Sport1 Banner

חלום כחול: אדר נתן לאיטליה מקום בשמינית

אדר. שלח את האזורי לשלב הבא
אדר. שלח את האזורי לשלב הבא | צילום: GettyImages

האזורי ניצחו 0:1 את שבדיה משער בדקה ה-88 של החלוץ המתאזרח

(גודל טקסט)

היא לא תמיד מרשימה (בדרך כלל לא), אבל היא כמעט אף פעם לא מאכזבת. איטליה הבטיחה את מקומה בשמינית גמר היורו אחרי 0:1 קטן/גדול מול שבדיה.

 

 

זהו הניצחון השני ברצף של האזורי בטורניר. אם אחרי ה-0:2 על בלגיה אנטוניו קונטה ושחקניו זכו למחמאות וגרמו לציפיות מהם, הפעם ממש לא הציגו כדורגל משובח. אבל, בצורה אופיינית, עשו מספיק כדי לקחת שלוש נקודות.

 

קונטה ואדר. היכולת לא רלוונטית (GettyImages)

 

 

אדר היה חתום על שער הניצחון בדקה ה-88, עוד כיבוש שמגיע ברגעי הסיום במה שמתפתחת למגמה כללית בטורניר. המתאזרח ממוצא ברזילאי סיים מהלך מהיר וחד של האיטלקים, שמיעטו להחזיק בכדור אך הגיעו בכל זאת לשני מצבים אמיתיים (השני, של פארולו, נעצר במשקוף).

 

חתום בנשיקה. אדר אחרי הכיבוש (GettyImages)

 

שבדיה? קרוב ל-60% החזקת כדור לא ממש תורגמו למצבים. זלאטן איברהימוביץ', באופן מעט מפתיע, ירד לא מעט לאחור וניסה למשוך את ההגנה אליו וליצור לאחרים. אך גם כשהיה ברחבה, הנוכחות שלו לא הורגשה.

 

אם לפני 12 שנים זלאטן הכניע את ג'ג'י בופון עם שער ענק בעקב, הפעם הוא החמיץ משני מטרים מול שער ריק – אם כי, ל"מזלו", הוא היה בנבדל ולכן זאת אפילו לא נרשמת כהחמצה.

זלאטן. התקשה מאוד (GettyImages)

 

אז איטליה עולה לשמינית הגמר, שבדיה חייבת ניצחון מול בלגיה במחזור האחרון של שלב הבתים כדי להגיע לנוק אאוט.

 

הרכבים:

שבדיה: אנדראס איזקסון; אריק יוהאנסון, ויקטור לינדלוף, אנדראס גראנקוויסט, מרטין אולסון; סבסטיאן לארסון, אלבין אקדל (אוסקר לביצקי 79), קים קלסטרום, אמיל פורסברג (ג'ימי דורמאז 79); זלאטן איברהימוביץ', ג'ון גידטי.

 

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון; אנדראה ברצאלי, לאונרדו בונוצ'י, ג'יורג'יו קייליני; אנטוניו קאנדרבה, מרקו פארולו, דניאלה דה רוסי (טיאגו מוטה 74), אמנואלה ג'יאקריני, אלסנדרו פלורנצי; אדר, גרציאנו פלה (סימונה זאזה 60).

 

מהלך המשחק:

דקה 40

"הזדמנות" לשבדיה: זלאטן שולח כדור ארוך שמגיע לגידטי, שמנסה לבעוט מ-25 מטרים. הניסיון, איך נאמר בנימוס, זוועת עולם. אבל הכי קרוב להזדמנות עד כה.

דקה 49

הזדמנות לאיטליה: אדר מקבל כדור באגף, מעביר לפלה ברחבה. חלוץ סאות'המפטון מנסה, אבל הבעיטה לא מדויקת. ובכל זאת, סוף סוף ניסיון לבעוט.

דקה 72

החמצת ענק לזלאטן, אבל יש לו תירוץ: שבדיה תוקפת. הכוכב ברחבה מקבל כדור טוב, אך נמצא בנבדל. ובכל זאת, משני מטרים לא מצליח למצוא את הרשת והניסיון שלו גבוה מדי. לא נחשב, למזלו.

דקה 82

איטליה נעצרת במשקוף: ג'יאקריני מגביה כדור טוב, פארולו נוגח חזק אבל נעצר במשקוף. הכי קרוב לשער במשחק הבינוני הזה.

דקה 88

0:1 איטליה: קייליני מוציא כדור חוץ ארוך מקו האמצע, זאזה מוריד לאדר שחותך מצד שמאל לאמצע, ועל סף הרחבה בועט מדויק לפינה הימנית הרחוקה. מבצע יפה של האזורי, והגיע הזמן.

דקה 90

הזדמנות לאיטליה: השבדים מנסים להשוות ונשארים חשופים. מתפרצת של האיטלקים מגיעה לקאנדרבה באגף, הוא יכול למסור אבל מעדיף לחדור לרחבה ולבעוט מזווית לא קלה. איזקסון לא מתקשה והודף.

 

עוד באותו נושא: גרציאנו פלה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי