Sport1 Banner

פצעי לחץ: ברזיל ויתרה על הניסיון לזכות בקופה

ניימאר
ניימאר |

9 שנים ללא תואר משמעותי ושביעייה מגרמניה הציבו את דונגה על סף תהום

(גודל טקסט)

ברזיל בונה על ניימאר כבר למעלה מעשור, אפילו שהוא רק בן 24. זו בדיוק הסיבה שהוא לא בסגל לקופה אמריקה, כי מדינת הכדורגל הגדולה בעולם צריכה פיצוי. על מחדלי השנים האחרונות. על המבוכה במונדיאל הביתי. על ה-7:1 ההוא. על החלל שעדיין לא התמלא. 

ברצלונה התעקשה שלא תשחרר את הכוכב הצעיר לשני הטורנירים של הקיץ. אולי קיוו שם בסתר שיסיים את המטלות הלאומיות בקופה אמריקה וישוב אחרי מנוחה קצרה להכנות לעונה הבאה. קיוו, אבל ידעו שברזיל תבחר בחלופה השניה. מאמן הנבחרת דונגה מיהר לפגישה בקאמפ נואו, שם הבהיר על מה הוא לא יכול לוותר. 

"ברצלונה מודה להתאחדות הכדורגל של ברזיל על שקיבלה את הצעת המועדון בנוגע לניימאר. הוא יצטרך לשחק רק בטורניר האולימפי ומשוחרר מהקופה", נמסר בהודעה הרשמית מצד המועדון, שנאלץ לקבל את דין התנועה והאומה. עם כל הכבוד לחגיגות המאה בארצות הברית, קודם כל צריך לתקן את מה שהתקלקל בבית. 


את הדמעות האלה יתקשו לשכוח בברזיל (gettyimages)

ברזיל זכתה בחמישה גביעי עולם, הניפה 8 פעמים את הקופה אמריקה, ייצרה כוכבי-על בערימות וכבשה כמעט כל יעד בכדורגל. רק זהב אולימפי חסר לה. מדליית הכסף בלונדון הייתה המכה האחרונה. גם בלוס אנג'לס 1984 ובסיאול 1988 הסלסאו סיימה שניה. באטלנטה 1996 ובבייג'ין 2008 נשארה רק עם הארד. במדינה שהביאה לעולם את לאונידס, גארינצ'ה, פלה, זיקו, רומאריו, רונאלדו ורונאלדיניו מדובר במדליות פארש. כאלה שאפשר להשתמש בהן כתחתית לכוס או כמעצור לדלת.

אחרי האסון של מונדיאל 2014, הקריסה בקופה בצ'ילה והדחת הנשיאה מתפקידה, אין לברזיל עוד חופש לטעות. גם לא כוח סיבולת. לצד הניסיונות למזער נזקים כלכליים, זהב אולימפי לנבחרת הכדורגל הפך לפסגת השאיפות של מארחת ריו 2016. 

"אני מקווה לכבוש את התואר הזה עבור כל הברזילאים, במיוחד מאחר שאנחנו משחקים בבית", הבהיר ניימאר. "כל מה שקרה בעבר ישמש כשיעור. אם ברזיל עוד לא השיגה את מדליית הזהב המיוחלת, זה רק בגלל שההזדמנות שלנו עוד לא הגיעה. אני כבר מדמיין את עצמי משחק בטורניר האולימפי במדינה שלי, זו הגשמת חלום". אבל יש לזה מחיר.  


צריכים לשקם המורל הלאומי (gettyimages)

ברזיל לא זכתה בטורניר גדול מאז קופה 2007. אפילו לא הייתה קרובה. ודווקא לאירוע חשוב וחגיגי, שנערך בשוק עצום כמו ארצות הברית, היא בוחרת במודע להגיע בלי הסופרסטאר היחיד שלה. 

"היה קשה בשנתיים האחרונות עם ניימאר, אז אני מאמין שיהיה קשה מאוד גם בלעדיו", התריע רונאלדו, חלוץ העבר האגדי. "אני לא אומר שאי אפשר לזכות בקופה, כל השחקנים בסגל איכותיים ומשחקים במועדונים גדולים, אבל אני לא ממש אופטימי שנשיג את התואר הזה". בברזיל מילים כאלה הן על סף דברי כפירה. אבל ככה זה כשסדר העדיפויות נקבע מתוך לחץ ולא מבחירה שקולה והגיונית.


ניימאר, זומן רק לסגל האולימפי (gettyimages)


ובינתיים ייהנה מהחופש (gettyimages)

עוד באותו נושא: דונגה, ריו 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי