Sport1 Banner

"כישלון לפישר, באזל עפה מול קבוצה בינונית"

עיתוני שווייץ לא ריחמו
עיתוני שווייץ לא ריחמו | צילום: מתוך שער '20 דקות של באזל'

בשווייץ לא חסכו ביקורת על המאמן. בל'אקיפ נזכרו במספרת של זהבי

(גודל טקסט)

לראשונה מאז 2012 באזל לא בשלב הבתים של ליגת האלופות. מאמן באזל, אורס פישר, עדיין לא הפסיד העונה באף משחק. באזל צברה 8 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו נגד מכבי תל אביב, אבל הכותרת בעיתון 'בליק' בשווייץ קבעה: "אין ליגת אלופות. כישלון ראשון לפישר".

 

עורך הספורט של העיתון 'בליק', אנדראס בוני, יצא בהתקפה מוחצת על פישר שלדעתו טעה כשהכליל בהרכב את וולטר סמואל הארגנטיני בן ה-37 וכתב: "באזל עפה נגד קבוצה עם הגנה מאוד בינונית. זו אכזבה ענקית, מכה קשה. אחרי 6 מ-6 בליגה הוא עשה טעות קשה לשים בהגנה את וולטר סמואל. עושה רושם שהארגנטיני כבר לא יכול לשחק בתנועה הנדרשת ברמה הזאת. במשחק כזה הוא אותת לדניאל הוג (הבלם הדני שטעה במשחק הראשון) וכאילו אמר לו: 'אני לא בוטח בך". הייקו פוגל היה המאמן האחרון של באזל שלא עלה לאלופות וכעת פישר איבד חלק מהשליטה שלו בקבוצה, נטען.

 

 

התסכול בבאזל כל כך קשה ששחקן הקבוצה דויד קאלה צוטט כאומר: "מכבי תל אביב בשלב הבתים של האלופות? זו בדיחה. הכדורגל יכול לפעמים להיות אכזרי. בשני משחקים לא ניצחנו את מכבי. זה מטורף, היינו הרבה יותר טובים מהם ואתה חייב לנצח את היריבה שלך כשאתה טוב יותר". הקשר לוקה זופי ציין: "ה-2:2 בדקה ה-96 היה קריטי עבורנו. היו לנו מספיק הזדמנויות לסיים את המשחק הראשון בתוצאה חיובית יותר. עכשיו נצטרך להצליח בליגה האירופית".

 

המאמן אורס פישר הגיב: "ה-1:1 הזה כואב לנו כל כך. אני רואה קווי דימיון רבים בין שני המשחקים".

 

העיתון 'בליק' המשיך לצבוט את עצמו: "זה נראה לא מציאותי. בשני המשחקים באזל היתה טובה ממכבי ועדיין לא עברה".

 


שחקני באזל חוגגים ברגעים שפינטזו שזה אפשרי (עדי אבישי)

 

העיתון '20 דקות של באזל' הראה את בריל אמבולו שרוע על הקרקע בייאוש בסיום המשחק וכתב: "אין אלופות לבאזל". העיתון הדגיש שאמנם המנג'ר הספורטיבי של באזל, גיאורג היינץ, טען שלא מדובר בבעיה קיומית אם באזל לא תעפיל לליגת האלופות, אבל זו בכל זאת מכה קשה לקבוצה שתפסיד כ-20 מיליון יורו. העיתון 'באזלר צייטונג' כתב באתר שלו באינטרנט: "אכזבה ענקית לבאזל בתל אביב". וגםמתח ביקורת על הקבוצה: "באזל לא שיחקה בצורה יעילה בגומלין. הוא נחתה למציאות חדשה – הליגה האירופית".

 

'הנוייר ציריכר צייטונג' כתב: "מכה קשה בבלומפילד הרועש. באזל לא מצאה פתרון לערן זהבי. זה כואב. באזל הראתה דקות רבות של יאוש". אתר "ספורט" השווייצרי כתב: "כישלון צורם של באזל. הפסידו לקבוצה שלא היתה עדיפה מהם". העיתון בשפה הצרפתית 'לה טמפ': "באזל הימרה על עתידה האירופי. תצטרך להתספק במפעל הפחות יוקרתי". העיתון 'טאגס אנצייגר': "האכזבה מהמשחק הראשון נמשכה בגומלין".

 

ההצלחה לא נעלמה מעיני העולם. מכבי תל אביב קיבלה כותרות גדולות גם בעיתוני ספורט באירופה..עיתון הספורט היוקרתי 'לאקיפ כתב בכותרת הראשית שלו למשחקי ליגת האלופות: "זהבי נקם בבאזל" – ותחת התמונה כתב: "את השם ערן זהבי אתם מכירים כבר בטח. הוא כבש שער יוצא מהכלל נגד ליון ב-2010. ג'ורדי קרויף הציג אותו כרכש הכי טוב שעשתה אי פעם מכבי תל אביב והוא הדיח את באזל כמעט לבדו. הוא כבש צמד במשחק הראשון ואחרי שבאזל הוליכה 0:1 השווה ל-1:1 והעלה את הצהובים לשלב הבתים".

 

במלטה כמעט חגגו כמו בישראל. כותרת ענק של העיתון 'מלטה אינדיפנדנט' אמרה: "זהבי הלם שנית, מכבי תל אביב הדיחה את באזל". העיתון 'קוריירה דלו ספורט' ציין באתר האינטרנט שלו בכותרת גדולה: "בזכות מכבי תל אביב רומא תהיה בדרג השלישי". ההדחה של באזל פינתה מקום בדרג השלישי לרומא שהייתה ראשונה בדרג הרביעי.

 

העיתון 'אל מונדו דפורטיבו' כתב: "להתראות לבאזל וסלטיק". וציין: "באזל ששיחקה בשמינית הגמר הודחה על ידי מכבי תל אביב שעכשיו תתחכך גם הגדולות של היבשת. ערן זהבי הבטיח את ההפתעה".

עוד באותו נושא: אורס פישר, בריל אמבולו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי