Sport1 Banner

סיבוב המזל: פאייט קיבל צ'אנס שאסור להחמיץ

פאייט
פאייט | צילום: gettyimages

קשר ווסטהאם הגיע כמעט במקרה ליורו 2016. זו מקפצה לשלב הבא?

(גודל טקסט)

לא אנטואן גרייזמן, לא פול פוגבה וגם לא אנתוני מרסיאל. דימיטרי פאייט הוא הדבר הכי מרענן בנבחרת צרפת. הקשר ששלח את הטריקולור לחגוג ניצחון במשחק הפתיחה עם שער אדיר ממשיך בנסיקה.

לא בכדי הוא הצהיר אחרי ה-1:2 על רומניה: "רוב השחקנים היו אמורים להיות פה, אני בכלל לא הייתי אמור". סיפורו של פאייט הוא סיפור על נחישות ולא מעט כשרון, תכונות שגרמו לכל צרפת להתאהב ולאוהדי ווסטהאם לצייץ בגאווה מיד אחרי המשחק: "הוא פטיש".

מילד שנוטה להשמנה לכוכב במארסיי

פאייט הוא לא ילד, גם לא שם חדש בנוף הכדורגל הצרפתי. כשרון תמיד היה שם, אבל בגיל 29 זה פתאום התפוצץ לכולם בפרצוף. 

הכל החל בקולוניה הצרפתית ראוניון, אי באוקיאנוס ההודי. פאייט בלט עם כשרונו והגיע לצרפת, אך המסע לא הצליח כפי שציפו. קשיי התאקלמות, קראו לזה.


צרפת מתאהבת (gettyimages)

אחרי דשדוש בנאנט הוא הגיע לסנט אטיין, מועדון ענק בקנה מידה צרפתי, למרות שהאליפות האחרונה שהשיג הייתה באמצע שנות ה-80'. את שער הבכורה שלו הוא כבש בבלומפילד נגד הפועל תל אביב והיה ברור שיש בו משהו.

אבל לא הכל הלך חלק. פאייט נטה להשמין, לא הקפיד על אורח חיים בריא ורק אחרי שלקח את עצמו בידיים הגיע השינוי. הכשרון התפרץ, הגולים זרמו ועמם הזימון הראשון לנבחרת צרפת והמעבר לליל.

מהקבוצה בצפון צרפת עבר פאייט למארסיי, המועדון המעוטר השני בצרפת לצד סנט אטיין, בעידן טרום פאריס סן ז'רמן. במארסיי הוא נחשב כוכב וגם החיבור עם מרסלו ביילסה עבד נהדר, אלא שבמועדון החליטו למכור אותו.

האיש ששיכנע את העולם

סלאבן ביליץ', מאמן ווסטהאם,  עט על המציאה, שלף 10.5 מיליון ליש"ט והרוויח שחקן שכל הפרמייר-ליג דיברה עליו בעונה שעברה. "28 זה הגיל עבור שחקן כדי לפרוץ", סיפר המאמן הקרואטי כשהחתים את פאייט.

אמן הבעיטות הפך לכוכב ענק אצל הפטישים. תחילת העונה נראתה נוצצת במיוחד ולמרות שהסתיימה באקורד מעט צורם, פאייט נחשב לשחקן העונה של ווסטהאם ואחד משחקני העונה בפרמייר-ליג. 12 שערים בכל המסגרות, רבים מהם כמו שהוא אוהב בבעיטות חופשיות או כאלה מחוץ לרחבה, הפכו אותו לכוכב ביציעי אפטון פארק, שם היללו את ביליץ' על ההחתמה ואת הכוכב הצרפתי הכתירו למלך. לפי מילות השיר, גם לטוב מזידאן.


גם דשאן השתכנע (gettyimages)

לא רק בווסטהאם התלהבו. הביצועים שלו הביאו גם את דידייה דשאן להאמין בו. אחרי משחק ההכנה בהולנד, בו ניצחה הטריקולור 2:3, המאמן הבין כי הוא חייב להיות חלק מהסגל שלו לטורניר בקיץ. "כל נגיעה שלו בכדור הולידה משהו. יש לו יכולות בלתי רגילות והוא בכושר מדהים", הרעיף המאמן שבחים.

וכך כשהעבר העצל מאחוריו פאייט הפך לשם שמקושר למועדונים כמו ריאל מדריד ופאריס סן ז'רמן. בשישי האחרון הוא הציל את צרפת מעוד מפח נפש במשחק פתיחה. אם בקיץ לא היו למארסיי בעיות כלכליות שאילצו את המועדון להתמהמה ולא לחדש את חוזהו, ייתכן שכל הבאזז סביבו לא היה מתרחש.

"אם כל זה לא היה קורה, לא הייתי כאן", סיכם כוכב השעה. אם ימשיך בהופעות כאלה ביורו, אל תתפלאו אם תראו אותו מקבל הצעת ענק שלא יוכל לסרב לה ביום שאחרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי