Sport1 Banner

פיפ"א: "אנחנו התלוננו, אנחנו לא המואשמים"

מסיבת עיתונאים סוערת
מסיבת עיתונאים סוערת | צילום: Gettyimages

הדובר, וולטר דה גרגוריו, דיבר במסע"ת סוערת: "הבחירות יערכו כמתוכנן"

(גודל טקסט)

דובר פיפ"א, וולטר דה גרגוריו, הכחיש במסיבת עיתונאים כי ספ בלאטר נשיא הארגון מנסה לדחות את הבחירות למועד אחר בעקבות הכאוס שנוצר לאחר מעצרם של 14 של ראשי פיפ"א.

 

דה גרגוריו אמר: "מה שקרה מצער ובלאטר לא רוקד היום במשרדו, אבל הבחירות ייערכו כמתוכנן ביום שישי ומה שקרה הוא דווקא טוב לפיפ"א. זה אנחנו שהגשנו תלונה רשמית לתובע הכללי בשווייץ על חשדות לשוחד בעת הקמפיינים למונדיאל 2018 ברוסיה וקטאר ב-2022. אולי מועד עצירת של החשודים לא היה הטוב ביותר, אבל פיפ"א לחלוטין משתפת פעולה עם משרד התובע השווייצרי".

 

הדובר מסר עוד במסיבת עיתונאים סוערת: "העובדה שאף משרד של פיפ"א לא נבדק אומרת דרשני. אנחנו אלה שהתלוננו, אנחנו לא המואשמים. לא עלתה שוב הצעה לדחות את הקונגרס ה-65 או לדחות את הבחירות. המעצרים לא טובים לתדמית של פיפ"א ולא לאוהדי הכדורגל, אבל איך אתם יכולים לדרוש מספ לבאטר להתפטר? הוא הנשיא המכהן עד ליום שישי והוא כלל לא מעורב בחקירה. הוא מתעסק בקונגרס ובבחירות וייתכן שיהיה הנשיא לארבע השנים הבאות".

 

אוהדי כדורגל רבים דרשו ברשתות החברתיות לבטל את קיום המונדיאל ב-2018 וב-2022 ברוסיה וקטאר, אבל בפיפ"א מסרבים אפילו לדון על כך. דה גרגוריו אמר: "הנשיא משתף פעולה עם החקירה. אני לא מכחיש שפיפ"א סובלת וזה לא מצב נעים עבורנו".

 

גל המעצרים שביצעו היום לפנות בוקר שוטרים שווייצרים ואמריקאים הגיע לאחר חקירה של ה-FBI ושל משרד התובע השווייצרי ויצר צונאמי ענק בארגון כשעל פי החשד מדובר על שוחד בסך 100 מיליון ליש"ט.

 

דה גרגוריו במהלך מסיבת העיתונאים (Gettyimages)

 

תשעה מראשי פיפ"א, ביניהם גם סגן הנשיא ג'פרי ווב שבשלב מסוים היה מועמד גם לנשיא הארגון, נעצרו בשעה שש בבוקר על ידי שוטרים בבית המלון בו שהו, לאחר שהשוטרים לקחו את מפתחות החדרים ועלו לעצור את החשודים. מיד לאחר מכן השלטונות השווייצרים הודיעו על הליכים פליליים נגד המעורבים. כל ה-14 שנעצרו הוכנסו למכוניות ונלקחו מבית המלון.

 

היועצת המשפטית של ממשלת ארה"ב, לורטה לינץ' אמרה: "השחיתות המשתוללת בארה"ב וכאן בכל הקשור לפיפ"א בלתי נסבלים". המשרד הפדרלי השוויצרי יחקור עשרה מראשי פיפ"א בחשד לאי סדרים פליליים והלבנת הון.

 

שני המואשמים הבולטים הם סגן נשיא פיפ"א ג'פרי ווב ונשיא 'קונקקף' (התאחדות הכדורגל של צפון מרכז אמריקה) לשעבר ג'ק וורנר. התובע השווייצרי אמר שהמעצרים והחרמת המסמכים של אנשי פיפ"א נעשו בעת ובעונה אחת כדי למנוע הסתרת מידע. בתגובה ששוחרה נאמר: "רשויות החוק בשווייץ וארה"ב לא עוסקות בחקירה ביחד אלא לחוד, אבל יש תיאום כדי לא לחזור על אותם דברים".

 

העצורים הם רפאל אסקוויל, ניקולאס לאוס, ג'פרי ווב, ג'ק וורנר, אדוארדו לי, אאוגניו פיגראדו, חוסה מאריה מארין, קוסטס טאקס, חוליו רוצ'ה. בנוסף נעצרו וייחקרו מתווכחים שמואשמים בהעברות הכספים הלא חוקיות לאלה ששוחדו ובהם אלחנדרו בורזקו, ארון דווידסון, הוגו ג'ינקיס ומאריאנו ג'ינקיס.

 

דורשים את התפטרותו. ספ בלאטר (Gettyimages)

 

נציג ה-FBI אמר: "אנחנו בהלם מכך שהשחיתות נגעה בכל מקום בפיפ"א". השחיתות נוגעת גם לפדרציות של ארה"ב ומקסיקו ומדובר בשוחד לקיום הטורנירים השונים וזכויות שידור של תחרויות כמו קופה אמריקה, גביע הזהב וגביע הליברטדורס. נחקר גם שוחד שניתן לקיום המונדיאל בדרום אפריקה 2010.

 

קיום שני המונדיאלים הקרובים, 2018 ברוסיה ו-2022 בקאטר אומנם עמודים כעת בסכנה מסוימת ובמשרדי ההימורים באנגליה כבר טוענים שהאנגלים מועמדים מובילים לארח את מונדיאל 2018 ביחס של 11/10 וארה"ב ביחס של 1/3 לארח את מונדיאל 2022, אבל כפי שאנחנו מכירים את פיפ"א לא נראה שהמונדיאלים יילקחו בשלב זה מהמארחות שנקבעו.

 

אנגליה תצביע עבור המועמד של ירדן הנסיך עלי (בנו של המלך חוסיין) לתפקיד נשיא פיפ"א, על אף שבלאטר עדיין צפוי להיבחר.

 

בתוך כך, עיתון 'אל מונדו דה פורטיבו' פירסם מאמר שקרא לספ בלאטר לדחות את קיום הקונגרס והבחירות הצפויות ביום שישי הקרוב על מנת לסיים קודם לכן את החקירות כנגד המעורבים בפרשה.

עוד באותו נושא: וולטר דה גרגוריו, ספ בלאטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי