Sport1 Banner

אנגליה ספגה בדקה ה-92 וסיימה ב-1:1 מול רוסיה

אלופי העולם בכמעט
אלופי העולם בכמעט | צילום: GettyImages

שלושת האריות מעולם לא ניצחו ביורו את משחק הפתיחה. שער ענק לדייר

(גודל טקסט)

יש דברים שלא משתנים. נבחרת אנגליה, כנראה, אף פעם לא תנצח משחק פתיחה באליפות אירופה. כך (לא) קרה בשמונה הההזדמנויות הקודמות שלה, וכך גם קרה הפעם כאשר סיימה בתיקו 1:1 עם רוסיה אחרי שספגה שער שוויון דרמטי בדקה ה-92.

האנגלים דווקא היו עדיפים ברוב שלבי המשחק, ובמיוחד במחצית הראשונה, אך רק בדקה ה-73 מצאו את פירצת הדרך. אריק דייר סיפק ביצוע נהדר בכדור חופשי מ-18 מטרים והפציץ את הרשת העליונה. אקינפייב, שרק שתי דקות לפני כן רשם הצלה מדהימה מבעיטה של וויין רוני, נכנע הפעם. אבל הנבחרת שלו ממש לא.

19 דקות מתוקות של יתרון (GettyImages)

שתי דקות בתוך תוספת הזמן, ואסילי ברזוצקי נגח נהדר מעל ג'ו הארט, ודניס גלושאקוב דאג להבטיח שהכל יעבור את הקו. הרוסים השיגו נקודה יקרה, שלא כל כך הגיעה להם. האנגלים נשארים נאיבים.

שוויון דרמטי (GettyImages)

האנגלים כרגיל מאוכזבים (GettyImages)

אנגליה תפגוש ביום חמישי את וויילס, אשר גברה מוקדם יותר על סלובקיה, בקרב על טהרת בריטניה שעשוי להכריע את זהות העולה מבית ב'.

הרכבים:

אנגליה: ג'ו הארט; קייל ווקר, כריס סמולינג, גארי קייהיל, דני רוז; אריק דייר, דלה עלי, ווין רוני (ג'ק ווילשייר 77), אדם לאלנה, ראחים סטרלינג (ג'יימס מילנר 87); הארי קיין.

רוסיה: איגור אקינפייב; גיאורגי שניקוב, סרגיי איגנאשביץ', ואסילי ברזוצקי, איגור סמולינקוב, אולג שאטוב, רומן ניוסטאדלר (דניס גלושאקוב 80), אלכסנדר גולובין (רומן שירוקוב 77), אלכסנדר קוקורין,  פיודור סמולוב, ארטם דזיובה.

מהלך המשחק:

דקה 7

הזדמנות לאנגליה: ווקר פורץ מהאגף, מוצא את לאלאנה ברחבה. קשר ליברפול ממשיך עם בעיטה חזקה וגבוהה, אבל זה למרכז השער ואקינפייב הודף.


לאלאנה. קרוב לראשון (GettyImages)

דקה 12

הזדמנות לאנגליה: קרן לאנגלים, סמולינג לבד ברחבה עולה גבוה אבל הנגיחה לא מספיק מדויקת.

דקה 17

הזדמנות לרוסיה: כדור חופשי מ-35 מטרים, איגנאשביץ' נוגח טוב ברחבה אבל לא מספיק חזק והארט לוקח.

דקה 22

הזדמנות לאנגליה: לאלאנה, עלי ו-ווקר משתפים פעולה באגף ימין, בסיום ווקר מכניס כדור טוב ל-לאלאנה, ששוב נמצא במצב נוח אבל הבעיטה שטוחה ולא מדויקת.


לאלנה. עוד מצב לכיבוש (GettyImages)

דקה 24

הזדמנות לאנגליה: קיין נוגח לאחור ומוצא את לאלנה, הקשר ממשיך טוב לסטרלינג שחודר לרחבה לבד מול השוער. אך רגע לפני ששחקן מנצ'סטר סיטי בועט לשער, סמולינקוב גולש מצוין ומרחיק.

דקה 35

הזדמנות לאנגליה: עלי מצליח לצאת ממצב לא קל באגף ימין ולהעביר לרוני על סף הרחבה, הקפטן מקפיץ לעצמו וממשיך עם בעיטה חזקה מהאוויר אבל ישר לידיים של אקינפייב שמאגרף.


רוני. בעיטה חזקה, אבל למרכז (GettyImages)

דקה 59

הזדמנות לרוסיה: שאטוב מגביה קרן, דייר מ-10 מטרים נוגח דווקא לאחור, אבל הארט במקום להדוף.

דקה 63

הזדמנות לרוסיה: כדור ארוך לדזיובה שמוריד לסמולוב, שממשיך עם בעיטה מסובבת טובה לפינה הימנית, אבל הכדור לא מספיק מדויק.

דקה 71

הזדמנות לאנגליה: רוז פרץ באגף והעביר רוחב, הכדור הורחק אל רוני שעל סף הרחבה בעט שטוח, אבל אקינפייב זינק נהדר ובאינסטינקטיביות הדף לקורה. הצלה נפלאה.


רוני. קרוב מאוד (GettyImages)

דקה 73

0:1 אנגליה: דלה עלי הוכשל 18 מטרים מהשער, ומכל השחקנים דווקא אריק דייר לוקח אחראיות. אבל הודג'סון יודע למה, כי קשר טוטנהאם מפציץ את הרשת עם בעיטה אדירה. שער נפלא.


הטיל האדיר של דייר (GettyImages)

דקה 90+2

רוסיה משווה ל-1:1: הרוסים תוקפים בכל הכוח, הגבהה לרחבה מגיעה לברזוצקי שנוגח נהדר מעל הארט, גלושקוב מגיע בשניה האחרונה כדי לוודא שהכדור ברשת. שוויון דרמטי לאדומים.


וידוא כיבוש (GettyImages)

עוד באותו נושא: ארטם דזיובה, וויין רוני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי