Sport1 Banner

דיווח: פיפ"א תשעה זמנית את ספ בלאטר

בלאטר. הסוף הגיע?
בלאטר. הסוף הגיע? | צילום: Gettyimages

ועדת האתיקה של הארגון צפויה להשעותו ל-90 יום. פלאטיני על הכוונת

(גודל טקסט)

האם הסוף של ספ בלאטר כנשיא פיפ"א קרוב יותר ממה שחשבנו? כזכור, השוויצרי כבר הודיע על "מעין" התפטרות, כאשר בפברואר הקרוב צפויות להתקיים בחירות להחליפו. אך הערב (רביעי) מדווחים ברחבי היבשת כי ועדת האתיקה של הארגון צפויה לקבל מחר החלטה להשעות את בלאטר מתפקידו לתקופה של 90 יום, מהלך שצפוי למעשה לסמל את סיום דרכו כאיש החזק בעולם הכדורגל.

כזכור, אחרי שכבר הודיע על עזיבתו בעקבות חשד למעורבות בשחיתות, נפתחה בחודש האחרון חקירה פלילית בשוויץ כנגד בלאטר. החשד: חתימה על חוזה בניגוד לאינטרסים של פיפ"א והעברת "כספי נאמנות" למישל פלאטיני, נשיא אופ"א, שבעצמו עשוי לספוג עונש השעייה דומה. מהפרקליטות השוויצרית נודע כי בלאטר נתפס כעת במתחם שבין "חשוד" ל"עד".

"החדשות הועברו אחה"צ לנשיא", אמר יועצו של בלאטר, קלאוס שטולקר,  ל-BBC. "הוא רגוע. צריך לזכור שהוא ה"אב הרוחני" של ועדת האתיקה". שטולקר כי הבהיר את המצב כרגע: "ההשעייה הינה זמנית ל-90 יום, אך מעשית הוא עדיין לא מושעה. הוועדה צריכה להתכנס ולהחליט סופית בנושא, כרגע הם ממשיכים לדון"

החלטה סופית בנושא צפויה להתקבל מחר (חמישי), אך מסתמן כי ההשעייה תהיה ל-90 יום. מה שכאמור, עשוי להביא למעשה לסיום דרכו הארוכה של השוויצרי בן ה-79 בארגון הכדורגל החזק בעולם. בלאטר מכהן בתפקידו מאז 1998.

עוד באותו נושא: מישל פלאטיני, ספ בלאטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי