Sport1 Banner

0:1 לאתלטיקו על באיירן, ניצחון דרמטי לברצלונה

ערב דרמטי באלופות
ערב דרמטי באלופות | צילום: AFP ו-GettyImages

פפ וסיטי סחטו 3:3 מסלטיק, 1:2 לברצלונה אצל גלדבאך. ארסנל ופ.ס.ז' חגגו

(גודל טקסט)

המחזור השני של שלב הבתים בליגת האלופות הושלם עם שמונה משחקים שסיפקו כמות יפה של 28 שערים. אך דווקא המפגש הכי פחות פורה היה כנראה המשמעותי שבהם,  כאשר אתלטיקו מדריד שוב גברה על באיירן מינכן, בעוד ברצלונה חילצה ניצחון מגרמניה וגווארדיולה איבד את המאזן המושלם שלו בסיטי.

 

בית 4

אתלטיקו מדריד – באיירן מינכן 0:1

 

השחזור של חצי הגמר האחרון הבטיח הרבה, ולמרות מיעוט שערים סיפק משחק טוב. במיוחד מצידה של אתלטיקו, ששוב הציגה סגנון אינטנסיבי מלא תשוקה שסיפק לה ניצחון נוסף על הבווארים, כמו בחצי הגמר.

 

דייגו סימאונה הימר על התקפה כאשר עלה רק עם שני קשרים אחוריים (גאבי וקוקה), כאשר לפניהם סאול, יאניק קראסקו, אנטואן גרייזמן ופרננדו טורס. הקולצ'ונרוס לא החזיקו הרבה בכדור, אבל שלטו במפגש והגיבו להרבה מצבים.

 

ההימור הצליח. סימאונה שולט על הקווים (AFP)

 

אתלטיקו הייתה צריכה לעלות ליתרון בדקה ה-22, אך פרננדו טורס נגח ממצב נוח לקורה. 13 דקות לאחר מכן קראסקו עשה צדק כשהכניע את מנואל נויר עם בעיטה מדויקת על סף הרחבה. באיירן, כאמור, שלטה, אך לא הרבה לאיים על השער. ובכל זאת תומאס מולר (13) ורוברט לבנדובסקי (77) היו קרובים לכיבוש. גרייזמן היה צריך לסגור את הסיפור בדקה ה-84, אך כמו בגמר האלופות החמיץ מהנקודה לאחר שארטורו וידאל הכשיל את פליפה לואיז ברחבה.

 

היה צריך לכבוש. גרייזמן (GettyImages)

 

עוד שלוש נקודות. לואיז וטורס (GettyImages)

 

בסיום, אתלטיקו שוב גוברת על באיירן ועולה לשש נקודות, מינכן עם שלוש.

 

יוצא מאוכזב. לאם (AFP)

 

במשחק נוסף בבית: רוסטוב – פ.ס.וו איינדהובן 2:2 (פולוז (2), פרופר ודה יונג)

 

בית 3

בורוסיה מנשנגלדבאך – ברצלונה 2:1

אין ליונל מסי? אין בעיה. טוב, לא באמת. אבל לפחות בינתיים בארסה מסתדרת בלי השחקן הטוב ביותר שלה, אחרי שהצליחה לחזור מפיגור בגרמניה ולשוב לקטאלוניה עם שלוש נקודות.

גלדבאך עלתה ליתרון בעקבות טעות של סרחיו בוסקטס. בדקה ה-34 הקשר איבד כדור במרכז המגרש, הגרמנים הגיבו במתפרצת מהירה בסיומה מחמוד דהוד הכניס כדור נהדר לתורגן הזאר (האח של) שדחק פנימה מקרוב.

מזכיר את האח. הזאר (GettyImages)

אבל בחצי השני התוצאה התהפכה. אותו בוסקטס דאג לתקן כאשר בדקה ה-65 הוא חטף כדור והחל בהתקפה, אשר בסיומה ניימאר הכניס כדור טוב לטוראן שבסיבוב מזווית לא קלה בתוך הרחבה הפציץ את הרשת העליונה.

ג'רארד פיקה, שאוהב לתרום שערים חשובים, דאג לקבוע מהפך בדקה ה-74, וקבע את התוצאה הסופית.

סידר מהפך. פיקה (GettyImages)

מפגש ראשון מול האקסית. טר שטגן (GettyImages)

סלטיק – מנצ'סטר סיטי 3:3

שני דברים שליליים קרו במשחק הזה לפפ גווארדיולה כמנג'ר סיטי. לראשונה הוא סיים משחק בלי ניצחון, לאחר עשרה רצופים. ולראשונה קבוצתו החדשה נקלעה לפיגור, ועוד לא פחות משלוש פעמים.

לא מתבאס. פפ (AFP)

60 הדקות הראשונות היו נהדרות ורוויות שערים, כאשר כל פעם סלטיק עולה ליתרון ובכל פעם כעבור תשע דקות בדיוק, היא מאבדת אותו.

זה התחיל כבר לאחר 180 שניות כשמוסא דמבלה (מנבדל) דחק פנימה, המשיך עם שוויון של פרננדיניו (12). ראחים סטרלינג סיפק את שני השערים הבאים, אחד לכל כיוון (20' ו-29').

כיף לתקן. סטרלינג (AFP)

בדקה ה-47 דמבלה החזיר את ההופס ליתרון עם מעין-מספרת אחרי טעות של קולארוב ברחבה. אך כמו שעון שוויצרי, כעבור תשע דקות. סילבה הכניס כדור נהדר לאגוארו, גורדון הדף את הניסיון של קון אבל ישר אל נוליטו שמול שער חשוף גלגל פנימה.

הקרב על בריטניה מסתיים בשוויון. פפ המאוכזב יתנחם בנסיעה קצרה הביתה, ברנדן רוג'רס יתחנם בנקודה למרות שהוביל שלוש פעמים.

כבר לא מושלמים. סילבה וסטרלינג (AFP)

בית 1 

לודוגורץ – פ.ס.ז' 3:1 

אחרי התיקו הביתי מול ארסנל, הפאריסאים צברו ניצחון ראשון בשלב הבתים. הם עוד נקלעו לפיגור מוקדם, אבל ידעו להתעורר מהר ולצאת מבולגריה עם 3 הנקודות. נתנאל פימיינטה הברזילאי כבש ראשון (15), אך בלז מאטווידי איזן מבישול של מרקו וראטי (41). במחצית השניה אדינסון קבאני השלים מהפך עם צמד (55 ו-60). 

 

ארסנל – באזל 0:2 

התותחנים שמרו על הבית בזכות שיתוף פעולה נהדר בניחוח צ'ילאני-אנגלי. אלכסיס סאנצ'ס בישל פעמיים לתיאו וולקוט (7 ו-26), יותר מזה ארסן ונגר לא היה צריך. 

 

צמד לעניין. וולקוט (GettyImages)

 

בית 2 

נאפולי – בנפיקה 2:4 

האיטלקים עם מאזן מושלם והכרטיס לשמינית הולך ומתקרב. כבר בדקה ה-20 מארק האמשיק נגח פנימה מזווית כמעט בלתי אפשרית והחגיגה החלה. דרייס מרטנס הכפיל את הפער בבעיטה חופשית יפהפיה (51), ארקדיוש מיליק הוסיף פנדל מוצלח משלו (54) וגם בישל לבלגי את השער הרביעי (58) שחתם ריצה נפלאה בת 7 דקות. גונסאלו גוודס (70) ואדוארדו סאלביו (86) רק המתיקו מעט את הגלולה המרה.

 

זווית בלתי אפשרית. האמשיק (GettyImages)

 

בשיקטאש – דינמו קייב 1:1 

ריקרדו קווארסמה הבקיע שער יפהפה (28) ובאיצטדיון החדש של השחורים-לבנים צפו תחושות של אופטימיות, לפני שוויקטור ציגאנקוב המחליף השווה (65) ולקח איתו נקודה חשובה לאוקראינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי