Sport1 Banner

מועדון המעריצים: היורו ששינה את הקריירה של ג'ו אלן לתמיד

אלן
אלן | צילום: Gettyimages

ההשוואות לפירלו וצ'אבי היו מגוחכות, אבל הטורניר הרים לגדולה את קשר ליברפול. ב-22:00: אלן הוא המפתח מול בלגיה

(גודל טקסט)

יורו 2016 ישנה לתמיד את הגישה כלפי ג'ו אלן. הקשר הצנום נאלץ להתמודד עם בדיחות לא מעטות על חשבונו אחרי שברנדן רוג'רס הגדיר אותו כ"צ'אבי הוולשי". המנג'ר, שטיפח את המוסר המחונן בסוואנזי הביא את תלמידו איתו לליברפול בקיץ 2012 תמורת 15 מיליון ליש"ט, וההקבלה היומרנית יצרה ציפיות לא מציאותיות. איש לא מסוגל לעמוד בהשוואה עם צ'אבי, קל וחומר בקבוצה שלא ממש מזכירה את ברצלונה או נבחרת ספרד.

 

ואולם, האמירה הזו לא היתה מופרכת. סוואנזי של רוג'רס דגלה בסגנון שמתקרב לטיקי-טאקה של בארסה, ואלן היה הברומטר שלה במרכז המגרש. המשחק עבר דרכו, הוא שלט בקצב, והדרך בה הוא מבטא את עצמו באמת מזכירה במידה מסוימת את צ'אבי ואת אנדראה פירלו – המאמן פשוט לא היה צריך לומר זאת בקול רם. אם למישהו היו ספקות בנושא, הטורניר הנוכחי מעניק עדות מוחצת. ללא אלן, וויילס לא היתה מצליחה להגיע לרבע הגמר.

 

 

גארת' בייל הוא כוכב העל, ארון ראמזי מושך תשומת לב מיוחדת, אבל אלן מנווט את כל העסק מאחור. הכדור המופלא שלו לראמזי מול רוסיה היה אחד הבישולים היפים ביותר של היורו. הוא דייק ב-88 אחוזים ממסירותיו, תמיד פנוי לקבל את הכדור, ולא פחות חשוב – עושה עבודה נהדרת בהגנה תוך הפעלת לחץ מתמיד על מובילי הכדור. לא תאמינו, אבל בשמינית הגמר מול וויילס היה זה אלן הקטן שעשה את הקילומטרז' הגבוה ביותר במגרש. הוא רץ יותר אפילו בהשוואה לאירים. לא לחינם קבע בייל: "אני לא יכול אפילו לבטא עד כמה אני מעריך את ג'ו. הוא חיוני ביותר עבורנו, והפגין יכולת אדירה".

 

והנה לכם האירוניה – צ'אבי פרש מהנבחרת לפני שנתיים, אנטוניו קונטה החליט להשאיר את פירלו בביתו בניו יורק, ואלן מככב ביורו. מועדון המעריצים שלו, שהוקם עם לא מעט הומור ברחבי האינטרנט, כבר לא נראה לגמרי הומוריסטי, אם כי עדיין משעשע לקרוא את הציטוטים המומצאים של פירלו, צ'אבי, אינייסטה ואחרים על גאונותו הנדירה של הוולשי. השבוע נרשם גם תעלול חדש ויצירתי – מישהו נכנס לדף של צ'אבי בוויקיפדיה והגדיר אותו כ"ג'ו אלן הספרדי".

 


בייל הכוכב, אבל גם הוא מתמוגג מאלן (Gettyimages)

 

חשיבותו של אלן תהיה גדולה אפילו יותר ב-22:00 (ישיר בספורט1HD), כי בלגיה היא הנבחרת הטובה ביותר בטורניר מבחינת הקישור. עם ראג'ה נאינגולן הבלתי נלאה ששורף שטחים, קווין דה בריינה האדיר שמתפתח לאחד הכוכבים הגדולים באירופה, אדן הזאר שמצא את עצמו מחדש אחרי העונה החלשה בצ'לסי ואקסל ויטסל שהולך ומשתפר אחרי ההופעה המזעזעת בהפסד לאיטליה, הבלגים דומיננטיים מאוד במרכז המגרש. הם יודעים לשלוט בו, אבל מצוינים גם בהתקפות מעבר מהירות. אלן יהיה חייב לנטרל את שתי הסכנות – הן להחזיק בכדור, והן לסגור את הפרצות כאשר שחקני וויילס מאבדים אותו. אם יצליח, יעלו מאוד סיכויי החבורה של כריס קולמן לחולל מיני-הפתעה ולהדיח את היריבה העדיפה.

 

ההצגות המרשימות בצרפת עשויות להשפיע רבות גם על עתידו המקצועי של הקשר בן ה-26. הוא כבר ממש לא קוריוז, אלא כוכב אמיתי, אבל בליברפול לא ממש בונים עליו. בעונתו הראשונה של רוג'רס ב-2012/13 הוא היה הבאנקר בהרכב, אך לאחר מכן מספר ההופעות הלך ופחת, ואצל יורגן קלופ הפך הוולשי לשחקן ספסל לכל דבר. אלן פתח ב-8 משחקי פרמייר-ליג בלבד בעונה החולפת, ואין ספק שהוא ראוי להרבה יותר. בעוד כוכבים חדשים צפויים להגיע לאנפילד, ביניהם פיוטר זלינסקי הפולני שדומה בתכונותיו לאלן, נדמה כי האדומים יצטרכו למכור את "צ'אבי הוולשי", כי הרי חוזהו מסתיים בקיץ הבא, ואין כל סיבה לשחררו ללא תמורה.

 


תג המחיר רק יעלה (Gettyimages)

 

לכן ליברפול דווקא צריכה להיות מעודדת מאוד מהיורו. תג המחיר עמד לפני תחילתו על 10 מיליון ליש"ט, וסביר להניח כי הוא רק יעלה בעקבותיו. סוואנזי חושקת מאוד להחזיר את הבן הגולה, וכבר ניסתה לעשות זאת בינואר. ברשימת המועמדות גם לסטר וסאות'המפטון. סביליה שוקלת אופציה להביא את אלן לספרד, ורוג'רס ממש לא פוסל אפשרות לאחד כוחות עם בן טיפוחיו ולהחתימו בסלטיק. בכל מקרה, אלן צריך לבחור בתבונה ולהגיע רק לקבוצה שתרצה לבנות את הקישור סביבו, כפי שעושה קולמן בנבחרת. מאמנים לא מעטים בהחלט יכולים לשאוף לכך.

 


בליברפול יחשבו מסלול מחדש? (Gettyimages)

עוד באותו נושא: ג'ו אלן, וויילס, יורו 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי