Sport1 Banner

רשמית: ריינג'רס חזרה לפרמייר-ליג הסקוטית

שבו למקומם הטבעי. דין שילדס וג'ייסון הולט חוגגים
שבו למקומם הטבעי. דין שילדס וג'ייסון הולט חוגגים |

הפרוטסטנטים זכו בצ'מפיונשיפ והשיבו את ה"אולד פירם". ביטון מתחמם?

קבוצות: ריינג'רס
(גודל טקסט)

היסטוריה בסקוטלנד. לאחר ארבע שנים שחונות, ריינג'רס שבה לפרמייר-ליג. הקבוצה הפרוטסטנטית מגלזגו ניצחה 0:1 את דאמברטון וזכתה באליפות הצ'מפיונשיפ הסקוטית, בזכות העובדה שהיא מקדימה בפסגת הטבלה את פאלקריק ב-17 נקודות, ארבעה מחזורים לסיום העונה.

 

בעקבות חובות והאשמות כבדות כנגד הבעלים שלה ב-2012, ריינג'רס אולצה לרדת לליגה הרביעית והאחרונה בסקוטלנד ולהתחיל לפלס את דרכה חזרה לפריימר-ליג הסקוטית. הסגל כולו השתנה ומלבד הבלם לי וואלאס אף שחקן לא שרד את המסע הלא פשוט והתהפוכות הרבות.

 

 

הסיוט נגמר. אוהדי ריינג'רס (gettyimages)

 

שיבתה של ריינג'רס לפריימר-ליג הסקוטית תחזיר גם את אחת היריבויות העתיקות והמרות בעולם הכדורגל, ה"אולד פירם" בינה לבין סלטיק הקתולית. שתי הקבוצות חולקות ביחד מאה אליפויות מתוך 119 אפשרויות (ריינג'רס זכתה ב-54 אליפויות), כאשר הפעם האחרונה בה האליפות הוענקה לקבוצה אחרת הייתה אי שם ב-1985, כאשר אלכס פרגוסון הצליח להוביל את אברדין לאליפות שנייה ברציפות.

 

כצפוי, בהיעדרה של ריינג'רס, סלטיק נהנתה מדומיננטיות מוחלטת בליגה הסקוטית, זכתה בשלוש אליפויות רצופות ואם לא יקרה משהו יוצא דופן ומופרך היא תזכה גם העונה בעוד אליפות. בסלטיק מככב קפטן נבחרת ישראל ניר ביטון, שאם לא יעזוב בקיץ את סקולטנד הוא צפוי לחוות דרבי לוהט במיוחד.

 

סלטיק אגב סיימה משחק השלמה ב-0:0 אצל דאנדי, ביטון השלים 90 דקות. כתוצאה מהתיקו הקתולים הגדילו את יתרונם בטבלה לחמש נקודות על אברדין.

 

צפוי לו דרבי לוהט במיוחד. ביטון (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי