Sport1 Banner

5 דברים שצריך לדעת על קונטה

קונטה
קונטה |

המאמן האיטלקי שיגע את היורו ויוגי לב בלחץ. בצדק? (22:00 בספורט2)

(גודל טקסט)

הוא גאון, הוא סוחף, צועק וקופץ, או במילה אחרת: משוגע. אם נתעלם מהשדר האיסלנדי, אנטוניו קונטה הוא הלהיט של יורו 2016. אחרי משבר אמון, איטליה שוב מאוהבת, אוהדי צ'לסי כבר מפנטזים ואפילו יוגי לב לא יודע לאן לדחוף את היד כשהוא חושב על היריב הבא שלו. אבל לפני שאימן את איטליה, קונטה עבר לא מעט דברים שכדאי שיהיו בתודעה של אוהדי הכדורגל. הנה חמישה דברים שלא ידעתם על המאמן האיטלקי:

 

סמל? הוא נטש את יובנטוס

מעבר להיותו שחקן נשמה בדימוס, אנטוניו קונטה פרץ לתודעה העולמית כמאמן בעונת 2011/12, אז לקח את יובנטוס נטולת הכוכבים לאליפות ראשונה מאז פרשיית השחיתות שריסקה אותה עד למעמקי הליגה השניה. הוא הוביל אותה לשלוש אליפויות, ביסס את מעמדה כשליטה הבלעדית של הסרייה A, ודווקא כשהכל נראה היה ורוד, הוא נטש בטונים צורמים חודש לפני פתיחת עונת 2014/15.

 

 

אחרי ריבים עם ההנהלה על רכש שדרש ולא קיבל, הוא השווה את יובה ליתר האריות של אירופה, והכריז: "אי אפשר ללכת למסעדה של 100 יורו, כשיש לך בכיס רק 10 יורו". קונטה בחר את הנבחרת וראה את קבוצת 10 היורו לוקחת דאבל ומגיעה לגמר ליגת האלופות חודשים ספורים אחרי ההחלטה שלו. בזמן הזה הוא טרח להחליף עקיצות בתקשורת עם הנהלת יובנטוס, מה שגרם לאוהדיה, שסגדו לאקס, להסתכל לעברו בבוז. אגב, הקש ששבר את גב הקונטה היה אי הבאת קוואדראדו לגברת הזקנה. עכשיו הקולומביאני שייך לצ'לסי (קבוצתו הבאה), כאשר ליובה יש אופציה להשאירו. זאת הולכת להיות סאגה מעניינת.

 

קוואדראדו. סאגה מעניינת (gettyimages)

 

הוא כמעט סיים את קריירת האימון ב-2012

קונטה היה על גג העולם בקיץ 2012 אחרי אותה אליפות עם יובנטוס. אלא שאז, איך לא, צצה לה פרשיית שחיתות בכדורגל האיטלקי. הפעם דווקא הוא עמד במרכזה בחשד שידע על הטיית משחק כשאימן את סיינה בסרייה B. קונטה תקף את בית הדין של ההתאחדות על ההתנפלות הזו, שלטענתו הגיעה ללא שום ביסוס, ודחה את העונש המקסימלי שדרש התובע: השעיה מכדורגל לחמש שנים, מה שהיה מונע ממנו להגיע לצרפת כמאמן נבחרת איטליה.

 

בסופו של דבר, המאמן נוקה מאשמה ישירה והורחק לחמישה חודשים בלבד, לא לפני שאמר במסיבת עיתונאים מפורסמת: "כשאתה מאמן יובנטוס ומגיע לבית הדין מול תובע ודיין שהם אוהדי אינטר, התוצאה ידועה מראש".

 

מ"פריק של טקטיקות" לקבעון שלושת הבלמים

מי שמביט במודל האיטלקי של קונטה, שמבוסס על מערך 2-5-3, בוודאי חושב שמדובר בעוד בונקריסט טיפוסי מארץ המגף. אלא שקונטה בתחילת דרכו כונה על ידי עיתונאי איטליה כ"פריק של טקטיקות". בבארי, סיינה ואפילו בהתחלה עם יובנטוס, הוא היה פותח במערך 3-3-4, משנה ל-4-2-4, מווסת עם 2-4-4 ומאזן עם 1-4-5, והכל במהלך 90 דקות. הוא דגל בדרך כלל בשלושה חלוצים.

 

פפה. שינה את החשיבה (gettyimages)

 

הבכורה של שיטת 2-5-3 אצל קונטה הייתה במחזור השישי בעונתו הראשונה ביובה. דווקא מול מילאן והוא הרוויח בגדול עם 0:2 משכנע. למרבה האירוניה, מה שגרם לו להתקבע על המערך לא היו שלושת הבלמים שלו, ברצאלי, בונוצ'י וקייליני, אלא דווקא שחקן האגף של יובנטוס בעבר, סימונה פפה. הוא רצה להמשיך ולדגול בחילופי הטקטיקות, אלא שאז השחקן נפצע במהלך העונה, מה שאילץ אותו לחפש פתרון לבעיית האגפים ובו בעת לסתום את החור שנשאר בחלק האחורי, מכיוון שאותו פפה היה שורף קילומטרז' גם בפן ההגנתי.

 

המנחוס של זלאטן

אומרים ששום דבר לא עוצר את זלאטן. ובכן, קונטה עצר. זולל האליפויות השבדי שרף כל ליגה אפשרית מ-2003 ועד 2011. אייאקס, יובנטוס, אינטר, ברצלונה ומילאן הוכתרו כאלופות בתקופתו. בעונת 2011/12 קונטה ויובה עצרו אותו אחרי מאבק קשה והותירו את החלוץ ללא סקודטו. זלאטן עבר מיד לאחר מכן לפאריס סן ז'רמן והחייה את הרצף.

 

כן, זו השתלת שיער

אוי, נשירת שיער. זה קורה לנו הישראלים וגם בשאר העולם יש סיכוי לא קטן שתקום יום אחד ותמצא את מה שפעם הייתה הבלורית שלך מפוזרת על הכרית. אך אל דאגה בני אנוש, זה קורה גם לחייזרים כמו אנטוניו קונטה.

 

The most remarkable thing about this Italian team are Antonio Conte's hair plugs. pic.twitter.com/qbK3regNgS

— Jaime Ventura (@jaimitoelcrack7) June 27, 2016

 

כבר כשחקן השיער שלו הפך לדליל עד שהקרחת בצבצה לה היטב. קונטה לא רצה להשלים עם העובדה שהוא יהיה האיטלקי המפורסם היחיד במדינה ללא שיער גולש כמיטב המסורת, ובחר בהשתלה עוד כשהיה שחקן יובנטוס.

 

אחד היריבים המרים של קונטה כשחקן היה לא אחר מאשר מרקו מאטרצי. באחד העימותים המתוקשרים בין השניים, אחרי שיובה זכתה במחזור הסיום באליפות, אמר בלם אינטר: "אני מציע לקונטה לקנות פאה במענק האליפות שלו". המאמן לא חיכה עם התשובה וירה: "אני מזכיר למאטרצי שכבר התחלתי בתהליך של השתלת שיער כי יש פתרונות רבים למצבי. לצערו, אי אפשר להשתיל מוח". 

עוד באותו נושא: איטליה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי