Sport1 Banner

"זה לא מהשערים היפים, אבל בהחלט מהחשובים"

ז'ירו. יד הגורל
ז'ירו. יד הגורל | צילום: Gettyimages

ז'ירו לאחר הניצחון הראשון באלופות: "יד הגורל". באנגליה עקצו את באיירן

(גודל טקסט)

היד של אוליביה ז'ירו וטעות נוראית של מנואל נוייר, זה מה שהיה צריך כדי שארסנל תרשום ניצחון ענק על באיירן מינכן (0:2), שניצחה קודם לכן 12 משחקים ברציפות. אף פעם אל תקברו את השועל הוותיק ארסן ונגר שתמיד מצליח להתרומם כמו עוף החול ועכשיו יש לתותחנים סיכוי ממשי לעלות לשמינית הגמר.

 

זה היה ניצחון שלישי של ארסנל עם שער נקי. לפני כן ניצחה את מנצ'סטר יונייטד 0:3 ולפני כן את ווטפורד 0:2.

 

 

העיתון 'דיילי מייל' כתב בשער הראשי לבאיירן מינכן: "אתם לא הבלתי מנוצחים". העיתון כתב שרק עכשיו ארסנל החלה את ליגת האלופות ועצרה את הקבוצה שהיתה בכושר הכי טוב באירופה. עוד כותרת בתוך העיתון: "נוייר מגיבור (הירו) לאפס (זירו)". צ'ך עם 8.5 זכה לשחקן המצטיין, נויר עדיין קיבל 7. בבאיירן דאגלס קוסטה קיבל ציון 8.

 

 

בשער הראשון הכדור פגע בראשו וידו של ז'ירו ו'הסאן' כינה את השער "יד האלוהים 2". בשער השני הכדור עבר את הקו והשופט אישר את הגול אחרי שמסוט אוזיל בעט ונוייר הדף, אבל בתוך השער. "הייתי זקוק ליד תומכת מהגורל והלילה זה עבד", אמר ז'ירו שאיבד במשחקים האחרונים את המקום בהרכב הפותח. זה בטוח לא אחד השערים היפים שכבשתי בקריירה, אבל זה בטח אחד החשובים בהם. זה מראה את החוסן המנטלי שלנו לעמוד מול קבוצה כמו באיירן ולצאת למתפרצות. פטר צ'ך היה ענק וכך גם ההגנה".

 

ארבעת השערים האחרונים של ז'ירו הגיעו מעמדת מחליף ו-4 מתוך 6 שערים שלו באלופות היו נגד קבוצות גרמניות. בארסנל חוששים שאיבדו את ארון ראמזי למספר שבועות אחרי שכבר בדקה ה-10 הוא הוחלף בגלל מתיחה בירך.

 

ארסן ונגר פרגן לפטר צ'ך: "פטר היה שחקן מפתח היום. הוא היה אינטליגנט ושיחק בצורה מאוד טובה. ראינו היום שני שוערים ברמה עולמית" וגם לעצמו כשנשאל על החילופים שלו במשחק אמר: "כן, לפעמים אני מצליח בדברים האלה. זה לא קורה תמיד, אבל לפעמים. היינו צריכים לנצח ועשינו את זה במשחק עם משמעת מדהימה".

 

צ'ך. "היה המפתח" (gettyimages)

 

העיתון 'בילד' עקץ את מנואל נוייר: "קודם סופרמן ואחרי זה התעופפות עיוורת" (לאחר שהציל שער בטוח מחצית ראשונה ואחר כך טעה בגדול). פפ גווארדיולה אמר: "הגענו להבטיח את ההעפלה שלנו, ולא הצלחנו לעשות את זה כך שנצטרך לנצח במשחק הבא. שני השוערים היו מדהימים. זה היה משחק מצחיק, אבל זה בסדר".

 

מנואל נוייר: "עקרונית שיחקתי טוב, אבל עשיתי טעות קשה שהובילה לגול הראשון של ארסנל. תיקו היה משקף יותר. הייתי צריך לצאת עם יד גבוהה ועשיתי טעות אחת שעלתה לנו ביוקר ואני צריך לעבוד על זה".

 

פיליפ לאם: "זה מטורף. קודם ההצלה המדהימה של נוייר. ברגעים המכריעים של המשחק, לא הצלחנו להבקיע. ארסנל היתה מאוד מסוכנת בהתקפות מתפרצות. היא היריבה החזקה בבית שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי