Sport1 Banner

מזל זאב: ואן חאל קיבל במתנה עוד מפגש קריטי מול וולפסבורג

ואן חאל. עד עכשיו הולך לו מול הזאבים
ואן חאל. עד עכשיו הולך לו מול הזאבים | צילום: Gettyimages

ההולנדי חייב לנצח בגרמניה (21:45) כדי שמנצ'סטר יונייטד תעלה בכוחות עצמה לשמינית גמר האלופות. היכולת אולי מאכזבת, אבל ההיסטוריה דווקא מעודדת

(גודל טקסט)

אפשר לומר שוולפסבורג מביאה ללואיס ואן חאל הרבה מזל. למעשה, הזאבים היו אלו שסללו את שובו של המאמן המפורסם לבמה הגדולה ב-2009. בעוד ואן חאל הצעיד אז את אלקמאר הצנועה לאליפות מזהירה בהולנד, חוותה באיירן עונה טראומטית מאוד עם יורגן קלינסמן על הקווים, אשר הגיעה לשפל ההשפלה באיצטדיונה של וולפסבורג במשחק העונה.

 

הצמרת לקראת המפגש ההוא לא יכולה הייתה להיות מותחת יותר. הרטה ברלין הובילה בתום 25 מחזורים עם 49 נקודות, בעוד וולפסבורג, באיירן והמבורג פיגרו אחריה בנקודה אחת בלבד. עם זאת, לכולם היה ברור שלזאבים ולבווארים היה הסיכוי הטוב ביותר להחזיק מעמד עד הסיום, ולזהות המנצחת בקרב הייתה משמעות אדירה.

 

 

וולפסבורג הייתה זו שפירקה את החבורה של קלינסמן לחתיכות קטנות, עם 1:5 ענק מצמדים של אדין דז'קו וגראפיטה. השער החמישי היה המדהים מכולם – הברזילאי ביצע סלאלום מרהיב ברחבה, ואז עשה צחוק מההגנה בבעיטת עקב מתוחכמת ומפתיע פנימה. הרגע ההוא זכור לאוהדי באיירן ככואב ביותר במילניום הנוכחי. וולפסבורג של פליקס מגאט, אשר נזרק בזמנו מבאיירן, חגגה בסופו של דבר אליפות ראשונה היסטורית.

 

לא פלא שקלינסמן סיים את דרכו באליאנץ ארנה שבועות ספורים מאוחר יותר, אחרי הפסד ביתי לשאלקה, וכך נפתחה ההזדמנות הגדולה עבור ואן חאל לחזור לאמן קבוצת פאר. הוא ניצל אותה בסטייל, שלח להרכב את הנער האלמוני תומאס מולר, וסיים את 2009/10 עם דאבל בגרמניה והעפלה לגמר ליגת האלופות. הייתה זו עונה כה אדירה, שמעטים זוכרים כיצד החלה – וההתחלה הזו הוגדרה בתקשורת הגרמנית כקטסטרופה של ממש.

 

גראפיטה ודז'קו. משחק בלתי נשכח (GettyImages)

 

קלינסמן (ימין). שילם את המחיר (GettyImages)

 

במחזור הראשון סיימה באיירן בתיקו 1:1 במגרשה של הופנהיים, והייתה צריכה להפסיד. שבוע לאחר מכן, היא בקושי ניצלה מהפסד ביתי מול ברמן בזכות שער מאוחר של מריו גומז שביטל את הכיבוש של מסוט אוזיל לפני ההפסקה. במחזור השלישי הגיע גם ההפסד, 2:1 בביקור אצל העולה החדשה מיינץ, והעיתונים חגגו. "הקריסה של באיירן. הפתיחה הגרועה ביותר מזה 43 שנה", צרח "בילד". "הרבה יותר גרוע מיורגן קלינסמן", קבעה הכותרת של "דר שפיגל".

 

המשחק מול מיינץ היה כה מחפיר, עד שהיו שדרשו את ראשו של ואן חאל. "מה שראיתי מבאיירן במחצית הראשונה היה עלוב ובלתי מתקבל על הדעת. השחקנים לא מבינים את הנחיות המאמן", קבע גינטר נצר האגדי מעמדת הפרשן. מאמר מערכת ב"דר שפיגל" היה חריף במיוחד: "זו בושה. קלינסמן בוודאי צוחק עכשיו. אם הוא אדם נחמד, הוא יתקשר לוואן חאל וימסור לו את תנחומיו. זה היה משחק נטול מהירות ונטול חזון". "עם קצת מזל היינו מביסים את באיירן בתוצאה גבוהה יותר", אמר שוער מיינץ היינץ מולר. כל גרמניה לעגה להולנדי.

 

ואן חאל אחרי ההפסד למיינץ. הביקורות לא איחרו להגיע (GettyImages)

 

זה לא סוד שסבלנותם של אוהדי באיירן עלולה להיות קצרה, ודירוג הקבוצה במקום ה-14 גורם לרעידת אדמה במינכן. פיאסקו גם במחזור הרביעי היה עלול להגביר על הלחץ על ואן חאל למימדים בלתי נסבלים, ומי הגיעה כדי לעזור? נכון, היתה זו וולפסבורג. יממה לפני המפגש מול הזאבים, החתימה באיירן את אריאן רובן מריאל מדריד, בעסקה שהתבררה כאחת הטובות בתולדותיה. ההולנדי המקריח נזרק למערכה מול האלופה בהפסקה וכבש צמד. באיירן ניצחה 0:3, ומשם יצא ואן חאל לדרך המלך. לא הכל הלך חלק, ובליגת האלופות נדרש ניצחון דרמטי ומוחץ על יובנטוס באיטליה במחזור האחרון כדי לשרוד את שלב הבתים, אבל את המפנה הגדול רשם ההולנדי דווקא מול וולפסבורג.

 

גם בסיבוב השני באותה עונה הייתה לניצחון על הזאבים השפעה לא מבוטלת על האליפות. לפני המחזור ה-21, דורגה באיירן שנייה, בפיגור שתי נקודות מלברקוזן של יופ היינקס. היא נקמה בוולפסבורג עם 1:3 באיצטדיון בו הושפלה שנה קודם לכן, הישתוותה לבאייר בפסגה, ומשם המשיכה אל התואר.

 

רובן לפני הבכורה שלו מול וולפסבורג. הביא את המפנה (GettyImages)

 

בקיצור, משחקים עם וולפסבורג מביאים זיכרונות מתוקים מאוד לוואן חאל. איך שלא תסתכלו על זה, גם המשחק הראשון נגד הגרמנים בספטמבר היה אחד הטובים של מנצ'סטר יונייטד העונה. היה זה לא רק ניצחון 1:2, אלא הופעה התקפית סבירה ביותר, שכללה בישול של חואן מאטה לכריס סמולינג בעקב. לו היו השדים האדומים מציגים רמה כזו על בסיס שבועי, איש לא היה בא להולנדי בטענות על סגנון משעמם לכאורה.

 

אם כך, יכול הערב (21:45) ואן חאל לנצל את הקרב מול וולפסבורג כדי להוריד את הקוף מהגב ולצאת לדרך חדשה. יונייטד חייבת לנצח בגרמניה כדי להעפיל לשמינית הגמר מבלי להזדקק לטובה מצד צסק"א מוסקבה באיינדהובן, וגם אם העסק לא נראה מבטיח, ואן חאל יודע שהזאבים מביאים לו מזל. זה הזמן להוכיח את העובדה הזו פעם נוספת.

סמולינג במפגש הקודם. מההופעות הטובות העונה של יונייטד (GettyImages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי