Sport1 Banner

ארגונים יהודיים בהולנד נגד מינוי אנלקה: "יריקה בפרצוף"

הארגוניים היהודיים נגדו. אנלקה
הארגוניים היהודיים נגדו. אנלקה | צילום: Gettyimages

הצרפתי שהצטרף לצוות המקצועי של רודה הואשם בעבר באנטישמיות

(גודל טקסט)

אחרי שפירסם היום שניקולה אנלקה מונה ליועץ מיוחד וסקאוט ואחראי על הנוער ברודה ההולנדית, עיתון "דה טלחראף" בחר להתייחס לעניין כשערוריה ענקית. 

מעבר להיותו של הצרפתי שחקן מפורסם, ששיחק בין היתר תחת אברם גרנט בצ'לסי וכמובן בפאריס סן ז'רמן, ריאל מדריד ועוד, אנלקה עלה לכותרות בדצמבר 2013 כשנענש בהשעייה לחמישה משחקים ובקנס בסך 80,000 ליש"ט אחרי שחגג שער במדי ווסט ברומיץ' אלביון בהצדעת "קנל", הנחשבת למחווה אנטישמית וניאו נאצית.

אנקלה טען להגנתו שמדובר במחווה לחברו הטוב, הקומיקאי הצרפתי דיודונה מ'באלה מ'באלה, שהירבה למתוח ביקורת על היהודים ולצחוק על השואה. בעקבות האירוע הקבוצה האנגלית שחררה את החלוץ אחרי שהספונסרית שלה, חברת הביגוד "זופלה", הודיעה על הפסקת תמיכתה במועדון. 



התנועה מעוררת המחלוקת. אנלקה והקנל (Gettyimages)
 

כעת, ארגונים יהודיים יצאו נגד הגעתו של אנלקה ויו"ר הפדרציה היהודית, הרמן לונסטיין, צוטט כשאמר: "איך הביאו את הניאו נאצי הזה לכדורגל ההולנדי? פרשו בפניו שטיח אדום, וזו יריקה בפרצוף של היהודים בהולנד".

Nicolas Anelka hired by Roda JC in consultancy role; Jewish organizations not happy [De Telegraaf] pic.twitter.com/tpG3Wo2ikF

— Football 24/7 (@foetball247) February 2, 2017

למרות שאנלקה טען אז שלא התכוון למחאה נגד היהודים אלא רק תמך בחברו שנרדף על ידי השלטונות הצרפתיים, יו"ר המועצה המרכזית של יהודי הולנד, רון ואן דר ויקן, אמר: "אולי אנחנו צריכים להיפגש עם אנלקה ולהסביר לו מה מהות ההצדעה הניאו נאצית".  

האנה לודן, יו"ר הוועדה לדוקומנטציית השואה בהולנד אמרה: "רודה צריכה להתנער מהאיש הזה במהירות האפשרית". גם איש העסקים היהודי ויו"ר הקהילה של מחוז לימבורג, בנואיט ווסלי, אמר: "רודה לא היתה צריכה לשכור את האיש הזה מלכתחילה. אין תירוצים, הם חייבים להעיף אותו". 



"הבעלים רוצה רק בטובת המועדון". קאנן (רודה רשמי)
 

ברודה הגיבו: "אנחנו לא נכנסים לנושא הזה בגלל שאנחנו מתעסקים רק במה שעשה אנלקה ככדורגלן ובמה הוא יכול לתרום לנו". טון קאנן המנהל המקצועי של רודה הוסיף: "יש לנו בעלים חדש. אלכסיי קורטייב, איש עסקים רוסי שרכש את המועדון. רכשנו בעזרתו תשעה שחקנים חדשים והוא רוצה רק בטובת המועדון". 

עוד באותו נושא: טון קאנן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי