Sport1 Banner

מדיניות התקפית: פולין בונה על לבנדובסקי

לבנדובסקי
לבנדובסקי | צילום: gettyimages

חלוץ באיירן הגיע לאחר עונה נהדרת, אבל האם זה יספיק בבית עם גרמניה?

(גודל טקסט)

הופעות ביורו: 2

הישג השיא ביורו: שלב הבתים (2008 ו-2012)  

מאמן: אדם נוואלקה (58) 

הכוכבים: רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן), לוקאש פיסצ'ק (דורטמונד), גז'גוז' קריחוביאק (סביליה), ארקדיוש מיליק (אייאקס) 

שימו לב ל: ברטוש קפוסטקה (קרקוביה). אומרים שהוא הולך להיות הלהיט הבא של נבחרת פולין, רק בן 19 ומשחק כקשר מרכזי. לקח את קרקוביה הקטנה למקום הרביעי בליגה ולעונה הבאה בליגה האירופית וגם נבחר לתגלית העונה בפולין. יש לו חוזה עד 2018, אבל לא ברור אם יישאר בקבוצה. ברטוש חולם על הליגה הספרדית, אבל מתעניין גם בבונדסליגה אחרי שהעונה כבש 4 שערים ובישל עוד 9. 

השמות הגדולים שנשארו בחוץ: לוקס שוקוואה (אוסמנליספור)

ההרכב האידיאלי: לוקאש פביאנסקי; לוקאש פיסצ'ק, קמיל גליק, טיאגו צ'ונק, מאצ'יי ריבוס; גז'גוז' קריחוביאק, קובה בלאז'יקובסקי, קשישטוף מונצ'ינסקי, קמיל גרוסיצקי; ארקדיוש מיליק, רוברט לבנדובסקי.


לבנדובסקי ונוואלקה, חושבים התקפי (gettyimages)

התסריט השלילי: פולין מעולם לא עברה את שלב הבתים ביורו ולמה שתתחיל לעשות זאת עכשיו? הפולנים פגיעים בהגנה. ברטוש סלאמון, שחקן קליארי שעלתה לסרייה A, מוכשר וחסר ניסיון. הם ניצחו את גרמניה במוקדמות והגרילו אותה שוב בבית המוקדם וזה הולכת להיות כנראה נקמה גרמנית בסטאד דה פראנס ב-16 ביוני. המשחק הראשון מול צפון אירלנד הוא לחיות או לחדול עבור הפולנים, שרוצים לפתוח את הטורניר היטב. 

התסריט החיובי: פולין ניצחה במוקדמות את גרמניה 0:2 לראשונה בתולדותיה ושוער הנבחרת לוקאש פביאנסקי אומר בצדק שאם הם ניצחו את אלופת העולם, הם לא חוששים מאף נבחרת. הוא אפילו אמר שאם יעלו מהבית המוקדם אף אחד כבר לא יעצור אותם. הנשק הגדול של פולין הוא החלוץ רוברט לבנדובסקי, שמבוקש בריאל מדריד ובקבוצות גדולות אחרות. "לבנגולסקי" כבש 30 שערים העונה והוא הזר הראשון בבונדסליגה שעושה זאת. איתו ועם חלוץ אייאקס המוכשר ארקדיוש מיליק לפולין יש התקפה לגמרי לא רעה. התקווה של כולם היא לראות אותה כמו במונדיאלים של 1974 ו-1982, אז כיכב זביגנייב בונייק הנפלא.  

ההימור שלנו: יעלו לשמינית מהמקום השני.


לבנדובסקי ומיליק, בונים עליהם (gettyimages)

עוד באותו נושא: ארקדיוש מיליק, פולין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי