Sport1 Banner

לפני דראקסלר: סוארס בהעברות הגדולות

|

באופ"א ערכו רשימה היסטורית לכבוד החלון החורפי. גם מרסלו וסתאם בפנים

(גודל טקסט)

חודש ינואר נמצא בעיצומו, ובזמן שהשמועות על עסקאות וההעברות של שחקנים מציפות את הרשת, באתר הרשמי של אופ"א ערכו רשימה של 10 ההעברות הכי גדולות שנעשו בחלון ההעברות החורפי.

מתוך השחקנים שמרכיבים את העשירייה היוקרתית, שבעה שחקנים עדיין פעילים ורק שלושה מהם עדיין משחקים בקבוצות אליהן עברו בינואר.

אחד מהם הוא מרסלו, המגן השמאלי של ריאל מדריד, שהגיע מפלומיננזה ב-2007 לבירת ספרד יחד עם גונסאלו היגוואין ופרננדו גאגו ונחשב ליורשו של בן ארצו, רוברטו קרלוס. תחילת הדרך אמנם לא היתה קלה עבור הברזילאי בן-18, אך כיום הוא נחשב לאחד הטובים בעולם בעמדתו ומשמש כקפטן המשנה של המועדון, ממש כמו השחקן אותו ירש.



רוברטו קרלוס והיורש ב-2007 (Gettyimages)
 

גם אנדראה ברצאלי מיובנטוס, שנחשב לעוגן בהגנת הגברת הזקנה, הגיע אליה בחורף 2011  מוולפסבורג תמורת 300 אלף יורו בלבד, כשלעומתו נמניה מאטיץ' מצ'לסי עזב את לונדון בחזרה לבנפיקה באותה שנה והספיק מאז להירכש שוב על ידי הבלוז ב-2014.

מסתבר ש-2011 היתה שנה די פורה בשוק ההעברות החורפי, כשגם חואנפראן עבר לאתלטיקו מדריד מאוסאסונה. שחקן הכנף, שהוסב בהמשך על ידי דייגו סימאונה למגן ימני, זכה עם הקולצ'ונרוס באליפות היסטורית ב-2014 והגיע איתם פעמיים לגמר ליגת האלופות.



הגיע בכלל כשחקן כנף. חואנפראן (Gettyimages)
 

לברצלונה יש שני נציגים ברשימה, כשב-2011 איבן ראקיטיץ' עבר משאלקה לסביליה ולואיס סוארס עבר מאייאקס לליברפול כיורשו של פרננדו טורס. השניים הרשימו מאוד בקבוצותיהם והקרואטי אף הפך לקפטן הזר הראשון של אנדלוסים מאז דייגו מראדונה והוביל אותם לזכייה בליגה האירופית ב-2014, יכולת שהובילה אותו ואת האורוגוואי, שכבש 82 שערים ב-133 שערים במדי האדומים, לעבור לקאמפ נואו באותו קיץ.

בין שחקני העבר שהוזכרו ניתן למצוא את יאפ סתאם, בלם העבר ההולנדי שכיום מאמן את רדינג מהצ'מפיונשיפ, שיחק חצי שנה בלבד בווילם II ההולנדית, לפני שעבר בחורף 1996 לפ.ס.וו איינדהובן בה העביר שלוש עונות שכללו זכיה בגביע ובאליפות, ועבר ב-1998 למנצ'סטר יונייטד תמורת 18 מיליון יורו, סכום חסר תקדים עבור בלם באותם ימים. הבלם היה חלק מהטרבל הבלתי נשכח של האדומים ב-1999 והספיק לשחק גם בלאציו, מילאן ואייאקס.



עברו קבוצות באותו חורף. סוארס וראקיטיץ' (Gettyimages)
 

בנוסף להולנדי, דיאן סטאנקוביץ' שהגיע לאינטר מלאציו ב-2004 והיה חלק מהטרבל ההיסטורי של 2010 ונמניה וידיץ' שהגיע לשדים האדומים ב-2006 והרכיב ביחד עם ריו פרדיננד צמד בלמים אימתני שהוביל את פרגוסון לזכייה בליגת האלופות ב-2008.

סוגר את הרשימה יאן קלאס הונטלאר, שעבר ב-2006 מהירנביין לאייאקס תמורת תשעה מיליון יורו, ושלושה חורפים ו-105 לאחר מכן עבר לריאל מדריד תמורת 27 מיליון יורו, אך לא הצליח להרשים בבירת ספרד ועבר למילאן אחרי חצי עונה בלבד.


המעבר שהתחיל קריירה מעוטרת. סתאם באיינדהובן (Gettyimages)

עוד באותו נושא: יאפ סתאם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי