Sport1 Banner

הנוער של מכבי ת"א מתכונן לבכורה באלופות

אוחיון. אירופה זה לא מכבי פת
אוחיון. אירופה זה לא מכבי פת | צילום: אסף קליגר

קצת לפני שהבוגרים יפגשו את צ'לסי, יעלו השחקנים הצעירים לכר הדשא

(גודל טקסט)

קבוצת הנוער של מכבי תל אביב תעלה היום (15:05) למשחקה הראשון בליגת האלופות לנוער, טורניר מקביל לזה של הבוגרים. במקרה, הצהובים, אותם מאמן זיו אריה, הם האלופים של העונה שעברה. עם זאת, פני הקבוצה השתנו מהעונה האחרונה כשרוב השחקנים סיימו את גיל הנוער ורובם עברו לשחק בליגה הלאומית בשורות בית"ר רמלה ת"א.

 

המשחק יתקיים במתקן האימונים קובהאם, שנחנך ב-2007 ועלה 20 מיליון ליש"ט, קצת לפני משחק הבוגרים. זאת השנה השלישית של טורניר האלופות לנוער והראשונה בה אופ"א מחשיבה אותו כטורניר רשמי. השנה לראשונה ישתתפו גם אלופות הנוער, שקבוצות הבוגרים שלהם לא העפילו לליגת האלופות, בטורניר מקביל שיתמזג בשלב ההצלבה.  

 

 

השחקן הבולט בשורות מכבי תל אביב הוא השוער חביב אוחיון (17) שהועבר מהקבוצה הבוגרת לנוער להמשך התחשלות וצבירת ניסיון. הקשר דן גלזר (19) קפטן קבוצת הנוער בעונה שעברה הוחזר לקבוצה הצעירה כדי להוסיף לצעירים החדשים ניסיון וביטחון.

 

קפטן הקבוצה הוא הבלם עידן יוגב (19) לו צופים עתיד ורוד. גם הקשר דור גלילי (18) מנבחרת הנוער נחשב לשחקן יצירתי ברוך כישרון. החלוץ גבריאל קניקובסקי (18) שחקן, גם הוא בנבחרת, הוא כישרון נוסף המסומן לעתיד הלא רחוק. הרכש הזר הוא החלוץ הסרבי לזאר דורוביץ' (18) שאמור לעשות את ההבדל בקבוצה במקומו של שחקן נבחרת קונגו מאוויס צ'יבוטה.

 

 

הקבוצה אותה יפגשו, מוגדרת על פי האחראי על המחלקות הנוער במכבי ת"א – ניר לוין, כאחת הקבוצות הטובות באירופה. הוא לא מכין תירוצים להפסד, זו בהחלט הגדרה קולעת.

 

צ'לסי היא האלופה המכהנת של הטורניר, לאחר שניצחה בגמר בשנה שעברה את שחטיור דונייצק 2:3. בין השאר הביסה בדרך את ספורטינג ליסבון 0:5, את שאלקה 1:4, את מאריבור 0:7. ברבע הגמר ניצחה את אתלטיקו מדריד 0:2 ובחצי הגמר את רומא 0:4. יש חשש שהנוער של מכבי תל אביב המשחק בליגה חלשה יחסית בארץ עלול לספוג תבוסה מול צעירי הבלוז.

 

אלופת אנגליה הקימה בעשור האחרון אקדמיית נוער מהטובות בעולם.  אבל נוכח העובדה שבערך 18 שנה לא עלה אף אחד בשורות הנוער לבוגרים והפך לשחקן הרכב (מאז ג'ון טרי), הצעירים זוכים לפרוח רק בקבוצות אחרות וז'וזה מוריניו מעדיף כוכבים מוכנים שנרכשים בכסף גדול, המועדון חייב לעשות בדק בית רציני.

 

אברהם. לאוחיון תהיה משימה קשה (gettyimages)

 

אחד מכוכביה הכי גדולים של צ'לסי הוא החלוץ גבה הקומה תמי אברהם שכבש כבר בעונה הראשונה שלו 41 שערים בליגה האנגלית לנוער ו-3 בליגת האלופות. צ'רלי מוסונדה הבלגי הוא עוד קשר תוקף מצוין. עוד שחקן בולט הוא הקשר ההתקפי מאקוואדור ז'וסימר קינטרו שגם שיחק בנוער של ברצלונה.

 

בקבוצה בולטים גם ג'ייק קלארק-סלייטר בלם בן 17 והמגן הימני אולה איינה בן 18 המשחק באנגליה עד גיל 19 שעלו ביחד מהילדים של צ'לסי לקבוצה הנוכחית. איינה אפילו שיחק מספר דקות עם הקבוצה הבוגרת מול ניו-יורק רד בול במשחק הכנה בקיץ. בלם נוסף הוא אלי סוליץ' השבדי המשחק בנבחרת עד גיל 19 של ארצו. נתן בקסטר הוא שוער הקבוצה.

 

דומיניק סולאנקה (18), מלך השערים של ליגת האלופות בעונה שעברה עם 12, היה אמור להיות העונה אחד מהחלוצים של הקבוצה הבוגרת, אבל מוריניו כרגיל מתעלם ממנו. הוא הושאל לויטסה, לה יש שיתוף פעולה נרחב עם צ'לסי, על מנת שיצבור דקות משחק בבוגרים.

 

שחקני צ'לסי חוגגים זכייה בליגת האלופות לנוער (gettyimages)

 

 

הרכבים משוערים:

 

מכבי תל אביב: חביב אוחיון, עמית רוזן, עידן יוגב, מקס גרצ'קין, בר גלילי, דן גלזר, תומר אלטמן, עמית שפירא, דור גלילי, גבריאל קניקובסקי, לזאר דורוביץ'

 

צ'לסי: ברדלי קולינס, ג'ייק קלארק-סלייטר , אולה איינה, אלי סוליץ', פיקאיו טומורי, מוכתר עלי, ז'וסימר קינטרו, מירו מוייהם, קייסי פאלמר, צ'ארלי מוסונדה, תמי אברהם

 

 

יעלו הנערים לפנינו #נוערמכבי #ממריאיםבצהוב

A photo posted by Maccabi Tel Aviv FC Official (@maccabitlvfc) on

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי