Sport1 Banner

היורש של לאם? הכירו את היהלום של באיירן

|

שערים של חלוץ על והשוואות לקפטן. ג'ושוע קימיך מסובב ראשים. ואיך קשור דמארי?

(גודל טקסט)

הקריירה של עומר דמארי בחו"ל לא נסקה עד כה לגבהים יוצאי דופן. עם זאת, רגע אותו בעתיד החלוץ הישראלי עוד עשוי לספר עליו לנכדים דווקא יש: בישול במדי לייפציג לכוכב העולה של באיירן מינכן והכדורגל העולמי.

ג'ושוע קימיך, שחקנה בן ה-21 של אלופת גרמניה, אמנם הפך כבר אשתקד לחלק משמעותי במכונה של פפ גווארדיולה. ואולם, בתחילת העונה הנוכחית נראה כי קפץ מדרגה ביכולת והשיא הגיע בדמות צמד לרשת של רוסטוב בפתיחת ליגת האלופות. ההופעה הזו גם סידרה לו את תואר השחקן המצטיין.

הגדולה של קימיך, בדומה לחברו פיליפ לאם, היא העובדה שהוא יכול לשחק במגוון תפקידים. מה שהיה פחות ידוע – וכעת, כאמור, מתחיל להתברר לעולם הכדורגל – זה שלכשרון הגרמני יש גם את היכולת לשים את הכדור ברשת. בסיום המשחק החלומי נשאר קימיך צנוע ואמר בחיוך: "לא חושב שרוברט לבנדובסקי צריך להיות מודאג".

"רוברט לא צריך להיות מודאג" (gettyimages)

הצמד של קימיך מול הרוסים לא בא משום מקום. המגן/בלם/קשר (בקרוב גם שוער?) כבש עוד קודם בניצחון הנבחרת 1:3 בנורבגיה, ומספר ימים מאוחר יותר קבע 0:2 על שאלקה בתוספת הזמן. כן, 4 שערים יש לקימיך ב-3 המשחקים האחרונים. מספרים שמזכירים את אלה של מסי ורונאלדו.

"אם אתה כובש פעם אחת, אז אתה צובר בטחון ומקבל תיאבון לכבוש עוד", סיפר השחקן הצעיר אחרי שכבש בשישי נגד שאלקה, במה שהיה שער הבכורה שלו בבונדסליגה. פיליפ לאם החמיא לקימיך אחרי אותו משחק ואמר שהוא חייב לחברים בחדר ההלבשה נאום או שיר, כי זה מה שדורשים משחקנים שכובשים שער בכורה. 

כאמור, קימיך שיחק עד לא מזמן בכלל בלייפציג הקטנה, אבל פפ גווארדיולה התעקש שמדובר בכשרון ענק ודאג לצרפו לאלופה. שערים המאמן הקטלוני לא קיבל מהשחקן הצעיר, זאת גם בשל העובדה שבחר להציב אותו לא אחת כבלם – עמדה שבה קימיך פחות מצטיין.


אנצ'לוטי, שינה תפקוד ליהלום הצעיר (getty)

בשבועות האחרונים, כאמור, מתגלים דברים חדשים שקימיך מסוגל לעשות, ונראה כי גם הוא מעט מופתע. "עד עכשיו זה לא היה התפקיד שלי להיות סקורר, אבל אני בהחלט אוהב את זה", אמר השחקן לאחרונה. קימיך הוא קודם כל קשר, אבל כשיש לבאיירן כל כך הרבה קשרים טובים נוצר פקק, ועל כן קורה שהוא מתחיל לא פעם על הספסל.

אחרי המשחק מול שאלקה בו כבש וגרם לשינוי אחרי שהמארחים לחצו את באיירן אמר היהלום: "לא מפריע לי לעלות מהספסל כל עוד אני מרגיש שחקן חשוב בקבוצה. בשנה שעברה בקושי שיחקתי בהתחלה, ואחר כך הייתי צריך לשחק כבלם. היום אני משחק יותר בתפקיד שלי". 

אנצ'לוטי החליט לפתוח עם קימיך נגד רוסטוב והוא, כאמור, גמל לו עם צמד נהדר וגם 91 אחוזי הצלחה במסירות. המאמן האיטלקי החמיא: "הוא שיחק מצוין והיה אחד השחקנים החשובים על המגרש". תומאס מולר התלוצץ: "הוא כבש עכשיו בשלוש מסגרות יותר שערים ממני". 

מאמנו של קימיך בנבחרת הצעירה, הורסט רובש, סיפר עליו: "יש לו יכולת ורסטילית הן בהגנה והן בהתקפה". וזה בדיוק העניין. קימיך כבר זוכה להשוואות לקשר המצוין אילקאי גונדוגאן, אבל מצד שני גם ל"כלבוינק" סטייל פיליפ לאם. דבר אחד כבר בטוח: לאנצ'לוטי הוא עושה כאב ראש.

כבר זוכה להשוואות לפיליפ לאם (getty)

עוד באותו נושא: ג'ושוע קימיך, קרלו אנצ'לוטי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי