Sport1 Banner

חמשת הכישרונות שעוד תשמעו עליהם

תזכרו את השמות
תזכרו את השמות | צילום: Gettyimages

לכבוד השנה החדשה, הגיע הזמן להכיר לכם את הצעירים שיובילו את הכדורגל העולמי. מהקשר הרב הגוני של יובנטוס ועד המציאה של ווטפורד

(גודל טקסט)

בכל עונה פורצים כישרונות צעירים ותופסים את הכותרות, כאלה שאנו רק לומדים להכיר ותוך שנים מספר הם גם יהיו אלה שלא נפסיק לדבר ולכתוב עליהם.

 

אנחנו ממליצים לכם לעקוב אחרי חמשת המופלאים בליגות הגדולות ברחבי אירופה, אשר עשויים להפוך לכוכבים של ממש כבר בחודשים הקרובים.

 

 

סטפאנו סטורארו (יובנטוס)

אחרי עזיבתם של אנדראה פירלו וארתורו וידאל, נפער חלל בקישור של יובנטוס, כשהאחריות נופלת על סטורארו בן ה-22. הגברת הזקנה בונה על הכישרון הרב גוני, שהוחתם לפני שנה מגנואה תמורת 5.5 מיליון יורו בלבד, בעסקה שעשויה להתברר בעתיד הקרוב כגניבה של ממש. הוא הושאל מיד חזרה לקבוצה שגידלה אותו, אך הוזעק לשורות יובה בפברואר, ונטל חלק משמעותי בחלק מהמשחקים.

 

סטורארו. הוזעק לטורינו ולוקח אחריות (Gettyimages)

 

האוהדים זוכרים לו לא רק את השער לרשת נאפולי, אלא גם את ההופעה המצוינת במשחק הראשון מול ריאל מדריד בחצי גמר ליגת האלופות, אז התעלה על הקישור של הספרדים, וזכה לשבחים מהמאמן מסימיליאנו אלגרי. סטורארו הוא הקשר המודרני הקלאסי, שמשלב בניית התקפות עם יכולת הגנתית ומשמעת טקטית. הוא אמנם לא פיזי ונוקשה כמו וידאל, אך בהחלט להיכנס עם הזמן לנעליים הגדולות של הצ'יליאני ולערוך כבר העונה הופעת בכורה בנבחרת איטליה הבוגרת.

 

יוליאן בראנדט (באייר לברקוזן)

וולפסבורג עלולה להצטער מאוד על כך שנתנה לבראנדט לעזוב ללברקוזן לפני שנה וחצי. רודי פלר, המנהל הספורטיבי של באייר, ראה בעסקה הצלחה מסחררת, והצהיר: "זוהי השקעה נפלאה לעתיד המועדון". למעשה, היא מוכיחה את עצמה כבר עכשיו. בראנדט, שכבש 27 שערים ב-48 משחקים בקבוצה הצעירה של הזאבים והוביל אותה לאליפות גרמניה, הוא שחקן אגף פנומנלי, עם מהירות מסחררת, שליטה בכדור בשתי הרגליים, חוש מפותח לשערים, כדורי רוחב נהדרים – והוא גם בוגר לגילו וכלל לא אנוכי.

 

בוגר לגילו. בראנדט מככב בלברקוזן (Gettyimages)

 

כבר באפריל 2014 הוא כבש פעמיים במדי לברקוזן, כאשר היה בן 17, והצית את הדמיון. כיום הוא כבר בן 19, עם עונה מלאה ראשונה חיובית שהניבה 4 שערים והמון כדרורים עוצרי נשימה. את העונה הנוכחית הוא פתח עם שער נצחון לרשת הופנהיים במחזור הראשון, והשמיים הם הגבול מבחינתו. אל תתפלאו אם יואכים לב יתן לו הזדמנות או שתיים בנבחרת עוד לפני יורו-2016.

 

נייתן רדמונד (נוריץ')

צעירים רבים מתפתים לחתום בקבוצות גדולות ונעלמים על הספסל, אבל רדמונד ידע שהוא זקוק לשחק על בסיס שבועי על מנת להתקדם מקצועית. הקיצוני הימני המהיר, שהגיע לנוריץ' מברמינגהאם בקיץ 2013, חווה ירידה טראומטית עם הקנריות, אך נותר נאמן לחולצה הצהובה גם בעונה שעברה בליגת המשנה, ובא על שכרו.

 

רדמונד במדי הקנריות. גם השיער שלו מעניין (Gettyimages)

 

רדמונד היה אחד השחקנים הבולטים בצ'מפיונשיפ, כאשר נוריץ' חזרה למקומה הטבעי דרך הפלייאוף, והמאמן הצעיר אלכס ניל משוכנע שהוא חייב להישאר בקבוצה גם העונה, למרות העניין הרב שמגלות בו ליברפול וסאותהמפטון. רדמונד פתח את העונה נהדר, עם שערים מול קריסטל פאלאס וסנדרלנד בשני המחזורים הראשונים, בישל את השיוויון מול סטוק במחזור השלישי, והוכיח שהוא מסוגל לשחק לא רק באגף הימני, אלא גם משמאל. יש המשווים את היכולת שלו לזו של אריאן רובן הצעיר. מעניין מה יקרה לשיער שלו בהמשך.

 

סאבין (אתלטיק בילבאו)

ברצלונה היתה בהלם מוחלט כאשר אתלטיק בילבאו הלמה לה עם 0:4 במשחק הראשון בסופר-קופה, וספק אם שחקניה כלל ידעו לפני שריקת הפתיחה מיהו סאבין, שעשה בית ספר לדני אלבס באגף השמאלי, שיגע את ההגנה, וגם בישל באמנות את השער הראשון של אריץ אדוריס. הסיפור של סאבין לא לגמרי שגרתי – הוא כבר בן 23, אבל בבילבאו סברו עד הקיץ שהוא טרם בשל להשתלב בקבוצה הראשונה.

 

סאבין מול ברסה. סיפור לא שגרתי (Gettyimages)

 

אז הכוכב הרב גוני, שמסוגל לשחק הן כחלוץ מטרה והן באגפים, נאלץ להסתפק בקבוצת המילואים, ובעונה שעברה הוביל אותה כקפטן לעליה סנסציונית לליגה השניה, עם 18 שערים. הפעם, אחרי אכזבות רבות, הוא קיבל סוף כל סוף הזדמנות מהמאמן ארנסטו ואלברדה, ואחרי ההצגה הגדולה מול בארסה הבינו האוהדים הבאסקים שיש להם סטאר חדש אמיתי. סאבין כבש בשבוע שעבר את שערו הראשון מול ז'ילינה בליגה האירופית, ואפשר להמר שיסיים את העונה עם 10 שערי ליגה לפחות.

 

אובי אולארה (ווטפורד)

יש משהו מיוחד בחלוץ גבוה מאוד עם טכניקה משובחת. אובי אולארה, רק בן 19, כבר הותיר רושם נהדר במדי קלאב ברוז' בעונה שעברה – יש לו לא רק נוכחות פיזית עצומה ברחבה בזכות 196 הסנטימטרים, אלא גם נגיעה רכה מאוד בכדור וראיית משחק משובחת שמתאימה לפליימייקר.

 

אולארה. כבר עשה קפיצת מדרגה ונחת באנגליה (Gettyimages)

 

עם עבר משונה בקבוצות הנוער, שכלל נדודים בין אנדרלכט, ליל וסטנדרד ליאז', ברוז' הוא מקווה למצוא את ביתו בווטפורד, אליה עבר ביום האחרון של חלון ההעברות. רק פציעות יפריעו לו להפוך לכוכב אמיתי כבר העונה, והוא עשוי להיות אחד השחקנים המרתקים ביותר באירופה בעשור הקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי