Sport1 Banner

פיקה: "זאת הזכייה הכי מתוקה שהיתה לי"

פיקה והילד. חגיגה מתוקה
פיקה והילד. חגיגה מתוקה | צילום: Gettyimages

הבלם שחגג כבר אליפות רביעית: "כשזוכים בכל שנה מתרגלים לזה"

(גודל טקסט)

שחקני ברצלונה לא הפסיקו לחגוג אתמול (שבת) על כר הדשא המטופח של האצטדיון האולימפי בברלין והם חגגו כמו ששיחקו – בצורה הכי יפה האפשרית. בארסה תשחק נגד סביליה בסופרקאפ של אירופה ב-11 באוגוסט בטיבליסי בירת גיאורגיה.

 

נשיא המועדון, ג'וזף ברטומאו, יתפטר ביום שלישי אחרי סיום החגיגות, כדי שיוכל להתמקד בבחירות החדשות. ייתכן מאד שאתמול היה המשחק האחרון שלו כנשיא הקבוצה. בעיתון 'אס' נאמר שמישל פלאטיני העניק את הגביע לשחקני ברצלונה מבלי שאישיות בכירה ספרדית היתה בתא הכבוד. לא נציג של המשפחה המלכותית, לא הנשיא של ספרד מריאנו ראחוי, לא שר התרבות. האישיות הכי בכירה היתה זו של סגן הנשיא סוראה סאיס דה סנטמאריה. האם זה בגלל שמדובר בקבוצה קאטלונית?

 

בתאי הכבוד כן ישבו רונאלדו הברזילאי, קלארנס סיידורף האחים גאסול שהגיעו אף הם למשחק. גם הנשיא הקודם, סנדרו רוסיי, בא לחגוג. ברטומאו אמר בסיום: "זה הטרבל הכי גדול בו זכינו, כי זו היתה שנה קשה מאוד עם כל מה שהיה סביבנו. עם אמברגו ההעברות והבעיות עם ניימאר. הזכייה הזו עשתה אותנו חזקים יותר".

 

מה אמרו השחקנים אחרי המשחק?

 

 

הבלם ג'רארד פיקה: "אנחנו דור מיוחד של שחקנים. זו האליפות הרביעית בה אני זוכה באירופה, אבל זו גם האליפות בה נהניתי יותר מאחרות. אולי בגלל שלא זכינו הרבה זמן בתואר הזה. כשאתה זוכה כל שנה בתואר אתה מתרגל לזה, כשאתה לא זוכה שלוש-ארבע שנים ההרגשה הרבה יותר טובה". פיקה גזר את הרשת של המשחק וחילק אותה לחתיכות שוות לכל שחקני ברצלונה.

 

על עזיבתו של צ'אבי אמר: "הכל כבר נאמר, אבל הוא משאיר לנו מורשת מפוארת של איך לשחק כדורגל ואיך להתמודד נכון, גם עם ניצחונות וגם עם הפסדים". על לואיס אנריקה אם יישאר אמר: "אני לא אחד שמחליט בנושא, אבל כמו שראיתי אותו חוגג אני משוכנע שהוא יישאר".

 

פיקה. גוזר את הרשת (gettyimages)

 

לואיס סוארס אמר בסיום לתחנת הטלוויזיה TV3 אחרי ההופעה המעולה שלו ואחר שנפצע מעט בברכו: "ברצלונה היא המועדון שתמיד חלמתי עליו ולזכות איתם בליגת האלופות שזה דבר משהים עבורי. אני מאושר שכבשתי, אבל רוצה לומר שכל הקבוצה שיחקה נפלא. יש לי רשימה ארוכה של אנשים להקדיש להם את הניצחון העל מאשתי והילדים שסבלו ממני המון בתחילת העונה בגלל העונש מפיפ"א. האוהדים תמכו בי לכל אורך הדרך בצורה פנטסטית".

 

 

צ'אבי שנפרד מברצלונה סופית אמר בסיום: "זו הדרך הכי מושלמת לעזוב. אין לי מילים. לא יכולתי לבקש יותר. לעזוב עם טרבל זה חלום שהתגשם וזה הגיע לנו". עם זאת, מבעד לשמחה היה קשה להסתיר את העצב: "אני מרגיש כבר נוסטלגיה. העובדה שלא אחזור לשחק במדי הקבוצה אחרי 17 שנה כואבת". על המשחק אמר: "יובה עשתה לנו צרות וסבלנו אחרי שהיא צופפה את המשחק במחצית השנייה. בגלל השוויון התקשינו מנטלית. מגיע כל המחמאות ללואיס אנריקה על עבודתו. הוא המנהיג שלנו והוא ספג הרבה ביקורת בתחילת הדרך, אבל המשיך לעבוד וזה השתלם. אני מאמין שזה יהיה רק אנושי שהוא ימשיך לשבת על הספסל גם בעונה הבאה".

 

השער שכבש אתמול ניימאר הוא העשירי בליגת האלופות והוא השתווה לליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו שכבשו אף הם 10 שערים. הוא כבש העונה 39 שערים בכל המסגרות.

 

עוד באותו נושא: ג'וזף ברטומאו, צ'אבי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי