Sport1 Banner

סניידר: המשפחה לוחצת לעזוב, לא יודע מה יקרה

סניידר. לא קיבל את השכר בזמן
סניידר. לא קיבל את השכר בזמן |

שחקנים חוששים לחזור לטורקיה לאחר ניסיון ההפיכה: "הרגשנו כמו בגיהנום"

(גודל טקסט)

הדי ההפיכה הכושלת בטורקיה הגיעו גם להולנד, לאחר ששחקנים ממדינת האורנג' פוחדים לחזור למדינה בשל חוסר הוודאות במדינה. עם זאת, כנראה שהרצון לעזוב לא נובע רק מהחשש לביטחונם.

 

בתקופה האחרונה מרבית הקבוצות לא משלמות את השכר בזמן וגם כאשר הוא כבר מגיע, הקבוצות בוחרות לנקות ממנו תשלומי קנסות – דבר אסור על פי חוקי פיפ"א. הדבר נכון שבעתיים לגבי הכוכבים הגדולים,  ווסלי סניידר ורובין ואן פרסי, אשר הורו לסוכניהם לחפש להם קבוצות חדשות.

 

 

הבלם ההולנדי בן ה-30, ריאן דונק, המשחק בגאלטסראיי ונרכש מקאסימפשה ב-5 מיליון יורו בינואר האחרון, אמר: "אני רועד ומפחד ממה שקורה ברחוב. אני רוצה לצאת מכאן כמה שיותר מהר. דבר כזה כמו שהיה בטורקיה לא חוויתי מימי. אני רוצה לעוף מכאן כמה שיותר מהר". גם מאמן הנוער של גלא, יאן רייקרניק, הודיע שהוא שוקל אם להישאר במועדון.

 

ואן פרסי. מחפש קבוצה חדשה (gettyimages)

 

שחקנים הולנדים טענו שהם הרגישו כאילו הם נתקעו באמצע שדה קרב, כאשר מסוקים ומטוסים טסו מעל הבוספורוס ומעל הווילות המפוארות שלהם. "השמיים היו מלאים באש. הרגשנו כמו בגיהנום", טענו. סניידר שנמצא במחנה אימונים בשוויץ עם גלאטסראיי אמר: "טוב שלא היינו בטורקיה בעת ההפיכה. לא יודע מה יקרה. המשפחה שלי לוחצת עלי לעזוב".

 

עד כה שחקנים הולנדים הגיעו בהמוניהם לליגה הטורקית, כאשר 32 מהם אמורים לפתוח את העונה הקרובה, שהיתה בעבר מאוד אטרקטיבית מבחינת המשכורות. עם זאת, יו"ר איגוד השחקנים ההולנדי, דני חספ, הזהיר בעבר מפני המעבר למדינה: "יש להם הרבה בעיות ואנחנו לא יכולים לעזור להם. שניידר הוביל את גאלטסראיי לטופ ועכשיו מכניסים לו קנסות ומורידים לו משכורות. גם המצב הביטחוני לא פשוט, אבל אנחנו לא יכולים להתמודד עם זה כי אם נתלונן לאופ"א זה ייקח שנים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי