Sport1 Banner

למסי אין רוע או אופי של שחקן גדול

מסי. תדמית של כוכב מפלסטיק
מסי. תדמית של כוכב מפלסטיק |

הפרעוש לא הביא תואר לארגנטינה וגם החליט לפרוש. ל-CR7 זה לא היה קורה

(גודל טקסט)

ליונל מסי שחקן גדול, אולי הכי גדול בתולדות המשחק מבחינת כישרון, אבל כדי להיות הגדול מכולם אתה צריך גם אופי. להפסד הרביעי של הפרעוש בחמישה גמרים (4:2 בפנדלים לצ'ילה בגמר הקופה אמריקה) נוספה הודעת הפרישה שלו מנבחרת ארגנטינה ועוד אמר: "זה לא בשבילי".

 

 

המספרים של מסי לאורך הקריירה, בברצלונה ובארגנטינה, מספקים את התמונה הכי טובה לגדולה שלו. אבל לקריירה הזאת יש כוכבית מעיקה. הפרעוש מעולם לא זכה בתואר עם האלביסלסטה והפרישה המוקדמת שלו מהנבחרת לא מנקה את הכתם היא רק מגדילה אותו.

 

 

עולם הספורט מבוסס על תדמיות ולמסי יש תדמית של קוסם: כל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב. רק שמסי הוא כוכב מפלסטיק: אחד שתמיד מדבר בקלישאות אחרי ניצחונות והישגים, אחד שאין לו את הרוע של כוכב אמיתי ואין לו המנטליות של כוכב. אחד שלא מצליח לקחת קבוצה פחות טובה מבארסה, כמו נבחרת ארגנטינה, ולהוביל אותה לתואר.

 

מסי. הפרישה היא כמו כוכבית על הקריירה (AFP)

 

כריסטיאנו רונאלדו הוא כוכב אמיתי. כוכב רוק. לפורטוגלי אין את התארים של מסי, אולי גם אין את היכולת, אבל בניגוד למסי הוא מעולם לא ברח מאחריות אלא להיפך ביקש אותה שוב ושוב. כוכב ריאל שיחק במונדיאל האחרון ומשחק ביורו למרות שהוא לא כשיר במאת האחוזים כי יש לו רעב לזכות עם הסלסאו בתואר. והסיכויים שלו על הנייר – פורטוגל פחות טובה מארגנטינה – נמוכים מאלה של הפרעוש.

 

מסי מאוכזב. דייגו זכה במונדיאל עם 10 נגרים (AFP)

 

דייגו מראדונה היה כוכב אמיתי. כוכב רוק שהוביל ב-1986 את ארגנטינה לזכייה במונדיאל עם 10 נגרים מסביבו, בעוד מסי שיחק לצדם של קרלוס טבס, הרנן קרספו, חואן ורון, אנחל די מריה, חאבייר מסצ'רנו והרשימה עוד ארוכה. מיד האלוהים מעולם לא שמענו  שהוא בורח, סליחה פורש, מאחריות. גם לא מרונאלדו.

 

אם מסי לא יחזור בו מהפרישה אף אחד לא יצליח למחוק את הכתם. מראדונה לחש בזמנו לפלה שלמסי אין תכונות של מנהיג. הפרישה של הפרעוש מנבחרת ארגנטינה רק מחזקת את הטענה של אלוהי הכדורגל.

עוד באותו נושא: דייגו מראדונה, ליאו מסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי