Sport1 Banner

מציאות מדומה: צפון קוריאה ממשיכה לחיות בסרט

הטלוויזיה הצפון קוריאנית מדווחת על הניצחון ההיסטורי
הטלוויזיה הצפון קוריאנית מדווחת על הניצחון ההיסטורי | צילום: טוויטר

הנבחרת הצעירה הפסידה 5:1? לתושבי המדינה דווח על 0:98. וזה לא הסוף

(גודל טקסט)

הדיווחים באמצעי התקשורת בצפון קוריאה נראים לעיתים קרובות כלקוחים מתוך "1984" של ג'ורג' אורוול: אם תסתמכו רק עליהם, תחשבו שמדובר במדינה הכי מתקדמת, פתוחה ונעימה בעולם, בעוד שהמציאות כנראה הרבה פחות ורודה.

 

לאחרונה העפילה הנבחרת הצעירה של צפון קוריאה לאליפות העולם עד גיל 20 בניו זילנד, לא רק במציאות האלטרנטיבית של השליט הכל-יכול קים ג'ונג און, אלא גם בעולם האמיתי. את הטורניר פתחה הנבחרת בתבוסה 5:1 להונגריה, שהייתה כמובן "בלתי ראויה לפרסום", ועל כן הוחלט להציג אותה כניצחון, שימו לב, בתוצאה 0:98!

 

 

מאז הספיקה הנבחרת להיפרד מהטורניר אחרי הפסדים 4:0 לניגריה ו-3:0 לברזיל, אך כלי התקשורת במדינה עוד לא דיווחו עליהם – ככל הנראה מתלבטים אם לדווח על 0:91 או 0:106.

 

במונדיאל 2010 "הסתכנו" השלטונות כאשר שידרו ישירות את משחקה של הנבחרת הלאומית מול פורטוגל. המשחק נגמר בתוצאה 7:0, אך הטלוויזיה הממלכתית איבדה עניין כבר לאחר השער הרביעי. בעקבות ההשפלה, פוטר מאמן הנבחרת וחברותו במפלגה השלטת בוטלה.

 

אגב, במונדיאל האחרון צפון קוריאה כלל לא השתתפה, מה שלא מנע מהטלוויזיה במדינה לדווח על התוצאות הנפלאות של הנבחרת בתחרות: 0:7 על יפן, 0:4 על ארה"ב, 0:2 על סין, 0:7 על פורטוגל בשמינית הגמר (נקמה מושלמת על ההפסד במונדיאל הקודם?), 1:2 על גרמניה ברבע הגמר (מאלופת העולם "האמיתית" זו כנראה לא בושה לספוג), 0:3 על דרום קוריאה השכנה בחצי הגמר ו-1:8 על ברזיל המארחת בגמר. 

הטלוויזיה המקומית לא הסתפקה בדיווח יבש והציגה חגיגות של שחקני צפון קוריאה אל מול האכזבה של ברזיל, בתמונות שנלקחו מהתבוסה (האמיתית!) של "הסלסאו" לגרמניה בחצי הגמר.

צפו בסרט המשעשע

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי