Sport1 Banner

בואטיוס יערוך בכורה נגד מכבי ת"א

ז'אן-פול בואטיוס. המגנים הצהובים חייבים לשים עליו עין
ז'אן-פול בואטיוס. המגנים הצהובים חייבים לשים עליו עין | צילום: Gettyimages

ההולנדי הצעיר שהגיע מפיינורד יזכה מול הצהובים לדקות ראשונות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב צריכה להיזהר מהרכש החדש של באזל, ז'אן-פול בואטיוס,‬‎ שיהיה כשיר למשחק כפי שציין המאמן אורס פישר. הכישרון בן ה-21 הוא עדיין לא שיחק דקה אחת מאז נרכש מפיינורד ב-2 מיליון יורו בגלל פציעה, אבל מאחר וזדרבקו קוזמנוביץ' פצוע וטאולנט שאקה מורחק, פישר צריך שחקנים כדי למלא את החסר ונראה שההולנדי יערוך בכורה דווקא נגד הצהובים.

 

"עם המהירות שלו והיותו מצוין באחד על אחד עם שחקני ההגנה הוא יהיה מאוד שימושי עבורנו", אמר פישר שצפוי לשלב את הכישרון העולה במהלך המשחק ולא לפתוח איתו עוד היום.

 

 

בואטיוס יכול לגרום הרבה צרות למכבי תל אביב. הוא החל לשחק בפיינורד לפני שלוש שנים. שחקן ממוצא הולנדי-סורינאמי שגדל ברחובות ולו שליטה יוצאת דופן בכדור. בשלוש עונות בהן שיחק בפיינורד, גילה יכולת מצוינת וכבש 22 שערים. שחקן שכבר העידו עליו כי הדרך היחידה לעצור אותו היא בעבירה.

 

הוא לא הסתדר עם התנאים שפיינורד נתנה לו וביקש שדרוג משמעותי בשכרו. בפיינורד אמרו לו שבגיל שלו המשכורת שלו סבירה, אז הוא הקיף את עצמו בשלושה סוכנים שלבסוף מצאו לו את באזל. החוזה שלו היה מסתיים ביוני 2016 וזו הסיבה בגינה מכרו אותו ב-2.5 מיליון יורו בלבד. במקומו רכשו את אלירוי אליה מהמבורג. 

 

ביקש שדרוג בשכר, מצא סוכנים טובים ועזב לבאזל (Gettyimages)

 

מכבי תל אביב צריכה לשים עליו עין אם ייכנס. בדרך כלל, בהולנד שני שחקנים לפחות היו חייבים לכסות אותו. אחד מקדימה ואחד מאחוריו. ווילי ואן האנחם, המאמן ההולנדי הוותיק אמר עליו בעבר: "אני נהנה לראות אותו ובשבילו הקהל בא". 

 

מעבר להולנדי, המאמן מתלבט האם לפתוח עם מארק יאנקו כחלוץ מרכזי. לפי העיתון 'באזלר צייטונג' הבוקר, 70 אחוז שיאנקו יפתח ו-30 אחוז שאמבולו יפתח בתפקיד. מתיאס דלגאדו ישחק בכל מקרה מתחת לחלוץ. אפשרות ריאלית היא שבאגף שמאל יפתח שקלזאן גאשי, אמבולו שיכול לשחק גם באגפים יעבור לימין ואז יהיה יאנקו בעמדת ה-9. 

 

למרות כל הנעדרים יש לבאזל סגל רחב. לוקה זופי ומוחמד אל נאני המצרי צפויים לפתוח במרכז הקישור, השוער יהיה תומאש וצליק הצ'כי, בהגנה בהרנגד סאפרי, מארק סוצ'י הצ'כי, דניאל הוג הדני ומיכאל לאנג שהצטרף. ההרכב של באזל מעיד בברור שלקבוצות הישראליות יש בעיה עם שיתוף חמישה זרים בלבד. למכבי אין זרים דומיננטיים ואילו לבאזל אין שווייצרים דומיננטיים. רק שלושה שווייצרים מועמדים להרכב הפותח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי