Sport1 Banner

"רק שהמסע לישראל לא יסתיים ביללות בכותל"

זהבי. היה צריך להיות פה מזמן
זהבי. היה צריך להיות פה מזמן | צילום: אודי ציטיאט

עיתוני ואתרי הספורט בשווייץ נותרו בהלם וכמה זהבי עשוי לעלות לבאזל?

(גודל טקסט)

מאמר המערכת של ה"בליק" השווייצרי עסק היום (חמישי) בתיקו 2:2 של באזל עם מכבי תל אביב. במאמר נכתב כי האלופה השווייצרית עלולה להפסיד 20.5 מיליון יורו, אם לא תנצח בישראל ולא תעלה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

לטענת המאמר בעיתון המוביל של שווייץ באזל קבוצה טובה ממכבי תל אביב שנפלה קורבן במשחק אמש לשיפוט עוין וגם סבלה מחוסר מזל ומפציעות. "עם זאת, בריל אמבולו הוא שחקן ענק שיכול להכריע את ההתמודדות בתל אביב", ניסה הכותב לשמור על רוח אופטימית. המאמר נחתם בנימה מבודחת: "באזל עלולה לסיים את המסע שלה לישראל ביללות ב-'כותל הדמעות', למזלנו הוא נמצא בירושלים ולא בתל אביב".

הצמד של זהבי עשוי לעלות לבאזל 20.5 מיליון יורו! (אודי ציטיאט)

הכותרת של מוסף הספורט בבליק היתה: "הלם במשחק הראשון נגד מכבי תל אביב! באזל ספגה 2:2 בדקה ה-96". העיתון שאל את קוראיו: "האם זה יספיק לגומלין?".

הכותרת של העיתון 'טאגס ווכה' היתה: "מקלחת קרה לבאזל בדקה ה-96". העיתון כתב ש-15,600 צופים בלבד באיצטדיון התפכחו מהחלום כאשר באזל ספגה את השיוויון, ומתח ביקורת על ההחמצות שלה: "מארק יאנקו ממטר מול השער לא הצליח להבקיע כבר בדקה ה-10. אם זה היה קורה הכל היה נראה אחרת. באזל החזיקה בכדור כ-70 אחוזים מהזמן ועדיין לא ניצחה".

 

באתר הרשמי של באזל נכתב: "באזל שלטה במשחק וזה הספיק ל-2:2 בלבד. לראשונה העונה לא ניצחה הקבוצה אחרי 8 ניצחונות רצופים. מצפות לנו לפחות 90 דקות קשות מאוד בתל אביב". העיתון 'באזלר צייטונג' במהדורת האינטרנט שלו כתב בכותרת: "באזל סבלה מחוסר מזל וטיפשות". העיתון כתב שלקבוצה היה יום רע במיוחד עם החמצות של יאנקו ומיכאל לאנג.

 

"שיחקנו טוב מאוד והגענו להמון מצבים, אבל חסרנו מזל", אמר הכוכב בריל אמבולו, "אולי חסרנו קצת נחישות ואת יכולת הסיום. הזנחנו קצת את ההגנה לטובת ההתקפה וזה עלה לנו ביוקר". היהלום בן ה-18 אמר שהוא אופטימי למרות המצב הלא קל של הקבוצה: "אנחנו נוסעים לתל אביב עם ביטחון. אנחנו עדיין מסוגלים להבקיע שם ולא לספוג ולעלות לשלב הבתים". 

 

 

המאמן אורס פישר שידר ביטחון למרות התוצאה: "למעשה היה לנו משחק טוב והיינו רק צריכים לשכנע יותר בהתקפה. ספגנו שני שערים מרגיזים משום מקום. ה-0:1 שלהם היה ממש נגד כיוון המשחק, לא היינו בכלל צריכים לספוג שער. במקום להוליך 0:2 מצאנו את עצמנו בפיגור. הקבוצה הגיבה בצורה מבריקה והשער שספגנו בסיום היה ממש טיפשי. אם אתה עושה טעויות כאלה אתה לא צריך להיות מופתע מהתוצאה". פישר חזר על עמדת אמבולו ואמר: "ראינו שהגענו להרבה מצבים ולכן אם ננצל את חלקם ננצח בתל אביב. צריך רק להדק את ההגנה". עם זאת, המאמן גם התלונן על שחקניו: "מהדקה ה-55 איבדנו את השליטה ולא היינו מספיק זהירים".

 

 

אתר "ספורט" השווייצרי כתב: "זהירות באזל, זהבי הוא קוסם. השער שהבקיע בדקה ה-96 מוכיח עד כמה הישראלי הזה כשרוני. האתר סיפק מספר מהשערים הכי יפים בקריירה של זהבי וכתב: "הוא מסוגל לגרום לבאזל נזקים של מיליונים. את השחקן הזה היו צריכים להביא לכאן מזמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי