Sport1 Banner

ורמוט: "לא מפחד מקמפיין של 0 נקודות"

ורמוט. קיימת אכזבה מהתוצאה
ורמוט. קיימת אכזבה מהתוצאה | צילום: ערן לוף

לאחר ההפסד לקייב (2:0) במכבי ת"א מבינים שהפער מול אירופה עדיין גדול

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לומדת לשחק בקצב של אירופה ועושה את המעברים והלמידה בין הכדורגל הישראלי המוכר לה לכדורגל אליו היא שואפת להגיע. מצ'לסי להפועל רעננה וממכבי חיפה לדינמו קייב והפועל עכו שתגיע בשבת לבלומפילד. כאשר כבר בעוד שלושה שבועות ממתינה לאלופה שלנו בחוץ בפורטוגל פורטו.

 

האוהדים עזבו את סמי עופר בשיירה ארוכה של רכבים ועשו הפסקות התרעננות בדרך אותם ניצלו להחלפת רשמים מהערב הנוסף האירופי והחיפוש אחר השאלה מדוע לפני 11 שנים כבשנו וצברנו נקודות ונכון לעכשיו לא.

 

 

הקפטן ערן זהבי שנדם בחמשת משחקיה האחרונים של הקבוצה ואינו מוצא את הרשת סיכם "מכבי תל אביב ראויה לרמות האלו וההתקדמות תהיה בהמשך. דברים כמו ספיגה מהירה וחוסר ניצול מצבים יראו אחרת בהמשך". הוא הוסיף כי מכבי תל אביב הייתה מפוזרת על הדשא מול משחק מאורגן של האורחים מאוקראינה.

 

השוער פרדראג ראיקוביץ' לא הגיע עדיין אל בין הקורות והליך ההתקדמות שלו איטי מהמצופה ולא נראה שמועדונים בכירים ביבשת יקפצו עליו בזמן הקרוב.

 

ראיקוביץ'. לא עובר לאירופה בזמן הקרוב (ערן לוף)

 

ההגנה היא החלק הנוכחי שאינו מספק את הסחורה. מול משחק מתואם וסבלני מאחור של האוקראינים, הישראלים פגיעים ורכים. אלי דסה ואבי ריקן אינם מתחברים לתפקיד המשולב של הגנה/התקפה. מרכז ההגנה תלוי בהתעלות נקודתית והשערים בספיגה המהירה מורידים ביטחון.

 

מרכז המגרש המופקד בעיקר על גל אלברמן הנפלא שאינו זוכה לחיבור עם ניקולה מיטרוביץ' המשוטט כבר תקופה ארוכה על הדשא ללא תרומה מקצועית, שמצריכה את דור פרץ להיות תקוע מאחור ולהיות חסר בחיבור אל ערן זהבי שאתמול (שלישי) לא איים כלל על שוערה בן ה-40 של קייב.

 

אסור שקבוצת כדורגל ואלפי אוהדיה ביציעים יהיו תלויים רק במבקיע שערים אחד ערן זהבי שהיה ברור כי יעצור את מסע הכיבושים שלו. האמירה של המאמן יוקאנוביץ' "אנחנו משחקים נגד קבוצות טובות מאתנו בהרבה" אינם סוג של גילויה מחדש של אמריקה.

 

יוקאנוביץ'. "משחקים מול קבוצות חזקות מאיתנו" (ערן לוף)

 

הצהובים סופגים שערים המוגדרים בשפת הכדורגל "שערים של בית ספר", על ידי פעולות הובלת הכדור של היריב והמסירות שמפלחות את ההגנה נעשות בקלות, קלות רבה מדי.

 

על הטעימה הביתית נגד דינמו קייב אמר גל אלברמן אחד הבולטים אמש: "גילינו שיפור מהמשחק נגד צ'לסי ונעשה הכול כדי להמשיך ולהשתפר, כי אנחנו משחקים באירופה נגד קבוצות עם איכויות משחק מאוד גדולות וזה מקשה עלינו. לקחנו את זה בחשבון והרצון הוא להמשיך ולהתקדם. עושים כבר את ההפרדה והראש כבר במשחק בשבת בבלומפילד נגד הפועל עכו , זוכרים את המוקש של הפועל רעננה".

 

יאמר כאן כי מכבי תל אביב נפלה אתמול ברוב האלמנטים המרכיבים וזה בלט החל משריקת הפתיחה. מהירות, חוסן, ותרגול אוקראיני מול פזיזות נאיביות ולחץ צהוב.

 

מכבי תל אביב ספגה שער ראשון מהיר שפרק את כו התכנון המוקדם ושינה את חשיבת השחקנים. במיוחד מול שחקני דינמו קייב עם סבלנות הברזל, גבר הלחץ על כר הדשא לכבוש שער אירופי ראשון בצ'מפיונס, ולהשתיק את המבקרים הרבים שמחפשים השוואות למסע האפס נקודות ושערים של מכבי חיפה בעידן אלישע לוי.

 

זהבי. לחץ להבקיע (ערן לוף)

 

אלברמן: "הגולים המוקדמים אותם ספגנו נראים יותר כצירוף מקרים. חסר לנו את הריכוז כי היינו צריכים לנצל את המצבים ולתרגם אותם לשערים".

 

בחדר ההלבשה הצהוב עסקו השחקנים בדיבורים על המצבים הבודדים של שחקני קייב מול השער שהסתיימו בכדור ברשת בפעולות קבוצתיות חדות ושקטות. שחקנים הזכירו את המצבים של עדן בן בסט במחצית הראשונה ושל מחליפו טל בן חיים במחצית השנייה כדוגמה לתהליך הלמידה וההתקדמות.

 

אחד השחקנים אשר ממשיך בקו התחברות לקבוצה והיה מהבולטים במשחק היה גילי ורמוט שהתקבל בסיום המשחק בחיבוק אהבה ענק מאוהדי הקבוצה. בדינמו קייב צוין ורמוט כמצטיין מבין הישראלים שאילץ את המאמן רברוב להכניס למשחק מגן שמאלי נוסף כדי לשתק את האיום באגף.

 

ורמוט. אופטימיות זהירה (ערן לוף)

 

גילי ורמוט "קיימת אכזבה מהתוצאה כי כולם בקבוצה ציפו שנעשה נקודות ראשונות. זה לא קרה ובכול זאת המשחק נגד דינמו קייב משאיר אותנו אופטימיים שבהמשך נעשה תוצאות עם נקודות".

 

ורמוט אינו חושש מקמפיין צ'מפיונס ללא נקודות "אין בי שום פחד מקמפיין של אפס נקודות. נראינו יותר טוב מאשר שיחקנו בצ'לסי ובעיקר במשחקי הבית הפערים מצטמצמים וכשנעז יותר בהמשך התוצאות יגיעו. אישית אני מרגיש טוב ויודע שאני בכושר ועוד אתרום לקבוצה".

 

החלוץ טל בן חיים אופטימי "דינמו קייב ניצחה אותנו ולדעתי היא לא תעלה מהבית הזה. המלחמה והמאבק על המקום השלישי המוביל להשתתפות בליגה האירופית יהיה ביננו לבינם. אישית אני לא מוריד את הראש בשל העובדה שלא פתחתי במשחק. אין ספק שהעונה שלי טעונה שיפור כי לאחר שהתחלתי טוב, בשלושה ארבעה משחקים ממשחקי האחרונים חלה ירידה ביכולת הכללית".

עוד באותו נושא: סלאבישה יוקאנוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי