשת את אחד השחקנים הטובים בעולם. אם הקשר בן ה-22 רצה להוריד את המעמסה מכתפיו, ההצטרפות לוולפסבורג היתה האופציה הגרועה ביותר מבחינתו. אותה הוא באמת היה צריך לסחוב על גבו, ובינתיים לא הצליח לעשות זאת. הביקורת הקטלנית החלה כבר בחודשי הסתיו, ועוצמתה רק הלכה והתגברה. העובדה כי דראקסלר לא מילא את הוראות הצוות הרפואי במהלך חופשת חג המולד וחזר לאימונים עם עודף משקל לא תרמה כלל.  

 

זה לא אומר שלא היו הברקות. על הפוטנציאל של ילד הפלא שהקסים את גרמניה כבר ב-2011 מעולם לא היה ויכוח. בליגת האלופות זה בא לידי ביטוי במשחק נהדר בנצחון הקריטי על מנצ'סטר יונייטד במחזור הנעילה בשלב הבתים, כולל בישול אמנותי. דראקסלר להט גם בשמינית הגמר מול גנט הבלגית, עם צמד נפלא במשחק הראשון שהבטיח עליה לרבע הגמר. כאשר המוזה נחה עליו, מדובר בשחקן מהנה מאוד לצפיה, ולא לחינם היו שהעריכו אותו לפני כ-3 שנים אפילו יותר ממרקו רויס. יש רק בעיה אחת – המוזה מבקרת לעתים נדירות מאז המעבר לוולפסבורג, ותדירות הביקורים האלה ממש לא מצדיקה את המחיר הגבוה – סכום שיא בתולדות המועדון.

 

אם רוצים לסכם את מזלו של דראקסלר העונה בפסקה אחת, די להסתכל על תוצאות המפגשים הישירים בין שתי קבוצותיו. משחק הפרידה שלו משאלקה היה באופן משעשע נגד וולפסבורג, והזאבים פירקו את הכחולים ללא רחמים, 0:3. בפברואר הגיע הכוכב לביקור ראשון בגלזנקירשן אחרי המעבר, והפעם היתה זו דווקא שאלקה שריסקה את וולפסבורג באופן חד וברור. התוצאה היתה זהה – 0:3. בסיכום, נפרדו שתי הקבוצות בתיקו 3:3, אבל דראקסלר הפסיד 6:0. זה הרושם שהעונה הזו משאירה נכון לעכשיו.

 

מובן שמוקדם מאוד להספיד את היהלום. דראקסלר עדיין צעיר, והמנהל הספורטיבי קלאוס אלופס מביע בו תמיכה נחרצת. "אנחנו מאמינים בו", הוא אמר, "רק צריך לתת לו זמן". ייתכן מאוד שהוא צודק. מצד שני, לאוהדים יש פחות סבלנות כלפי שחקני רכש יקרים שנתפסים במידה לא מבוטלת של צדק כשכירי חרב. כוכבים כאלה צריכים לספק את הסחורה על הבמה הגדולה, והבמה לא יכולה להיות גדולה יותר מרבע גמר ליגת האלופות מול ריאל. זה הזמן של דראקסלר להוכיח מה הוא שווה באמת.

עוד באותו נושא: יוליאן דראקסלר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי