Sport1 Banner

המלחמה נגד הירידה בפרמיירליג מגיעה לשיא‎

בנטקה. ישאיר את אסטון וילה בליגה?
בנטקה. ישאיר את אסטון וילה בליגה? | צילום: GettyImages

וילה תנסה להינצל במשחק מוקדם, האל יכולה לרדת באופן סופי

(גודל טקסט)

האלופה בפרמיירליג כבר נקבעה, ארבעת העולות לצ'מפיונסליג נקבעו אף הן (אם כי לא הסדר הפנימי ומי תיאלץ לשחק במוקדמות האלופות) והשאלה הגדולה היא מי היורדת השלישית שתצטרף לברנלי וק.פ.ר שכבר ירדו. שני מחזורים לסיום התחתית באנגליה רותחת.

 

 

במשחק המוקדם ישחקו אסטון וילה נגד סאות'המפטון (14:45). האריות נמצאים במצב הטוב ביותר ומרוחקים ארבע נקודות מהאל סיטי מתחת לקו האדום. הקרדיט על כך מגיע לטים שרווד ששדרג את הקבוצה מאז קיבל את הג'וב באמצע העונה. שחקן המפתח בקבוצה הוא כריסטיאן בנטקה שאחרי פציעה ארוכה ויכולת גרועה חזר לעצמו בשבועות האחרונים תחת שרווד שאמר לו לפני המשחק: "עדיף שתישאר אצלנו מאשר תשחק אצל קבוצות שלא בטוח שתתאקלם בהן". מדובר גם בליברפול, טוטנהאם ואחרות.

 

 

מחירו עשוי להיות 40 מיליון ליש"ט, אבל המאמן הזהיר את בנטקה שהוא יטעה אם יעזוב שנה לפני היורו 2016 ועשוי לסכן את מקומו בנבחרת בלגיה לאליפות אירופה. וילה זקוקה היום לשלוש נקודות כדי להבטיח סופית הישארותה בליגה ואז תוכל להתכונן בשקט לגמר הגביע האנגלי נגד ארסנל ב-30 במאי. הסיינטס נחלשו באחרונה וספגו שלושה הפסדים בארבעת משחקיהם האחרונים בליגה.

 

שרווד. שדרג את הקבוצה (gettyimages)

 

בסאות'המפטון מודאגים מכך שהעונה הכי טובה שלהם בפרמיירליג בסכנה להפוך הפלופ של העונה. הם אומנם צברו הכי הרבה נקודות בליגת העל בהיסטוריה של המועדון – 57 נקודות, אבל אם סוונזי סיטי תעבור אותם והכרטיס לליגה האירופית יילקח מהם, מי יזכור שהם דורגו רוב הזמן בין ארבעת הראשונות בליגה. 

 

 

האם ג'ון קארבר ישיג ניצחון בכורה?

 

ק.פ.ר מארחת את ניוקאסל. לג'ורדיז זה אמור להיות משחק קל יחסית אחרי שק.פ.ר עם המנג'ר כריס ראמזי כבר ירדה עם מטח של שישה שערים שספגה ממנצ'סטר סיטי במחזור האחרון ואין לה על מה להילחם. מדובר בקבוצה שבורה, אבל שימו לב לניוקאסל. מאז שהמנג'ר ג'ון קארבר הגיע היא שיחקה תשעה משחקים, הפסידה שמונה ורק באחרון צברה סוף סוף נקודה אחרי תיקו 1:1 נגד ווסט ברומיץ' אלביון.

 

קאבר. רק נקודה אחת מאז הגיע (gettyimages)

 

ניצחון יכול לתת לה קידום רציני, אבל היא עדיין בסכנת ירידה מוחשית ומדורגת ממש מעל לקו האדום. באנגליה מדווחים כי הג'ורדיז יקבלו בחזרה את פאפיס סיסה שחוזר אחרי שבעה משחקי הרחקה, שיפתח בחוד, ומקווים כי פער שתי הנקודות מהאל סיטי יספיק.

 

מגן ניוקאסל, ריאן טיילור, הודה שלניוקאסל יש כיום קבוצה פחות טובה מזו שירדה ליגה ב-2009 במונחים של יכולת להילחם בתחתית. אז שיחקו בשורותיה מייקל אואן, מארק וידוקה וניקי באט והיא עדיין ירדה ליגה. העונה לא מדובר בצוות שחקנים כל כך מנוסה ומוכשר. "כשירדנו פעם אחרונה היה לנו צוות הרבה יותר מנוסה", אמר.

 

מנג'ר ניוקאסל, ג'ון קארבר, סבור שההפסד של ניוקאסל ללסטר סיטי בתוצאה 3:0 העיר את השחקנים וגרם להם לצאת מההלם של הפסדים ללא הפסקה. "חבל שההפסד הזה לא קרה קודם", אמר. אחרי אותו הפסד השחקנים התכנסו לשיחות והחליטו להפשיל שרוולים. "הם הבינו שאם לא יילחמו אנחנו יורדים", הכריז המנג'ר ההזוי שטען, כי הוא המנג'ר הטוב בליגה אחרי שסגר שמונה הפסדים.

 

סיסה. חוזר להרכב (gettyimages)

 

 

האל יכולה לרדת ליגה כבר היום

 

בווייט הארט ליין, האל תקווה לשמור על המקום בליגה הבכירה כאשר היא תתארח אצל טוטנהאם. בסגל של הטייגרס משחקים שלושה תרנגולים לשעבר, מייקל דוסון, ג'ק ליברמור וטום האדלסטון, שיפתחו. בהאל מקווים כי המארחת תרשום משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון.

 

טוטנהאם תארח את האל סיטי שנמצאת במצב הגרוע ביותר ואתמול גם התבשרה ששחקנה ג'ייק ליברמור נתפס על עישון קוקאין וצפוי לעונש כבד, אבל הוא אמור לשחק היום. בהאל סיטי יכולים לסמוך על טוטנהאם שסיימה את העונה בתצוגות כדורגל מבישות בעיקר בהגנה והפסידה את שני משחקיה האחרונים. מנג'ר טטונהאם, מאוריסיו פוצ'טינו, הזהיר את שחקניו שאם ימשיכו בתצוגות הנפל מקומם בסגל לעונה הבאה בסכנה. "אף אחד לא בטוח בקבוצה", אמר. הוא הבטיח לנתח את העונה האחרונה בה לא הצליחה טוטנהאם לסיים בין ארבע הראשונות ויסיק מסקנות. הקבוצה תיפרד מבראד פרידל השוער האמריקאי הוותיק שפורש בגיל 44 מכדורגל.

 

סנדרלנד תארח את לסטר סיטי. שתי הקבוצות עדיין בסכנת ירידה, אבל הן גם שתי הקבוצות הנמצאות בקו עלייה בליגה. שתיהן ניצחו במחזור האחרון כאשר לסטר מרשימה במיוחד עם 6 מ-7 נצחונות ו-18נקודות מ-21 האחרונות האפשריות. תיקו יספיק להם להישארות. מנגד החתולים השחורים עדיין בסכנה ויקוו כי הניצחון על אברטון במחזור האחרון יתן להם את הכוח להחזיק במקום בליגה הבכירה. ג'רמין דפו ימשיך בחוד של דיק אדבוקט.

 

יתר המשחקים: ברנלי – סטוק, ווסטהאם – אברטון.

 

פרידל. גם הוא נפרד היום (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי