Sport1 Banner

צ'ופו-מוטינג מחכה לריאל מדריד

|

בשאלקה מאמינים שעם כדורגל אטרקטיבי וריכוז של החלוץ הלוהט, אפשר להפתיע

(גודל טקסט)

  מאת: יעקב זיו     צילום: Gettyimages

 

 

כששאלקה 04 הגרילה את ריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות, רבים במועדון הרגישו ייאוש לנוכח העובדה שהובסו אשתקד מול הבלנקוס 6-1 בביתם ו-3-1 בסנטיאגו ברנבאו. בשאלקה לבטח חששו להפסיד העונה במספר דו ספרתי על-ידי הספרדים שהיו על גג העולם בדרך לקביעת שיא ניצחונות רצופים של המועדון, אבל למזלם הכל השתנה מאז.

 

 

הערב שאלקה תארח את ריאל מדריד אחרי שהפסידה לאיינטרכט פרנקפורט 1:0 בליגה. הבלנקוס יגיעו ללא כמה שחקני מפתח פצועים, ועם כריסטיאנו רונאלדו שנראה כמו הצל של עצמו. טרנקילו ברנטה, שחקנה השווייצרי של שאלקה, נשאל מה תוכל להשיג קבוצתו במשחק הערב ולא היסס לומר: "ניצחון".

 

אריק מקסים צ'ופו–מוטינג הוא השם החם של שאלקה העונה. הכישרון, שאימו גרמנייה ואביו קמרוני, החל את הקריירה בהמבורג והבשיל רק בגיל 25 בשאלקה, שרכשה אותו בחמישה מיליון אירו ממיינץ בקיץ האחרון. הוא פתח העונה בכל אחד מ-21 משחקי הקבוצה בליגה ולא הוחלף. הוא שיחק 1,793 דקות – יותר מכל שחקן אחר בקבוצה והבקיע תשעה שערים. הוא גם מדורג שני בבונדסליגה ביעילות – אחרי תומאס מולר (תשעה שערים ושבעה בישולים) – ונכלל בנבחרת הסיבוב הראשון של הליגה, אבל השתתפותו באליפות אפריקה כנראה הוציאה אותו מריכוז בליגה.

 

 

במהלך המשחק האחרון הצליח היפני של פרנקפורט, מאקוטו חסבה, להוריד את מכנסיו של מוטינג, שנשאר עם תחתונים וחשף חלקים אינטימיים שנראו בכל אתרי הספורט בעולם. בתקשורת הגרמנית אף עקצו אותו ואמרו שמול רונאלדו הוא ייצטרך לחשוף יותר מאשר זוג תחתונים.

 

לא הייתה לו ילדות עשוקה באפריקה. הוא נולד בגרמניה, עקב אחרי כדורגל מגיל צעיר, והגיבורים שלו היו רונאלדיניו, סמואל אטו ותיירי הנרי – ולשחק עם אטו בנבחרת היה חלום עבורו. "התחלתי את הקריירה כקשר. לא הייתי אף פעם מספר 9 טהור ושיחקתי יותר בסגנון של זינאדין זידאן", אמר מוטינג.

 

 

הוא עקב יותר אחרי ברצלונה ונראה שהוא אוהד שלה, אבל הודה שהוא זוכר גם את לואיס פיגו וזידאן במדריד, ולשחק מול הבלנקוס עבורו זה עוד הגשמת חלום.

 

על המשחק הערב אמר: "אף פעם לא הפסדתי 6-1, אבל אני מאמין שאם נשחק כדורגל אטרקטיבי – נוכל לנצח. שאלקה משחקת כדורגל יותר הגנתי, ולכך אחראי רוברטו די מתיאו שהגיע במהלך העונה והצליח למנוע מאיתנו לספוג שערים שטותיים. הוא איש שקט שיודע תמיד מה לומר ואנחנו מאחוריו".

 

בשאלקה משווים היום את הצמד מוטינג וקלאס יאן הונטלאר לזה של הונטלאר עם ראול הספרדי. מוטינג נחשב בתקשורת הגרמנית לשחקן מצחיק.

 

 

ב-2011 כינה אותו אחד מעיתוני הספורט בגרמניה "פקסים". ההסבר לכך הוא אותו מקרה שפקס שלא הגיע בזמן, מנע ממנו לעבור מהמבורג לקלן. שתי הקבוצות הגיעו להסכם בשעה 18:00 בערב ביום ההעברות האחרון. מוטינג ניסה לשלוח לבדו את הפקס למשרדי ההתאחדות הגרמנית, אבל הפקס הגיע באיחור של 12 דקות, וההעברה נפלה.

 

מאז הוא עבר לנירנברג ומשם למיינץ, שבה התבגר אישית וטכנית, והפך לאחד השחקנים החשובים במערך של רוברטו די מתיאו. הוא רץ הכי הרבה בקבוצה ועושה גם עבודה הגנתית למרות היותו חלוץ. עכשיו, הוא רוצה להראות לריאל מדריד כמה כישרון טמון בו. 

עוד באותו נושא: מוטינג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי