Sport1 Banner

זאב בודד: קווין סטורטמן נחוש לשוב לכר הדשא

קווין סטרוטמן
קווין סטרוטמן | צילום: GettyImages

קשר רומא לא כשיר לריאל, אך אחרי שנה בחוץ הוא מתקרב לחזרה לסגל

(גודל טקסט)

אם יד האלוהים או סתם מזל רע לא היו מתערבים בקריירה של הקשר ההולנדי קווין סטרוטמן, הוא היה היום אחד השחקנים החשובים בפאזל של רומא במשחק ליגת האלופות שלה נגד ריאל מדריד (21:45).

 

אבל במקום לככב על כר הדשא באולימפיקו לעיני למעלה מ-72 אלף אוהדים, בתחילת החודש הוא חזר לשחק לעיני 450 צופים עם קבוצת הנוער של המועדון אחרי 376 יום בהם היה פצוע. ביציע היו מאמן רומא, לוצ'אנו ספלטי, וכל הצוות הרפואי של הג'יאלורוסי שבאו לראות את הפלא מול הנוער של אבלינו. זה נס רפואי עבור ההולנדי בן ה-25 שעבר שלושה ניתוחים בברכו תוך שנתיים.

 

 

סטרוטמן צייץ שההרגשה לחזור למגרש היא מדהימה. ההערכה עכשיו היא שהוא יחזור עוד חודש לשחק במדי הקבוצה הבוגרת. המנתח שלו פיירפאולו מריאני אמר אחרי הניתוח: "אני יכול להבטיח דבר אחד, הוא יחזור לשחק כדורגל. כמה זמן זה ייקח? זה כבר עניין אינדבידואלי".

 

Incredible feeling to be back on the pitch again… Grazie ragazzi pic.twitter.com/Q0p4UlTcsV

— Kevin Strootman (@Kevin_strootman) February 5, 2016

 

אחרי שכיכב בספרטה רוטרדם, אוטרכט ואיינדהובן, רומא רכשה אותו ביולי 2013 מפ.ס.וו תמורת 22 מיליון יורו. הוא קיבל את החולצה מספר 6, איתה גם עלה לשחק גם במשחק הקאמבק בנוער. בעונת 2013/14 הפך סטרוטמן לקשר הדומיננטי בקבוצה. כינו אותו "מכונת כביסה" בגלל שכקשר אחורי הוא קלט את הכדורים ה"מלוכלכים", והחזיר אותם נקיים להתקפה. הוא גם הבקיע חמישה שערים ובישל שישה ב-24 משחקים.

 

לואי ואן חאל בנה עליו לנבחרת הולנד כשחקן שיחזיק את הקישור והפך אותו לקפטן הכי צעיר של נבחרת האורנג' בגיל 22, אבל אז הגיע הרומן שלו עם רומא לעצירה והחל הסיוט. במארס 2014 נפצע ובמשחק נגד נאפולי גמר את העונה ואת החלומות לשחק במונדיאל 2014.

 

מארס 2014. הפציעה הקשה (GettyImages)

 

סטרוטמן חזר לשחק בנובמבר 2014 וקיווה להשאיר את הפציעה הקשה מאחוריו, אבל הגורל היכה בו שוב כאשר בינואר 2015 שוב נפגע בברכו ושלושה ימים לאחר מכן פסקו הרופאים שהוא צריך לעבור שוב ניתוח. מאז למעשה לא רשם אף משחק רשמי בליגה. המזל האומלל נמשך כאשר באוגוסט האחרון הודיעו הרופאים שלמרות היעדרות של שבעה חודשים, ההולנדי חייב לעבור עוד ניתוח אחרי שהתברר שהאחרון לא עלה יפה.

 

לפני חודשיים סטרוטמן פרסם הודעת תודה לרומא ואוהדיה. "מהרגע הראשון הרגשתי שהם תומכים בי. המנהלים, המאמנים, החברים שלי לקבוצה. כל מי שהיה מעורב במועדון". הנשיא ג'יימס פאלוטה ריגש את ההולנדי כאשר החתים אותו על חוזה חדש. "אף פעם לא חשבתי שהוא יעזוב אותנו", אמר האמריקני-איטלקי. "הוא אמר לי שהוא מרגיש 'תסכול שרומא נתנה לו הכל והוא לא הצליח לגמול לה', אבל אמרתי לו שאלה דברים מטופשים, כי הוא חלק בלתי נפרד מהמועדון".

 

ב-23 חודשים עבר סטרוטמן תקופה שלא היה מאחל לשונאים הכי גדולים שלו. מנצ'סטר יונייטד התעניינה בו בקיץ 2014 אחרי שוואן חאל נכנס לתפקיד מתוך אמונה שהוא יחלים במהירות, אבל הקשר שקע לתוך הבעיות של הפציעה יותר ויותר והסביר מה בדיוק קרה לו.

 

בימים יפים יותר עם רומא (GettyImages)

 

"הכל החל במשחק של הולנד נגד צרפת במארס 2014. נפצעתי בברך ימין והחליפו אותי. לא רציתי להסתכן ועזבתי את כר הדשא. אחרי שלושה ימים היה לנו משחק ליגה נגד נאפולי והכל היה בסדר, אבל אז תיקול אחד גרם לי לאבד את שיווי המשקל וקרעתי רצועות בברך. לקחו לי שמונה חודשים לחזור ובמשחק חוץ נגד פיורנטינה שוב תיקלו אותי בברך שמאל. ירדתי בלי הרבה כאבים, אבל עשו לי MRI והחליטו לנתח כדי לראות מה קורה ואז מצאו שהבעיות בברך עוד יותר גרועות. זה היה הלם נוראי".

 

רופאים רבים, באיטליה ובהולנד, ניסו לגלות מה מצב הברך שלו. המסקנה היתה שחייבים שוב לנתח את הרצועות, זה היה צעד גדול אחורה. "הפסדתי את רוב השנתיים האחרונות. אני עובד כל יום על איחוד מתחדש עם הקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי