Sport1 Banner

בופון: "אם נזלזל, דורטמונד תעניש"

|

שוער יובנטוס נותן כבוד ליריבה לפני שמינית גמר האלופות. רויס: "יהיו לנו מעט הזדמנויות"

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו     צילום: Gettyimages

 

בשנה שעברה יובנטוס לא הצליחה להגיע לשלב הנוקאאוט של ליגת האלופות כשהודחה בבתים אחרי הפסד לגלאטסראי. הערב (21:45) היא תרצה לעשות צעד ראשון לקראת עלייה לרבע הגמר כשתארח את דורטמונד. שתי הקבוצות נפגשו בפעם האחרונה בגמר האלופות ב-1997, כשהגרמנים ניצחו 1:3 בגמר וזכו בפעם הראשונה והיחידה בגביע עם האוזניים הגדולות.

 

 

ההצלחה של יובה באלופות חשובה מאוד למועדון, שזכה בו פעמיים. אנטוניו קונטה שהשיג עם יובה שלוש אליפות נפלאות כשל פעמיים באירופה, וגם בשלב הבתים עם מקס אלגרי יובה גמגמה מול אתלטיקו מדריד (הפסד בוויסנטה קלדרון 1:0 ו-0:0 משמים בבית).

 

המבחן האמיתי של יובה יהיה מול דורטמונד המתאוששת שעדיין נמצאת בסכנת ירידה לליגה השניה. ג'ורג'יו קייליני, בלם יובה, אמר: "הקבוצה שלנו הולכת ומתחזקת מדי שנה. אנחנו רוצים להראות גם שאנחנו חזקים באירופה. אנחנו חייבים להתייחס לליגת האלופות בהתלהבות ולהרגיש שאנו מניפים את הדגל של איטליה באירופה".

 


מונטרו (בכחול) ורידלה בגמר האלופות ב-1997

 

ביובנטוס צפויים קרלוס טבס ואלברו מוראטה לאייש את החוד. מקס אלגרי רוצה לסגור בעיקר את רויס, אילקאיי גונדוגאן ונורי שאהין במרכז הקישור, שם צפוי מאבק גדול באמצעות פול פוגבה, אנדראה פירלו וארתורו וידאל.

 

 

ג'יג'י בופון אמר: "דורטמונד קבוצה ענקית שלא הלך לה בליגה ונולדה מחדש. אם נזלזל במיליגרם אחד נפסיד את המערכה". באיטליה חוששים מעייפות בגלל שלטענתם אלגרי העמיס על הקבוצה הרבה מאוד במחזורים האחרונים, דבר שהשתלם בפער של 9 נקודות מרומא בליגה. לעומת יובה, דורטמונד נחשבת רעננה אחרי פגרת החורף.

 

למרות המשבר של דורטמונד, שרק לפני שלושה מחזורים דורגה אחרונה בבונדסליגה עם הפתיחה הכי גרועה של הליגה, היא משחקת כבר עונה שלישית ברציפות בשמינית הגמר ובבית המוקדם הפסידה פעם אחת והקדימה את ארסנל.

 


אימובילה (מימין) במדי יובנטוס. הערב הוא מול האקסית

 

 

יורגן קלופ מאמן דורטמונד אמר: "יקח לנו עוד זמן עד שנמצא את עצמנו במקום אחר בבונדסליגה. עד אז הלחץ עלינו יישאר. ליגת האלופות היא סיפור אחר לחלוטין".

 

קלופ צריך להחליט האם אחרי שלושה ניצחונות רצופים באותו הרכב, אם לשלוח את צ'ירו אימובילה שלא שיחק הרבה לאחרונה. החלוץ האיטלקי שגדל ביובה ומכיר את הכדורגל האיטלקי יכול להועיל, אבל אובמיאנג נמצא בכושר שיא וסביר להניח שיועדף על פניו.

 

אימובילה הגיע בקיץ בתמורת 18.5 מיליון יורו מטורינו וב-15 משחקים כבש רק שלושה שערים. בינתיים מדובר באכזבה, אבל צריך לזכור שאשתקד הוא סיים כמלך השערים של הסרייה A עם 22 כיבושים וירצה להוכיח את עצמו מול האלופה של אותה הליגה. המנג'ר המקצועי, מיכאל צורק, אמר: "אנחנו יודעים שזה יכול להיות משחק מיוחד עבור צ'ירו". 

 

דורטמונד ספגה מהלומה כאשר הקשר התוקף קווין קמפל שהגיע בחורף מזלצבורג ושיחק היטב במשחקים האחרונים, התעלף במטוס לאחר שחש רע בגלל שפעת וגם התלונן על כאבים בשרירים. הוא לא ישחק בטורינו וגם בספק למשחק מול שאלקה 04.

 


מזהים? פאולו סוזה במדי דורטמונד

 

השחקן המשמעותי הערב לגרמנים יהיה מרקו רויס, שחתם על הארכת החוזה שלו וחזר לכושר בליגה עם שלושה שערים ובישול בשלושה משחקים. "הקבוצה שתהיה יותר מפוקסת תשיג תוצאה טובה יותר", אמר רויס. "מול ההגנה הטובה של יובה נצטרך לממש את ההזדמנויות המועטות שיהיו לנו כדי לכבוש אחרת ניענש". 

 

מי שבוודאי יצפה במשחק הוא פאולו סוזה, שהיה על הדשא כשחקן דורטמונד בגמר ההוא ב-1997. לפורטוגלי שאימן את מכבי תל אביב יש זכייה נוספת עם יובנטוס שנה קודם, כשבאותה העונה הוא גם ניצח את דורטמונד עם הביאנקונרי.

 

הרכבים משוערים:
יובנטוס: בופון, ליכטשטיינר, בונוצ'י, קייליני, אברה, מרקיזיו, פירלו, פוגבה, וידאל, טבס, מוראטה
דורטמונד: ויידנפלר, שמלצר, הומלס, סוקרטיס, פישצ'ק, גונדוגאן, שאהין, רויס, קגוואה, קובה, אבומיאנג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי