Sport1 Banner

מדבר רק על המגרש: הכירו את דולברג, הלהיט הבא

סיפור הצלחה בגיל 19. דולברג
סיפור הצלחה בגיל 19. דולברג | ציילום: Gettyimages

בגיל 19 הוא כבר הבחירה הראשונה של בוס באייאקס ומבוקש במועדוני פאר

(גודל טקסט)

את התחושה הזו הילדים הצעירים באמסטרדם כבר לא מכירים. המבוגרים יותר זוכרים את זה מהעונה הראשונה של מרקו ואן באסטן. כמה שנים אחריו, אותה תחושה הייתה באוויר כשדניס ברחקאמפ עלה לבוגרים. בתחילת שנות ה2000 הגיע זלאטן איברהימוביץ' וגם אז הרוחות שנשבו הביאו עימם את אותה התחושה.

 

מאז ימי איברהימוביץ' לא חזרה ההרגשה הזו, אבל עכשיו באיאקס גדל חלוץ 9 אמיתי, רקדן ברחבה כמו פרד אסטר, קילינג אינסטינקט של הטרמינייטור, פוטנציאל כוכב על. "התפקיד הכי קשה בכדורגל ההולנדי" קוראים בהולנד למשבצת הזו, החלוץ של איאקס. כולם מצפים ממנו לכבוש בכל משחק, לפחות צמד, להיות דומיננטי, להיות הפנים של המועדון. ומאז לואיס סוארס אייאקס מחפשת חלוץ שהוא סקורר ברמה הזו. קולביין סיגתורסון היה אכזבה גדולה, ארק מיליק נמכר בהרבה מאד כסף לפני שהביא קבלות על המגרש.
 


קספר דולברג, החלוץ המרכזי של איאקס, הוא הכוכב החדש של המועדון. השוואות למרקו ודניס מגיעות מכל עבר. 8 שערי ליגה (ב-12 משחקים), עוד 2 בגביעי אירופה וגם 3 בישולים. שלושער במשחק הליגה האחרון מול ניימכן, ומעל הכל, נוכחות ודומיננטיות ברחבה ומחוצה לה. אבל כל זה נכון רק למגרש. מחוץ למגרש מדובר בבחור שקט, נחבא אל הכלים, בקושי מדבר. לא בראיונות, גם בקושי עם המשפחה. "אנחנו משפחה מאד מחוברת, מאד קרובים" מספר האבא פלמינג רסמוסן, "אבל קספר לא אוהב לדבר. במשפחה אנחנו תמיד אוהבים להגיד 'אם אין לך משהו חכם להגיד, אל תגיד כלום', אבל קספר לוקח את זה בצורה קיצונית. הוא לא מספר לנו כשבוחרים אותו לשחקן המצטיין במשחק. השיחות איתו קצרות, הוא בחור צנוע".

 

בחור שקט שמדבר רק על המגרש. דולברג (Gettyimages)

 

דולברג, יליד דנמרק, גדל בכפר וול המונה 1,312 תושבים. האבא מספר ש"תמיד הוא היה ביישן. אף פעם לא הצעקן בחבורה. לא זה שמספר את הבדיחות, אלא זה שצוחק. אוהב להיות לבד ולא מתלונן על כלום". דולברג שיחק כדורגל מגיל צעיר ובגיל 11 הצטרף למועדון סילקבורג מהעיר הגדולה הסמוכה. אבל לא שיחק רק כדורגל: כשהיה ילד שיחק כדוריד (הוריו היו שניהם שחקני כדוריד), התעמל בהתעמלות קרקע וכיום, כמו לא מעט שחקנים הולנדים, משחק גולף. כשנשאל, כילד, "מה תרצה להיות כשתהיה גדול אם לא תהיה כדורגלן" היה עונה "כדורגלן".

 

את דולברג גילה, כמו את מרבית הכוכבים הסקנדינבים שהגיעו לאיאקס, הסקאוט ג'ון סטין נילסן. סקאוט העל בן ה74 היה זה שגילה את זלאטן, יספר גרונקיאר, כריסטיאן אריקסן, ויקטור פישר ועוד רבים אחרים. נילסן מספר ש"לקספר יש אופי חזק, אבל הוא צריך להשקיע יותר באימונים. הוא אולי עוד צריך להתחזק מנטאלית, אבל האיכויות המקצועיות שלו מכסות על זה לגמרי". נילסן גילה את דולברג כשזה שיחק כשחקן כנף בסילקבורג, "אבל הוא חלוץ אמיתי. הוא עושה צעדים משמעותיים מאד בכל משחק כחלוץ וזה מבטיח". איאקס רכשה את דולברג תמורת 300 אלף יורו בלבד בשנת 2015.

 

300 אלף יורו שילמו עליו אייאקס. הרווח יהיה בהתאם (Gettyimages)

 

באמסטרדם מתפעלים מהבחור. בהתחלה הופצה שמועה שהוא על הספקטרום האוטיסטי: גם אחרי שכבש שערים בקושי נרשם חיוך על פניו ואנשים החלו לספר שהוא לא מסוגל לחייך. זה כמובן לא נכון, אבל דולברג באמת ממעט לחייך. הוא מאד מרוכז במשחק, אחרי שהוא כובש הוא פשוט מוציא את הכדור מהשער וממשיך הלאה.

 

דולברג שיחק עונה אחת בנוער והעונה, אחרי העזיבה של מיליק, הוקפץ לבוגרים וקיבל הזדמנות ראשונה תחת פטר בוס. בבכורה הוא כבש מול פאוק, ומול רודה, המשחק הראשון שלו בהרכב בליגה, הוא כבר כבש צמד. הוא הוכיח בשלושה חודשים שלו בבוגרים שהוא מהיר, טכני, בעל כוח פיזי עצום וסקורר. שילוב של ואן באסטן וברחקאמפ במשחק שלו, אבל מזכיר בעיקר את וים קיפט, שגם הוא היה חלוץ אדיר שגדל במועדון וכבש 17 שערים בעונתו הראשונה, בגלל רעמת השיער המפוארת. כולם היו חלוצים אדירים שהשאירו חותם באיאקס, האם גם דולברג יצליח לעשות את זה?

 

ישחזר את הצלחתם של חלוצי הענק? (Gettyimages)

 

בינתיים דולברג מפגין יכולת על וגם חוסן נפשי. אחרי המכירה של מיליק, איאקס צירפה את ברטראן טראורה בהשאלה מצ'לסי. דולברג דחק את טראורה, שחקן שפרץ תחת פטר בוס בוויטסה ונחשב לשחקן האהוב על המאמן, לעמדת הכנף הימנית ודולברג הוא היום החלוץ הראשון. למרות החשש לשחק איתו מדי משחק ולהעמיס עליו יותר מדי, בוס לא יכול לוותר עליו.

 

בוס טוען שעוד מוקדם להגדירו כפנומן וצופה שעוד תהיה נפילה בכושרו, כפי שקורה אצל צעירים רבים. אבל כרגע דולברג מזכיר לכולם את החלוצים הגדולים ביותר שהיו לאיאקס. השער הראשון מול סלטה ויגו בליגה האירופית הוא חיקוי של דניס ברחקאמפ בשיאו. סיבוב, קבלת הכדור, נגיעה קטנה שבה הוא עובר את המגן שלו מצד אחד, ריצה מהירה מהצד השני של המגן, וסיום בבעיטה נהדרת. מושלם.

 

 

איאקס של החודשיים האחרונים היא קבוצה מלהיבה והתקפית. בוס הצליח להנחיל את הסגנון ההרפתקני שלו, ועם חכים זייך, לאסה שונה, אמין יונס וטראורה, דולברג משחק בשפיץ של קבוצה שמגיעה לעשרות הזדמנויות במשחק. דולברג יכול לסיים את העונה הזו עם מספר עצום של שערים, איאקס עוד תמכור אותו בהרבה כסף, אבל כולם מקווים שהרגע הזה ידחה כמה שיותר.

 

דולברג עצמו אמר שהוא לא ממהר לעזוב וגם הוא מבין שעליו לצבור עוד ניסיון בליגה ההולנדית, השאלה היא כמה זמן יקח לקבוצות מהטופ של אירופה להציע הצעה על ילד בן 19 שכבר רשם את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הלאומית וכובש מדי שבוע בליגה ההולנדית.

עוד באותו נושא: קספר דולברג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי