Sport1 Banner

21:45: זידאן רוצה היסטוריה, דייגו סימאונה מחפש נקמה

שניים רבים
שניים רבים |

זיזו עשוי להיות המאמן הצרפתי הראשון שזוכה בליגת האלופות

(גודל טקסט)

לפני 60 שנה העניק הפטרון של הל'אקיפ את גביע אירופה הראשון לריאל מדריד אחרי שהעיתון הגה את המפעל, וכעת יש לצרפתים אפשרות לסגור מעגל כאשר זינדין זידאן יכול להיות המאמן הצרפתי הראשון שמניף את גביע האלופות, ולהשלים דאבל אישי כשחקן וכמאמן עם ריאל.

 

יחד עם זאת, יש לו משימה לא קלה מול דייגו סימאונה, מאמן מנוסה במעמדים כאלה, שכבר הדיח העונה יחד עם אתלטיקו את ברצלונה ובאיירן מינכן. הארגנטיני, שידוע כמי שמחזיק בפתיל קצר, חשש מריגול באימון המסכם אתמול והתלונן באופ"א שמסוק טס מעל סן סירו דווקא כאשר אתלטיקו התאמנה.

 

 

כזכור, לפני שנתיים הקבוצות נפגשו בגמר בליסבון, אבל על הקווים המצב היה הפוך. בעוד זיזו משמש כמאמן רק חמישה חודשים, ב-2014 קרלו אנצ'לוטי הוותיק עמד על הקווים כמאמן בעוד סימאונה היה הפחות מנוסה. למרות זאת, אנצ'לוטי ניצח רק בהארכה 1:4 ונראה שגם היום לריאל מדריד לא יהיה קל. קבוצה ספרדית עומדת לזכות ברצף בתואר ושליטה כזאת על המפעל לא נראתה מאז שליברפול, נוטינהגהאם ואסטון וילה זכו בו בשנים 1977 עד 1982. שתי זכיות של ליברפול, שתיים של נוטינגהאם ואחת של וילה.

 

אגב, גיום בלאגה, בעל הטור על הליגה הספרדית ב"סקיי", צייץ שגאבי, קפטן אתלטיקו מדריד, אמר לשחקני הקבוצה שמיררו בבכי אחרי ההפסד בגמר בליסבון לפני שנתיים שתהיה להם עוד הזדמנות להניף את הגביע. זה יקרה היום?

 

מבחינת ההכנות, נראה ששחקני אתלטיקו מגיעים עייפים יותר לגמר. הם שיחקו ביחד העונה 53,916 דקות לעומת 53,330 של הבלאנקוס. יחד עם זאת, כריסטיאנו רונאלדו שיחק יותר מכולם – 4,000 דקות ולדברי זידאן הוא כשיר, אבל ייתכן מאוד שהוא ישחק עם כאבים וזיזו מסתיר את האמת.

 

סן סירו אינו האיצטדיון המושלם לארח את המפעל לאחר שהוא לא חודש מזה שנים, אבל יש בו נשמה ושתי הקבוצות המשחקות בו (אינטר תחת השם ג'וזפה מיאצה) זכו ביחד 10 פעמים במפעל (מילאן 7, אינטר 3).

 

סן סירו. מוכן לגמר (Gettyimages)

המחמאות מגיעות לזיזו שבפחות מחצי שנה הפך את ריאל מדריד שוב לווינרית במפעל הכי חשוב לה. אם יזכה, זה יהיה אחד הסיפורים הגדולים של 2016 לצד האליפות של לסטר. במיוחד אם זוכרים כי בדצמבר האחרון הוא עדיין אימן את ריאל מדריד ב' (קסטיה) בליגה השלישית בספרד.

 

מהעבר השני סימאונה יוכל להשלים מפעל חיים בקבוצה אחת אם יזכה בתואר. שנים רבות לא זכור מאמן שהגיע לקבוצה שדבקה בה קודם לכן תווית הלוזריות והפך אותה לאימת אירופה כשהוא משתמש בשחקנים טובים, אבל אף אחד מהם לא כוכב על ובתקציבים נמוכים יחסית. אם הקולנצ'ונרוס יניפו את הגביע באופן אוטומטי אנטואן גרייזמן יהיה מועמד לתואר "כדור הזהב" כשחקן המצטיין בקבוצה העונה, ועשוי להיות הצרפתי הראשון שזוכה בו מאז זידאן ב-1998. עוד ניצחון צרפתי ועוד סגירת מעגל. גרייזמן כבש העונה 32 שערים בכל המסגרות.

 

כרים בנזמה ירצה להוכיח לצרפתים עד כמה טעו כשלא איפשרו לו לשחק ביורו וירצה לקחת את הגביע כדי להרגיש עד כמה העונה הזאת בכל זאת מתוקה עבורו. יש הטוענים שריאל לא נזקקה לעבור באמת את הגדולות כדי לעבור לגמר. רומא, וולפסבורג ומנצ'סטר סיטי לא ברמה של ברצלונה ובאיירן ולכן הקולצ'ונרוס מועמדים לזכייה.

 

בנזמה. יוכיח לצרפתים שטעו? (Gettyimages)

 

אנצ'לוטי הזהיר את ריאל מדריד שאתלטיקו תשחק כדורגל קשוח ולא תחשוש מכניסות בשחקנים במילאנו. "אתלטיקו זקוקה לטעות אחת קטנה כדי להכות את היריבה ולנצח. רק אם ריאל תגן כיחידה אחת על השער היא תיצור מינימום של טעויות".

 

שוער ריאל מדריד, קיילור נבאס, רוצה לעשות היסטוריה ולהיות השוער הראשון ממרכז אמריקה שיניף את הגביע. הוא ספג רק שני שערים בעשרה משחקים באלופות.

 

הרכבים משוערים:

 

ריאל מדריד: קיילור נבאס; מרסלו, פפה, סרחיו ראמוס, דני קרבחאל; קאסמירו, לוקה מודריץ', טוני קרוס, גארת' בייל, כריסטיאנו רואלדו, קרים בנזמה.

 

אתלטיקו מדריד: יאן אובלאק, חואןפראן, סטפן סביץ', דייגו גודין, לואיס פליפה; גבי, אאוגוסטו פרננדס, סאול ניגס, קוקה, אנטואן גרייזמן, פרננדו טורס

עוד באותו נושא: גאבי, דייגו סימאונה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי