Sport1 Banner

פפה: "נעשה לצרפת את מה שיוון עשתה לנו"

מצב רוח טוב באימון לקראת הגמר
מצב רוח טוב באימון לקראת הגמר | צילום: gettyimages

הבלם כשיר לגמר. סנטוס: "שיגידו שלא מגיע לפורטוגל, העיקר שנזכה בתואר"

(גודל טקסט)

לפני 12 שנים, ביורו הביתי, נבחרת פורטוגל כשלה ברגע האמת עם הפסד מפתיע ליוון בגמר. ביום ראשון (22:00, שידור ישיר בספורטHD1), ולמרות שלא נתנו לה הרבה סיכוי ערב הטורניר, הסלסאו תקבל הזדמנות נוספת לעשות היסטוריה, כאשר תפגוש את המארחת צרפת בגמר יורו 2016.

פורטוגל לא ניצחה את צרפת מעולם במשחק רשמי, בעוד הטריקולור זכתה בשני הטורנירים האחרונים אותם אירחה (מונדיאל 1998, יורו 1984). ההיסטוריה, אם כן, לא נמצאת לצידם של כריסטיאנו רונאלדו וחבריו, אבל פפה ופרננדו סנטוס נשמעו אופטימיים מאוד במסיבת העיתונאים המסורתית לקראת הגמר.

פפה, שהחמיץ את חצי הגמר בגלל פציעה, אישר בתחילת דבריו כי הוא יעמוד לרשות מאמנו בסטאד דה פראנס. לאחר מכן, בלם ריאל מדריד הדגיש: "יש משמעות אדירה עבורי לאפשרות לשחק בגמר עבור המדינה. זה המשחק הכי גדול בחיי. אנחנו רוצים להביא אושר לכל העם הפורטוגלי. 11 מיליון איש יעמדו מאחורי 11 השחקנים שעל המגרש. רוצים לעשות היסטוריה".

כשנשאל האם ההפסד בגמר ב-2004 מהווה השראה עבור הנבחרת, פפה הגיב כך: "אנחנו מקווים לעשות לצרפת את מה שיוון עשתה לנו. עם זאת, הרבה מאוד זמן עבר מאז וביום ראשון יהיה משחק שונה לחלוטין". 

Quaresma's hair: I'm genuinely lost for words pic.twitter.com/smePfBVGl9

— Jórðansson (@GingerJordan27) July 9, 2016

"כריסטיאנו רונאלדו הוא דוגמא לכל אחד מאיתנו. הוא שחקן נפלא ובן אדם נהדר", פירגן פפה לחברו הטוב מריאל והוסיף: "המנהיג שלנו הוא סנטוס. הוא המאמן וגם המנהיג. כשאנחנו עולים למגרש אנחנו עושים תמיד מה שהוא אומר. אני מקווה לעזור לנבחרת שלי וכן, יהיה גם נחמד להבקיע בגמר".


יביא גביע לפורטוגל? רונאלדו (gettyimages)

סנטוס עצמו נשמע מלא אמונה לקראת המפגש הגורלי: "אני בטוח שפורטוגל תעשה היסטוריה בסיום המשחק ביום ראשון. אני מקווה שהאנשים בצרפת ימשיכו לומר שפורטוגל ניצחה מבלי שהגיע לה, העיקר שאנחנו נצא עם התואר".

"צרפת הראתה את היכולות שלה במשחק מול גרמניה. היא נתנה הרבה כבוד ליריבה וניצחה בסגנון שלה", התייחס המאמן הפורטוגלי ליריבה והוסיף: "אני לא חושב שהיא תנקוט באותה גישה נגדנו. אני מאמין שהם יפתחו בצורה חזקה וינסו לשים אותנו תחת לחץ מהרגע הראשון".

ההרכב המשוער: רוי פטריסיו; סדריק, ז'וזה פונטה, פפה, רפאל גריירו; וויליאם קרבאליו, רנאטו סאנצ'ס, ז'ואאו מריו, אדריאן סילבה; נאני, כריסטיאנו רונאלדו.


דשאן, מה הוא מכין לסנטוס? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי