Sport1 Banner

לילה בלי כוכב: פורטוגל סיימה ב-1:1 מול איסלנד

הפגין משחק מתוסכל במיוחד. רונאלדו
הפגין משחק מתוסכל במיוחד. רונאלדו | צילום: Gettyimages

נאני כבש ראשון לסלסאו, ביארנסון סידר בכורה חלומית. רונאלדו נעלם

(גודל טקסט)

כשהוגרלו הבתים של יורו 2016, חיוכים רבים נרשמו בפורטוגל. הסלסאו הוגרלה לבית שעל הנייר נחשב לקל במיוחד, עם שתי נבחרות חלשות, הונגריה ואיסלנד. אולם, המציאות שונה בהרבה. אחרי שהונגריה היממה את אוסטריה, גם פורטוגל איבדה נקודות עם 1:1 נגד איסלנד הסימפטית.

 

 

אחרי פתיחה מהוססת, שאף כללה הזדמנות טובה לאיסלנד, פורטוגל השתלטה על המשחק והגיעה להזדמנויות. הסכר האיסלנדי לא היה יציב, ונאני קבע יתרון מוקדם בדקה ה-31 אחרי שכבש מקרוב. השער אמנם הרגיע את הפורטוגלים, אבל הם כן המשיכו לסכן את השער ולהתקרב לגול השני.

 

שער השוויון ההיסטורי של ביארנסון. פורטוגל בצרות (AFP)

 

ואז, מספר דקות אחרי תחילת המחצית השנייה, הגיע השוויון של איסלנד משום מקום. ביארנסון ניצל חור גדול בהגנה והימם את פורטוגל, שמצדה המשיכה לתקוף, להגיע להזדמנויות אבל פשוט לא הצליחה לכבוש. גם כניסתם של רנאטו סאנצ'ס וריקארדו קווארסמה לא הביאו את השינוי המיוחל, ובסיום נרשמה הפתעה גדולה מאוד.

 

גדול המאוכזבים, או שמא המאכזבים, הוא כריסטיאנו רונאלדו. שחקנה של ריאל מדריד פנטז על ניפוץ מספר שיאי שערים, בטח במשחק נגד איסלנד הקטנה והלא מאיימת. אבל CR7 הפגין משחק עצבני, מיהר לבעוט כדורים, כעס על חבריו שלא מסרו לו, היה פעמים רבות בנבדל ובאופן כללי הפריע לשטף המשחק של הסלסאו.

 

גדול המאכזבים והמאוכזבים. רונאלדו מתלונן בפני השופטים בסיום (gettyimages)

 

מבית שאותו היא צריכה לעבור בהליכה, פורטוגל פתאום מוצאת את עצמה בסכנת עלייה אפשרית. במחזור הבא היא תפגוש את אוסטריה (שבת, 22:00, ישיר בספורט1), שאחרי ההפסד המפתיע שלה להונגריה תגיע לשחק על חייה. למזלה של הסלסאו, כלל לא בטוח שכדאי לה לסיים במקום הראשון, בשל העובדה שהנבחרת שתסיים בפסגת בית 6 תשחק נגד השנייה בבית 5 החזק, בו נמצאות בלגיה, איטליה, שבדיה ואירלנד. לעומת זאת, מי שתסיים במקום השני בבית 6, תתמודד נגד השנייה בבית 2, בו נמצאות אנגליה, רוסיה, וויילס וסלובקיה. ככה זה כשטורניר בינלאומי כולל 24 נבחרות.

 

איסלנד מצדה רשמה הופעת בכורה חלומית עם שער היסטורי ביורו. היא תפגוש במחזור הבא את הונגריה (שבת, 19:00, ישיר בספורט1), שרשמה את הפתעת הסיבוב עם הניצחון על אוסטריה, וכעת תאלץ למצוא את עצמה משחקת כפייבוריטית ולא כנבחרת שמתגוננת. מי יודע, אולי עם האוכל מגיע התיאבון והעפלה לשלב הבא כבר ממש לא תיחשב לפנטזיה פרועה.

 

אפשר לפנטז על השלב הבא. איסלנד חוגגת תוצאה מפתיעה (gettyimages)

 

הרכבים

פורטוגל: רוי פטריסיו; ויריניה, פפה, ריקרדו קרבאליו, רפאל גריירו; דנילו, ז'ואו מוטיניו (רנאטו סאנצ'ס/71), ז'ואו מאריו (ריקארדו קוארסמה/76), אנדרה גומש (אדר/84); כריסטיאנו רונאלדו, נאני.

 

איסלנד: האנס האלדורסון; רגנאר סיגורדסון, בירקיר סייברסון, קארי ארנאסון, ארי סקולאסון; ארון גונארסון, גילפי סיגורדסון, יוהאן גודמונדסון (אלמאר ביארנסון/90), בירקיר ביארנסון; יון דאהל בודבארסון, קולביין סיגטורסון (אלפרד פיגובאסון/81).

 

אווירה שמחה ביציעים (gettyimages)

מהלך המשחק

דקה 1

כבר בתחילת המשחק רונאלדו פרץ קדימה, עבר בין שני שחקני ומסר לנאני בתוך הרחבה – אך הוא לא הצליח להשתלט על הכדור.

דקה 3

הזדמנות גדולה לאיסלנד! סיגורדסון פרץ מצד שמאל, ביטל לחלוטין את ויריניה ובעט חזק לשער – פטריסיו הדף ישירות לסיגורדסון שניסה שוב – הפעם פטריסיו קלט.

דקה 6

הזדמנות טובה לפורטוגל: מוטיניו הוציא קרן קצרה, הכדור הורם לרחבה היישר לדנילו שנגח לעבר השער – הכדור פגע בשחקן הגנה, שינה כיוון אך יצא לקרן.


דנילו מנסה לנגוח (AFP)

דקה 12

רונאלדו קיבל את הכדור מחוץ לרחבה, התקדם מעט וניסה לבעוט, אך הוא בעט בדשא והבעיטה לא הייתה קרובה לשער. CR7 הלין בפני השופט ודרש לקבל כדור חופשי.


היה או לא היה? לא היה (AFP)

דקה 18

ויריניה חתך מצד ימין למרכז ובעט ברגל שמאל לשער – השוער קצת התקשה אך בסוף קלט את הכדור.


לא הצליח לכבוש. ויריניה מנסה (AFP)

דקה 21

החמצה, או פשוט הצלה גדולה! רונאלדו קיבל כדור בצד שמאל, היתל בשומר שלו והרים מושלם לרחבה – נאני התרומם ונגח חזק לשער, אך השוער היה במקום. זה היה קרוב!

דקה 23

מצב ראשון לרונאלדו: ויריניה הרים מצד ימין, רונאלדו נגח חזק אך הכדור חלף לא רחוק מהשער.


לא רחוק. רונאלדו (AFP)

דקה 26

עוד הזדמנות לרונאלדו! כדור ארוך של פפה עבר את כל השחקנים והגיע ל-CR7, שניסה להמשיך מהאוויר אך הכדור לא התלבש לו והסכנה חלפה.

דקה 31

0:1 לפורטוגל! סוף סוף הלחץ נשא פרי. אנדרה גומש מצא את נאני בתוך הרחבה, והאחרון המשיך מקרוב לרשת. זה היה השער ה-600 בתולדות היורו.




נאני כובש (gettyimages)


וחוגג (AFP)

דקה 34

גומש הפציץ מרחוק, אך הכדור פגע בשחקן הגנה ועף לקרן.

דקה 40

מוטיניו בעט מרחוק, השוער קלט.

דקה 47

רונאלדו שוב כמעט כובש. הפעם הוא בעט בנגיעה כדור חוזר מחוץ לרחבה ברגל שמאל, אך הכדור לא הלך למסגרת.

דקה 51

1:1! הלם בסנט אטיין! פורטוגל לחצה ולחצה, אבל דווקא איסלנד השוותה. כדור הוגבה לרחבה מצד ימין, ביארנסון מצא את עצמו חופשי לחלוטין בתוך הרחבה והוא לא התקשה לכבוש מקרוב. שער היסטורי.





שער היסטורי של ביארנסון (AFP)

דקה 60

גומש היתל בשומר שלו מחוץ לרחבה ובעט – השוער הדף בקושי לקרן.

דקה 61

הקרן הגיעה ישר לגררו שבעט מהר לשער – השוער קלט.

דקה 63

עוד הזדמנות לפורטוגל – כדור חזק הועבר מצד ימין, נאני הגיע ראשון בתוך הרחבה אך לא הצליח להשתלט על הכדור.


נאני לא הצליח להסתדר עם הכדור (AFP)

דקה 71

רגע השינוי? רנאטו סאנצ'ס נכנס במקום מוטיניו.

מיד לאחר מכן נאני נגח נהדר כדור חופשי – השוער כבר נכנע אך הכדור חלף סנטימטרים מהקורה.

דקה 73

רונאלדו הפגיז מרחוק – הכדור חלף לא רחוק מהשער.


מתוסכל. רונאלדו (AFP)

דקה 78

קוארסמה המחליף ניסה לבעוט חזק מצד ימין – השוער הגיב טוב והדף לקרן.


קוארסמה מנסה (gettyimages)

דקה 82

פפה התרומם טוב לקרן של קוארסמה, אך הכדור הלך החוצה.


לא מספיק. פפה נוגח החוצה (AFP)

דקה 85

החמצה גדולה של רונאלדו! CR7 היה חופשי לחלוטין על קו רחבת ה-5 והגיע נהדר להרמה מצד ימין – אך הנגיחה שלו לא הייתה מסוכנת והשוער קלט.

דקה 86

כמעט 1:2 לאיסלנד! פיגובאסון השתחרר טוב ברחבה ובעט חזק לשער – פטריסיו הדף.

 

עוד באותו נושא: נאני, ריקרדו קווארסמה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי